Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه:

توزیع 20 هزار نهال رایگان بین شهروندان ابرکوهی


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی، تعداد 20 هزار نهال رایگان بین مردم توزیع می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، سید احمد هدایت رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تا آخر هفته منابع طبیعی بیش از 20 هزار نهال به صورت رایگان بین شهروندان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: برای توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه این تعداد نهال از گونه های سازگار با محیط شامل سرو خمره ای، سرو شیراز، کاج تهران، آقاقیا، زبان گنجشگ، زیتون، سنجد زینتی و سنجد از جمله نهال های توزیع شده است.

وی شرکت کارکنان اداره منابع طبیعی ابرکوه در نماز جمعه، توزیع نهال رایگان در مراسم نماز جمعه و گلزار شهدا، برگزاری همایش پیاده روی کارکنان ادارات شهرستان و همیاران طبیعت، عضوگیری همیار طبیعت دانش آموزی، بازدید مسئولان از پروژه های آبخیزداری و کنترل سیل و بیابان زدایی و مراتع، بازدید دانشجویان از بندهای ساخته شده و عملکرد پروژه ترسیب کربن، تجلیل از پاسگاه های و نیروی انتظامی در حفاظت از منابع طبیعی و خبرنگاران رسانه های گروهی را از برنامه های هفته منابع طبیعی در ابرکوه اعلام کرد.

بیش از 90 درصد مساحت شهرستان ابرکوه درقالب 480هزار هکتار به عرصه های منابع طبیعی اختصاص دارد که با توجه به شرایط اقلیمی خاص این شهرستان عمده عرصه های طبیعی را اراضی بیابانی و کویری به وسعت 300 هزار هکتار تشکیل می دهد.

بیش از 180 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی ابرکوه مراتع می باشد که از عرصه های با ارزش منابع طبیعی محسوب می شود.

ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 4.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد