Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه بخش بهمن:

تحصیل علم یک ضرورت مطلق و فریضه ای واجب است


امام جمعه بخش بهمن در دیدار با مسئولان سوادآموزی گفت: تحصیل علم و دانش از نظر اسلام یک ضرورت مطلق و فریضه ای واجب است، که هیچ قید و شرط زمانی و مکانی، ندارد.

به گزارش سرو ابرکوه، به مناسبت هفته سوادآموزی و تجدید میثاق با ولایت، ریاست آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان و مسئولان نهضت سواد آموزی، با امام جمعه بخش بهمن دیدار کردند.


حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن با اشاره به جایگاه علم و سوادآموزی در اسلام اظهار کرد: اسلام ارزش زیادی برای علم و سوادآموزی قائل شده است، تا جایی که تاریخ گواهی می دهد که رسول اکرم (ص) چقدر توان خویش را صرف دورساختن تاریکی و جهل از آسمان اندیشه ها و ذهن ها می کردند.


علیزاده در اهمیت سواد، افزود: پیامبر سند آزادی امیران لشکر دشمن، که بهره ای از خواندن و نوشتن داشت، را با باسواد کردن 10 نفر از مسلمانان، امضا می کردند. همین کار حضرت سبب شد، تا جامعه عرب در زمانی که هیچ خبری از علم و دانش نبود، بزرگترین دانشگاها و بزرگترین دانشمندان چون فاربی، ابن سینا، زکریای رازی، ابوریحان بیرونی و دیگران را تربیت کند.


امام جمعه بخش بهمن، با ذکر احادیث معروف در زمینه تحصیل علم و دانش، تصریح کرد: تحصیل علم و دانش از نظر اسلام یک ضرورت مطلق و فریضه ای است، که هیچ قید و شرط زمانی و مکانی خاصی، ندارد. علم آموزی بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است. که اینها دلیل و نشانه محکمی بر ضرورت و وجوب سواد آموزی است.


این مقام مسئول عنوان کرد: تشکیل نهضت عظیم سوادآموزی، یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است، که تحولی بزرگ در کشور پدید آورد و باعث ریشه کن شدن بی سوادی در کشور شد.


علیزاده در پایان از همه دست اندرکاران عرصه علم و سواد آموزی تشکر و قدردانی کرد.

 


انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد