Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر حوزه علمیه ابرکوه:

حوزه و دانشگاه موتورهای محرک نهضت علمی کشور هستند/ نباید این دو مرکز قربانی اغراض سیاسی شوند


مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) ابرکوه گفت: خیلی ها دنبال ایجاد تفرقه و یا سیاسی کردن حوزه و دانشگاه هستند که اگر این اتفاق رخ دهد، جنبه علمی کشور فدای اغراض سیاسی شده و این لطمه فراوانی به کشور می زند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین تقی فتاحی مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ابرکوه به مناسبت 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: آیت الله شهید دکتر مفتح روحانی بودند که هم تحصیل دانشگاهی و هم حوزوی داشتند و به دلیل حضور در هر دو عرصه، سالروز شهادت وی به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

فتاحی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا نیست که دروس این دو مرکز علمی یکی شود، بلکه به این معناست که نهضت علمی کشور که تاثیر فراوانی در زندگی مادی و معنوی مردم دارد و دو موتور محرک برای پیشرفت کشور است، تقویت شود.

وی با بیان اینکه اگر وحدت حوزه و دانشگاه صورت گیرد، هر دو جنبه علوم انسانی و اقتصادی کشور تقویت می شود، گفت: در این صورت جامعه به سمت پیشرفت حرکت می کند و بر این اساس لازم است که حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر باشند.

این مقام علمی ابرکوه با تاکید بر این نکته که این دو مرکز علمی رقیب یکدیگر نیستند ادامه داد: هر دوی این مراکز یک هدف را دنبال کرده و باید از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند و این نکته ای است که امروز در هر دو قسمت در حال اجرا است.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ابرکوه تاکید کرد: خیلی ها بدنبال ایجاد تفرقه و یا سیاسی کردن حوزه و دانشگاه هستند که اگر این اتفاق رخ دهد جنبه علمی کشور فدای اغراض سیاسی شده و این لطمه فراوانی به کشور می زند.

وی افزود: اصولا در رقابت ها افت عملی صورت می گیرد و اگر رقابت جای وحدت را بگیرد مضرات فراوانی خواهد داشت.

انتهای پیام / ک

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد