Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شاعر ابرکوهی:

به جای برپایی کنگره ها و پراکنده کاری ها بهتر است حلقه های شعر آیینی ساماندهی شود


شاعر ابرکوهی گفت: پیشنهاد می گردد به جای بیشتر کنگره ها و پراکنده کاری ها هر جایی که امکان دارد با ساماندهی حلقه های شعر آیینی مستمر و استفاده از حضور اساتید، آثار نقد شود و همه شاعران فرصت ظهور پیدا نموده تا شکوفایی استعدادها صورت گیرد.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد رضا سلیم زاده شاعر برجسته شهرستان ابرکوه در جمع اعضای کانون مداحان این شهرستان در دیدار با امام جمعه اظهار داشت: شعر آیینی ترکیبی از شعر و آیین است و انتقال مفاهیم و موضوعات ارزشی توسط این شعر بسیار اهمیت دارد.

این شاعر ابرکوهی ادامه داد: شاعر آیینی و مذهبی باید با قرآن، نهج البلاغه و اصول کافی انس پیدا کند و از منابع و معتبر مانند صحیفه سجادیه استفاده کند تا شعرش حالت خالص تری داشته باشد و تاثیرگذاریش بیشتر باشد.

سلیم زاده افزود: در حقیقت شاعر آیینی با شناخت دقیق شعر و فرهنگ دینی می تواند وظیفه خود را در قبال جامعه که همان روشنگری و هدایت است ادا نماید و معلم جامعه باشد.

وی همه اقشار مردم را دارای ذوق شاعری دانست و گفت: حتی گاهی یک آدم عادی و عامی ارتباط بهتری با شعر برقرار می کند تا مثلا یک آدم دانشگاهی اما شاعران باید زحمت بکشند و راه های ارتباط با مردم را پیدا کنند و شعرشان را در میان مردم رواج دهند.

سلیم زاده بیان داشت: متاسفانه بیشتر شاعران امروز، برای خود رسالت اجتماعی و دینی قائل نیستند و برخی از آنان تعهد خود را به عنوان یک هنرمند در این می بینند که با زبان فرم، التذاذ هنری ایجاد کنند که باید زمینه تعهد در میان شعر آیینی رواج یابد.

وی شاعر شعر آیینی را موظف به مطالعه و دقت نظر عنوان کرد و گفت: شعر آیینی باید به گونه ای باشد که مخاطبان خاص و عام را فرا بگیرد و عموم مردم در مواجهه با آن دست خالی باز نگردند و به همین علت باید شاعر با مطالعه به دنبال شعر آیینی برود و همه موارد شعر و شاعری را رعایت کند.

شاعر برجسته شهرستان در پایان عدم مدیریت را از آسیب های جدی شعر آیینی بیان کرد و افزود: پیشنهاد می گردد به جای بیشتر کنگره ها و پراکنده کاری ها هر جایی که امکان دارد با ساماندهی حلقه های شعر آیینی مستمر و استفاده از حضور اساتید، آثار نقد شود و همه شاعران فرصت ظهور پیدا نموده تا شکوفایی استعدادها صورت گیرد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد