Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

بیش از 96 درصد آب ابرکوه در بخش کشاورزی استفاده می شود


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: از 150 میلیون مترمکعب آبهای زیرزمینی که در دشت ابرکوه پمپاژ می شود، بیش از 96 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب الهی در حاشیه کارگاه آموزشی راهکارهای استفاده بهینه از آب که با حضور جمعی از نمایندگان کشاورزان توسط تعاون روستایی ابرکوه در محل جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: سالانه بیش از 150 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی دشت ابرکوه پمپاژ می شود که بیش از 96 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود.


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ادامه داد: کشاورزان این شهرستان بیش از 14 سال است بخاطر کمبود نزولات جوی و برداشت بی رویه آب با معضل خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند.


وی خاطرنشان کرد: ابرکوه روزگاری بیش از 120 رشته قنات در مزارع منابع آبی کشاورزی را تامین می کرده که هم اکنون فقط 13 رشته قنات که اغلب آن نیز در معرض خشکیدن هستند، دایر است.


غیب الهی یادآورشد: باتوجه به اینکه ابرکوه از قطب های مهم تولید کشاورزی استان است کشاورزان می توانند با تغییر الگوی کشاورزی و کاشت محصولات کم آبخواه کشاورزان، ادامه کشاورزی این شهرستان را حیاتی دوباره بخشند.


وی بابیان اینکه ابرکوه دارای بیش از 17 هزار هکتار اراضی باغی وزراعی است افزود: بیش از 6هزار بهره بردار پرتلاش ابرکوهی در عرصه تولید محصولات زراعی، باغی فعالیت دارند.


ایرنا/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد