Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در نشست فرماندار ابرکوه با اصحاب رسانه مطرح شد

آزادی بیان باید از طریق رسانه انجام شود/ برخی مسئولین به‌جای حمایت، خبرنگار را هُل می‌دهند/ زنگ خطر برای قلم به صدا درآمده است


فرماندار ابرکوه در نشست با اصحاب رسانه ضمن بررسی مسائل و مشکلات حوزه خبر، با اهداء کارت هدیه از خبرنگاران تجلیل کرد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ آخرین روز هفته گذشته محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان دیدار کرد.

آزادی بیان باید از طریق رسانه انجام شود/ خبرنگار کار خود را بلد است
کاظمی نسب در این نشست با اشاره به بخش عمده مشکلات ساختاری و جایگاه رسانه در دولت و کشور، اظهار کرد : آزادی بیان که قدرت چانه‌زنی را بالا می‌برد، از شعارهای اصیل امام راحل، انقلاب و رهبری است و قطعاً این آزادی بیان از طریق رسانه باید انجام شود.

با اشاره به اینکه یکی از گلایه‌های خبرنگاران عدم جبران و توجه به زحمات آنها است، گفت : اگر محدودیت‌های مسائل مالی و موانع قانونی آزادی رسانه و آزادی بیان توسط مجموعه دولتی برای اصحاب رسانه رفع شود و فضا و بستر لازم آماده باشد، آنها به‌خوبی کار خود را انجام خواهند داد.

استفاده 12 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال پایدار روستایی عشایری در ابرکوه
در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ارائه آماری از میزان تولیدات شهرستان در بخش‌های معدنی، دامی، کشاورزی، صنعتی و دستی، افزود : برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای کنترل وضعیت اشتغال و رفع بیکاری، در چند بسته پیشنهادی خلاصه می‌شود.

تفاهم‌نامه معاونت مناطق محروم دفتر ریاست جمهوری و بنیاد علوی با بانک سینا و پارسیان جهت ارائه تسهیلات به متقاضیان طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، بسته اشتغال فراگیر، بسته اشتغال پایدار روستایی و عشایری که شهرستان ابرکوه حدود دوازده میلیارد تومان از این اعتبارات را دریافت کرده است.

با تأکید بر اینکه تسهیلات اشتغال صرفاً باید در حوزه اشتغال هزینه شود، بیان کرد : تعداد 21 پرونده در حوضه اشتغال فراگیر در کمیته فنی شهرستان بررسی‌شده است، که یازده پرونده تائید شده و آنهایی که رد شدند عمدتاً مشکلات مالی و یا اسنادی داشتند.

اجرای فاز اول توسعه بیمارستان با 8 میلیارد تومان اعتبار
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسائل اجتماعی و خواسته‌های مردمی در مورد مشکلات درمانی و بیمارستان اشاره کرد و گفت : فاز اول طرح توسعه بیمارستان با بودجه‌ای بالغ‌بر هشت میلیارد تومان در حال انجام است.

پروژه کمربندی باند دوم به طول 14 کیلومتر همراه با دو تقاطع ورودی ابرکوه یکی 15 دی از سمت یزد و دیگری از سمت استان فارس بااعتبار چهل میلیارد تومان که در ابتدای سال 97 شروع و در دست اجرا است.

راه اسفندآباد صفاشهر، تکمیل قطعه باقی‌مانده جاده ابرکوه خاتم حدفاصل هارونی تا چاهگیر، باند دوم حدفاصل گنبد عالی تا هارونی در بخش بهمن و... از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرستان، که در دست اقدام و انجام است.

راه‌آهن در مرحله تأمین اعتبار است
ضمن بیان اینکه راه‌آهن در مرحله تأمین اعتبار است، گفت : مرحله 7 از مراحل هفده‌گانه فاضلاب شهری بااعتبار پنج میلیارد تومان اخیراً آغازشده است. میزان آب مصرفی سالانه 5 هزار و 300 لیتر در ثانیه است که با دو سال اجرای طرح خاموشی و نصب کنتور هوشمند به 3 هزار و 500 لیتر در ثانیه رسیده است.

در پایان گفت : در ابرکوه سرمایه‌های راکد زیادی داریم که باید با برنامه‌ریزی هدفمند جهت اشتغال استفاده کنیم.

برخی مسئولین به‌جای حمایت، ما را هُل می‌دهند
ابوالفضل کارگر خبرنگار خبرگزاری ایرنا در ابرکوه، عنوان کرد : خبرنگار باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت، با انتشار اخبار موثق، چراغ امیدواری را در دل مردم روشن کند.

کارگر با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی و مالی در حوزه خبر، تصریح کرد : جامعه خبری شهرستان از مسئولین توقع دارند، باوجود مشکلات زیادی که خبرنگار برای تهیه خبر جهت مطرح‌شدن ابرکوه در رسانه‌ها متحمل می‌شود، آنها مایه دلگرمی‌شان باشند.

وی تأکید کرد : بعضاً برخی مسئولین به‌جای حمایت از کار و حرفه‌ای که به آن علاقه داریم، ما را هل می‌دهند.

عزای عمومی اقتصاد؛ داغ‌ترین اخبار روز کشور است/ خبر در ابرکوه فعال و خبرنگار غریب است
سید هاشم حسینی خبرنگار صداوسیما در ابرکوه، با تأکید بر اینکه داغ‌ترین اخبار روز، خبر عزای عمومی اقتصاد در کشور است، اظهار کرد : اصحاب رسانه جزئیات مشکلات مردم را می‌دانند ولی مسئولین کلیات آن را می‌دانند.

حسینی گفت : خبرنگاران و حوزه خبری ابرکوه همیشه فعال و غریب بوده است. فعال از این لحاظ که خبرنگاران تلاش کرده‌اند که ظرفیت‌های شهر را خبری کنند و ابرکوه را در زمره ترین‌ها نشان دهند، چیزی که حق شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد : اما غریب ازاین‌جهت که، خبرنگار همیشه مورد بی‌توجهی و کم‌لطفی مسئولین قرارگرفته است. در طول عمر خبرنگاری هیچ‌کس از ما نپرسید شما از کجا و چگونه تأمین می‌شوید؟ هیچ‌کس نپرسید مگر شما خانواده ندارید؟

خبرنگار صداوسیما در ابرکوه، تصریح کرد : باوجود هزاران دغدغه و اینکه هیچ‌گاه کسی برای خبرنگاران اهمیت قائل نیست، تنها یک عاشق دیوانه می‌تواند پا به عرصه رسانه بگذارد و این مسیر را ادامه دهد.

وی افزود : رسانه بازوی توانای دولت و مردم و خبرنگار منبع جریانات و اتفاقات جامعه است، که می‌تواند تنش‌ها را خاموش و ناملایمات را آرام کند. خبرنگار مدافع حریم و حرمت مردم است.

حسینی با تأکید بر اینکه تنها با گفتن ان شاء الله کارها درست نمی‌شود، عنوان کرد : زنگ خطر برای قلم به صدا درآمده است، چنانچه به داد خبرنگاران برسید قلم به فروش نمی‌رسد.

کیفیت اخبار خبرنگاران ابرکوه نسبت به دیگر شهرستان‌های استان برتر است
مرضیه فلاح زاده خبرنگار فارس و ایسنا در ابرکوه، بیان کرد : ازآنجاکه خبرنگاران شهرستان همیشه به نحوه تنظیم و ویرایش خبر اهمیت می‌دهند، اخبار ابرکوه ازلحاظ کیفیت، نسبت به دیگر شهرستان‌های استان، جایگاه برتری دارد.

فلاح زاده با تأکید بر اینکه حرمت و احترام خبرنگاران باید حفظ شود، گفت : لذا اگر خبرنگاران شهرستان ازنظر مالی حمایت نشوند، نمی‌توانند باوجود دغدغه‌های امروز، اخبار باکیفیت و تأثیرگذار منتشر کنند.

هر سایت محلی سالانه بیش از 20 میلیون ریال هزینه دارد
مهدی کارگر خبرنگار روزنامه اطلاعات و 15 دی ابرکوه، با اشاره به قانون عدم استفاده از مدیران بازنشسته، گفت : امیدواریم شاهد اتفاقاتی تازه در دولت باشیم، که این امر نیازمند وحدت گروه‌ها و حزب‌های سیاسی است.

خاطرنشان کرد : در شهرستان ابرکوه نیز ضرورت ترمیم کابینه و به‌کارگیری نیروهای تازه‌نفس، احساس می‌شود.

تصریح کرد : هر پایگاه خبری محلی در شهرستان سالانه حداقل بیش از 20 میلیون ریال اعتبار برای مخارج جاری نیاز دارد، که متأسفانه درآمدهای ناچیز کفاف آن را نمی‌دهد و دخلمان به خرجمان نمی‌خورد.

در پایان از عدم اطلاع‌رسانی مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان، در خصوص زمان به‌موقع جلسات و برنامه‌ها، گلایه کرد.

گفتنی است در پایان نشست فرماندار ابرکوه، با اهداء کارت هدیه 2 میلیون 500 هزار ریالی از پنج خبرنگار شهرستان و مسئول روابط عمومی فرمانداری تجلیل کرد.

انتهای پیام/ز.ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد