Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه:

بررسی علمی فروچاله هاي ابركوه توسط كارشناسان سازمان زمين شناسي كشور


دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه گفت: به زودی بررسی علمی فروچاله های دشت ابرکوه توسط كارشناسان سازمان زمين شناسي كشور، انجام خواهند شد.

مسلم غلامزاده مهرآبادی دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: برای حل مشکل فروچاله ها و بررسی علت آن، جلساتی در شهرستان برگزار و سپس نامه هایی در این راستا به مسئولان ذیربط استانی و کشوری ارسال شد.

غلامزاده تأکید کرد: با توجه به وضعيت فروچاله ها و شكاف ها در منطقه و احتمال خطر خصوصاً در اطراف شهر ابركوه و همچنین شكاف هاي نزديك شريان هاي حياتي در منطقه، باید بحث فروچاله ها در شهرستان به طور جد پیگیری و رفع شود.

وی تصریح کرد: بنا بر تصمیم گیری های کارشناسان و مسئولان مربوطه پيشنهاد شد مطالعاتي در زمينه شناخت آبخوان، فيزيك آن و وضعيت افت آب زيرزميني، مطالعات ژئوفيزيكي براي شناخت زمين شناسي زير سطحي، عمق سنگ كف، وضعيت گودال ها و شكاف هاي پنهان در مناطق مستعد بخصوص در مناطق با خطر پذيري بالا در كل دشت ابركوه انجام شود. 

غلامزاده گفت: با پيگيري هاي به عمل آمده  از سازمان زمين شناسي و اكتشاف معادن كشور توسط مديريت بحران مقرر شد، كارشناسان خبره آن سازمان جهت بررسي علمي فروچاله هاي ابركوه، طي پروژه اي سه ماهه داده ها و اطلاعات ميداني دشت ابركوه را جمع آوري و نتايج حاصله از تحليل آن را را اعلام کنند.

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد