نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

امروز زمان وارد شدن به لايه هاي اجرايي اقتصاد مقاومتي است

امروز زمان وارد شدن به لايه هاي اجرايي اقتصاد مقاومتي است



به گزارش سرو ابرکوه به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در نشست اقتصاد مقاومتي كه به همت مركز مطالعات بسيج دانشجويي در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد به آسيب شناسي پيرامون نحوه پرداختن به فرمايشات محوري ولايت اشاره نموده و گفت: كليات موضوعات مطرح شده در فرمايشات ولايت مانند جنگ نرم، اصلاح الگوي مصرف و ... مورد نظر قرار مي گيرد و همايش ها و برنامه هاي كلي در اين خصوص انجام مي گردد ولي به جزييات و نحوه اجرا كمتر پرداخته مي شود.

سردار نقدي توليدات و برنامه هاي ارزشمند پيرامون اقتصاد مقاومتي را يادآور شده و اظهار داشت: لازم است به كليات يك موضوع در چند نوبت محدود پرداخته شده و سپس بر روي جزييات راهگشا كار شود.

وي ضمن تعريف اقتصاد مقاومتي از ديدگاه نظريه پرداز آن تصريح كرد: بسيج از فرمايشات ولايت، 12 مولفه براي اقتصاد مقاومتي استخراج و سپس وارد فعاليت هاي اجرايي و عملياتي پيرامون آن شده است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين پيشرفت هاي بسيج در زمينه ترويج مولفه هاي مردمي اقتصاد مقاومتي را يادآور شده و بيان كرد: بسيج با استخراج و تعيين راهكارها و مولفه هاي كلان براي اقتصاد مقاومتي؛ آنها را به دولت و دستگاه هاي مربوطه ارائه كرده است. و اگر حمايت هاي بهتري از سوي دولت و دستگاه هاي مسئول در اجراي اقتصاد مقاومتي توسط بسيج صورت پذيرد، بسيج كارهاي بهتر و برجسته تري را انجام خواهد داد.

وي با بيان اينكه امروز زمان وارد شدن به لايه هاي عملياتي اقتصاد مقاومتي است خاطرنشان كرد: لازم است دانشجويان به اقتصاد دانش بنيان و راهكارهاي عرضه محصول به جاي مواد خام در بازار جهاني توجه بيشتري كنند تا مواد خام كمتر صادر شود چون مواد خام توسط شركت هاي خارجي به محصول نهايي تبديل شده و به كشور وارد مي شود.

ايشان با انتقاد از كم بودن ارتباط صنعت و دانشگاه خاطرنشان كرد: با آنكه مي توان به قدرت علمي داخل اتكا كرد ولي برخي صنايع كشور، تكنولوژي هاي جديد را از خارج مي گيرند.

سردار نقدي به مشكلات توليد در كشور اشاره نموده و ادامه داد: يكي از مهمترين مشكلات توليد در كشور، زياد بودن واسطه ها مي باشد كه توليد كننده اصلي سود محدود و بدون حاشيه امنيت را مي برد ولي واسطه ها و دلالان چندين برابر توليد كننده اصلي سود مي برند و اين يك معادله غلط است كه بايد با تحقيق و بررسي درباره جزييات، براي آن راهكار عملياتي پيدا كرد.

ايشان بر عبور از طرح كليات پيرامون مصرف كالاي داخلي تاكيد نموده و اظهار داشت: بايد براي پايين آوردن قيمت و بالا بردن كيفيت كالاي داخلي، طرح هاي عملياتي ارائه نمود و اصلاح قوانين، ايجاد ساختارها و خواسته هاي مشخصي را از نهادهاي قانون گذاري و برنامه ريزي براي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي مطالبه نمود.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج به حمايت بسيج از فعاليتهاي عملياتي بر لايه هاي جزيي اقتصاد مقاومتي اشاره نموده و تصريح كرد: امنيت غذاايي در كشور يكي از مهمترين موضوعات اقتصاد مقاومتي است كه بايد بتوانيم نياز كشور را در داخل توليد كنيم چرا كه سالانه 12 ميليارد دلار واردات مواد غذايي اساسي داريم.

وي با تاكيد بر انتقال و ترويج تجربيات موفق به ساير توليد كنندگان بيان كرد: كارشناسان در رسانه ها بيشتر پيرامون كليات اقتصاد مقاومتي بحث مي كنند و براي لايه هاي اجرايي و پايين تر نمي توانند صحبت كنند.

ايشان بر ايفاي نقش بسيجيان دانشور در زمينه پيوند بيشتر دانشگاه با صنايع براي حل نيازهاي كشور تاكيد نموده و گفت: علم و تكنولوژي در دانشگاه هاي كشور نبايد مسائل علمي دشمنان را حل كند و بايد براي توليد علم مورد نياز كشور و حل مسائل آن تلاش كرد.

سردار نقدي در پايان سخنان خود حجم مسائل مورد نياز در كشور را بسيار زياد دانسته و ادامه داد: يكي از خدمات بزرگ در زمينه اقتصاد مقاومتي، تعريف صورت مسائل مورد نياز كشور به صورت علمي مي باشد.

گفتني است در اين مراسم از كتاب اقتصاد مقاومتي تاليف دو تن از فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف رونمايي شد.