Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره آب منطقه ای ابرکوه مطرح کرد

بیش از 12 میلی متر بارندگی روز گذشته در ابرکوه/ امسال خشک ترین سال آبی در 32 سال گذشته


رئیس اداره آب منطقه ای ابرکوه در رابطه با بارش شب گذشته در ابرکوه گفت: با وجود اینکه میزان بارش روز گذشته بیش از 12 میلی متر بوده است، ابرکوه هنوز در وضعیت خشکسالی بوده و امسال خشک ترین سال آبی در سه دهه اخیر بوده است.

مردم ابرکوه روز گذشته شاهد اولین بارش رحمت الهی در قالب باران بودند که جان تازه ای به این منطقه کویری بخشیده و طراوت و شادابی را به شهرستان هدیه کرد.

در این رابطه مجید زارع رئیس اداره هواشناسی در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار کرد: میزان بارش باران در ابرکوه و در روز و شب گذشته 12 و هفت دهم میلی متر بوده است و برای امروز در ابرکوه هوایی نیمه ابری با احتمال بارش خفیف و از بعد از ظهر با کاهش ابر، پیش بینی می شود.

در ادامه محمد حسین باقری رئیس اداره آب منطقه ای شهرستان بیان کرد: توزیع بارندگی در شهرستان متفاوت بوده و می توان گفت مناطق شمالی ابرکوه به سمت فراغه بیشترین سهم از این بارندگی را به خود اختصاص داده است.

باقری با بیان اینکه ابرکوه همچنان در وضعیت خشک سالی به سر می برد، تصریح کرد: در طول 32 سال گذشته، امسال خشک ترین سال آبی در شهرستان بوده است. به گونه ای که بارندگی مهرماه فقط یک میلی متر و بارندگی بهمن 12 و دو دهم میلی متر بوده است که نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته 55 درصد و نسبت به بلند مدت 64 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی شب گذشته قطعاً بر سفره های آب زیرزمینی تأثیر دارد، گفت: بارندگی در حجم بیشتر از 10 میلی متر موجب خیس شدن ریشه می شود که این امر منجر به خاموشی چاه ها توسط کشاورزان شده و جلوی برداشت آب گرفته می شود. همچنین مقداری از این آب به سفره ها می رسد.

انتهای پیام/م.ف

 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد