Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد:

تاکید بر یارگیری مسئولین اجرایی مراکز/ هدف مراکز نیکوکاری ایجاد ارتباط بین توانمند و نیازمند


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد یزد در شهرستان ابرکوه تاکید کرد: مسئولین اجرایی مراکز نیکوکاری جهت تحقق هدف شبکه سازی از بین فعالان فرهنگی مساجد و ... یارگیری کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، جلسه مسئولین مراکز محله شهرستان با حضور مسئولین استانی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مرکز نیکوکاری مصلی ابرکوه برگزار شد.
سید جلال حسینی معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد ضمن تشکر از کسانی که برای رفع نیاز های محرومین قدم بر می دارند، اظهار داشت: در آموزه های دینی و قرآن 96 بار از انفاق یاد شده و بارها بعد از نماز آمده که این اهمیت انفاق را می رساند.
حسینی افزود: مراکز نیکوکاری که سه نمونه آن در ابرکوه ایجاد شده، مردمی بوده و بیشتر هدفش ایجاد ارتباط بین توانمندان و نیازمندان است که به طوری که نیاز به امدادرسانی نباشد و مردم خودشان خودجوش حرکت کرده و این امور به صورت رفاقتی انجام شود.
وی گفت: طبق برنامه های مشخص شده باید در مراکز شبکه سازی کنیم تا کوچه به کوچه، محله به محله و در کل شهرستان سریع توانمندان و نیازمندان شناسایی شوند. شاید نتوان همه جا را تحت پوش گرفت ولی باید بومی سازی کنیم.
معاون توسعه مشارکت های مردمی امداد استان تصریح کرد: برای تحقق این هدف لازم است که مسئولین اجرایی مراکز تعدادی امداد یار گرفته و از بین دانشجویان و اعضای فعال فرهنگی مساجد و پایگاه های مقاومت یارگیری کنند. همه ی کمک ها نباید نقدی و مالی باشد بلکه می تواند افتخاری باشد زمانی که یک معلم و پزشک به صورت رایگان برای تدریس و ویزیت صرف می کنند.
حسینی تاکید کرد: با توجه به انتخاب مساجد برای ایجاد این مراکز گفت: مسجد جایگاه مهم در فرهنگ و قرآن دارد. از اوایل اسلام تا کنون امور مختلفی همچون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و .... در مساجد انجام می شد و فقط محل عبادت نبود. حتی در زمان انقلاب امام(ره) از مساجد شروع کردند که جنگ هم نتیجه بخش بود.
وی گفت: 1500 مرکز نیکوکاری سهمیه استان یزد است که باید راه اندازی شود. در سال گذشته کمیته امداد استان در بحث زکات و اجرای برنامه ها رتبه دوم کشوری را کسب کرد و این به خاطر دنبال کردن همان هدفی است که رهبری و اسلام عنوان کردند. انفاق و امدادرسانی به نیازمندان فقط وظیفه کمیته نیست بلکه تکلیفی است که بر دوش همه ی ما است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.
سپس محمدی عضو مرکز نیکوکاری محله مصلا گزارش مختصری از عملکرد چند ماهه این مرکز ارائه داد و گفت: مرکز محله مصلا از نیمه های دوم اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد و در طول این شش ماه مبلغ 150000000 ریال جمع آوری شده که از این مبلغ 110000000 ریال غیرنقدی و 40000000 ریال وجه نقد می باشد.
محمدی اضافه کرد: تعداد 349 نفر مددجو به مرکز مراجعه و تعداد 130 خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.
وی در پایان گفت: همچنین تعداد 130 خیر بزرگوار و 50 نیروی افتخاری با این مرکز همکاری دارند. تعداد 20 مورد هم تشکل و مجامع شناسایی شده است.

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد