Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس ارشد علوم دینی در ابرکوه:

آشنایی نوجوانان با اصول و حقوق شهروندی از ضروریات است


مربی کانون شهید چمران ابرکوه در کارگاه آموزشی اصول و حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی منبعث از تعالیم اسلام می باشد و آشنایی نوجوانان با اصول و حقوق شهروندی از ضروریات است.

به گزارش سرو ابرکوه، کارگاه اخلاقی اصول و حقوق شهروندی با مربی گری حجت الاسلام اکبری کارشناس ارشد علوم دینی و با حضور تعداد 23 نفر از دانش آموزان پسر عضو کانون شهید چمران در این مکان برگزار شد.


حجت الاسلام اکبری در این کارگاه گفت: حقوق شهروندی هدیه الهی و از حقوق ذاتی و فطری انسان ها است، که از صفات انسانی محسوب می شود و غیرقابل انتقال و تقسیم ناپذیر است. عناصر آن لازم و ملزوم یکدیگر هستند.


وی افزود: حقوق شهروندی منبعث از تعالیم اسلام می باشد؛ این مفاهیم امروزه جهانی شده و ارزش معنوی پیدا کرده است.


اکبری بیان کرد: در عصر حاضر، «شهرنشینی» به عنوان یک پدیده اجتماعی و یکی از ضروریات زندگی محسوب می‌شود. شهروندان عموماً با سلایق و انگیزه‌های مختلف در جامعه شهری به فعالیت می‌پردازند، به همین دلیل آشنایی نوجوانان با حقوق شهروندی بسیار مهم و اساسی است.


وی با بیان اینکه محتوای قانون اساسی در رابطه با حقوق شهروندی ۳ دسته است، گفت: حقوقی که بدون قید و شرط حق همه افراد جامعه شناخته می شود، مانند تامین امنیت قضایی عادلانه شهروند، مسکن، انتخاب شغل از دسته اول این حقوق است.


کارشناس ارشد علوم دینی عنوان کرد: دسته دوم قوانینی است که در متن اصل قانون مقید و محدود شده مانند «تبعید ممنوع است، مگر به حکم قانون» و دسته سوم قوانینی است که ناظر برحقوق مشروط شهروندان است که اصل شرط در متن قانون لحاظ شده است.


انتهای پیام/ ک




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد