Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه:

سارقان غیر بومی سرقت های دیلم زنی ابرکوه دستگیر شدند/ امنیت بیشتر با نصب دوربین مدار بسته


دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه گفت: سارقان اخیر سرقت های دیلم زنی در ابرکوه سحرگاه نوزدهم ماه رمضان دستگیر شدند.

به گزارش سرو ابرکوه، عصر امروز علی محمد دشتکیان دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان، از دستگیری سارقان سرقت های دیلم زنی ابرکوه که از سارقان حرفه ای می باشند، خبر داد.

دشتکیان اظهار کرد: در چند ماه اخیر مردم ابرکوه با دو مورد سرقت به شیوه دیلم زنی مواجه بودند؛ بدین صورت که سارقان شبانه اقدام به تخریب دیوارهای انتهایی دو باب مغازه کرده و اجناس داخل آن را به سرقت می بردند.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده توسط پلیس قضایی، دادستانی و انجام اقدامات به موقع، سارقین در سحرگاه نوزدهم ماه رمضان حدود ساعت 3 یا 4، هنگامی که قصد انجام یک فقره سرقت جدید را داشتند، دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در رابطه با هویت این سارقان حرفه ای تصریح کرد: افراد دستگیر شده غیر بومی بوده و یکی از آنان دارای 15 مورد سابقه محکومیت کیفری (سرقت و دیگر جرائم) می باشد. هر دوی آنان به زندان مرکزی یزد منتقل شده اند که به زودی دادگاه برای محاکمه آنان تشکیل شده و مجازات می شوند.

دشتکیان در ادامه از وقوع یک سرقت جدید در ابرکوه خبر داد و گفت: روز گذشته فردی در حالی که روی خود را پوشانده بود وارد منزل یکی از شهروندان شده و با استفاده از چاقو ساکنین خانه را تهدید و مبادرت به دزدیدن طلاهای آنان می نماید. لذا مسئولین مربوطه در حال پیگیری بوده و به زودی سارق اخیر را نیز دستگیر خواهند کرد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی و موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه، تردد بیش از حد افراد غیر بومی و اقامت آنان، مردم ابرکوه باید اصول ایمنی را بیش از پیش و با دقت رعایت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه خاطرنشان کرد: اگر روزی حفظ منازل مسکونی با دیوار امکان پذیر بود، امروز نیازمند تجهیزات الکترونیکی مانند دوربین های مدار بسته می باشد؛ لذا افرادی که تمکّن مالی داشته و بیشتر در معرض خطر سرقت قرار دارند بهتر است برای حفظ امنیت اهالی خانه و دارایی خود  این تجهیزات را نصب کنند.

وی در خاتمه رعایت چند نکته ایمنی را برای شهروندان جهت جلوگیری از سرقت را به شرح ذیل بیان کرد:
زنان سالخورده با زیورآلات خود در مقابل انظار عمومی به ویژه افراد غیر بومی که در نزدیکی آنان سکونت دارند ظاهر نشوند.
کودکان به ویژه دختر بچه ها در موارد غیر ضروری با زیور آلات آراسته نشوند.
قبل از شناسایی کامل افراد، درب را به روی آنان باز نکنند.
مالکان قبل از اجاره دادن خانه های خود به افراد خارجی، مجوز اقامت و تردد آنان را رویت نمایند. همچنین در مورد افراد غیر بومی نیز قبل از تحقیق و شناسایی کامل به آنان خانه اجاره ندهند.
در صورت مشاهده هر گونه حضور مشکوک افراد غریبه، موضوع را به سرعت به پلیس 110 یا مراجع قضایی اطلاع دهند.

انتهای پیام/م.ف


 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد