Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در پی شایعه «سرو ابرکوه در معرض خطر»؛

سرپرست اداره محیط زیست ابرکوه خبر شکاف شاخه های سرو را تکذیب کرد


سرپرست اداره محیط زیست ابرکوه گفت: هیچ گونه خطری سرو را تهدید نمی کند و این درخت سالم، شاداب و در حال رشد است.

صبح امروز حسن تیموری سرپرست اداره محیط زیست ابرکوه در حاشیه بازدید از سرو کهنسال در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، خبر شکاف شاخه های سرو را تکذیب کرد.

تیموری با اشاره به عکس فوق اظهار کرد: با توجه به بارندگی های اخیر در ابرکوه و وزش باد و باران شدید در روز گذشته، شاخه های درخت سرو سنگین شده و ظاهری بهم ریخته پیدا کرده است، که این، امری طبیعی در قانون طبیعت است. در هر درخت دیگری هم چنین حالت انعطاف پذیری مشاهده می شود و پس از بارندگی به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

 

وی ضمن اندازه گیری شاخه های درخت با دستگاه کولیس (دستگاهی جهت اندازه گیری شکاف شاخه ها) تصریح کرد: به لطف خدا هیچ اتفاقی و شکستگی در درخت سرو رخ نداده است و سالم و شاداب و در حال رشد است. هیچ گونه خطری سرو را تهدید نمی کند.

سرپرست اداره محیط زیست ابرکوه تاکید کرد: با توجه به اینکه با زیاد شدن سن درخت سرو، رشد طولی آن کم و رشد عرضی آن بیشتر می شود، با تدابیری که از قبل شده است همچون استفاده از بست ها، شاخه های آن مهار شده اند، تا شکافی ایجاد نشود، که اینها مانعی ندارد و برای پیشگیری است. چرا که ابرکوه یک شهر کویری و محل وزش بادهای شدید است.

تیموری خاطر نشان کرد: با توجه به قدمت چند هزار ساله سرو ابرکوه و اینکه همیشه در معرض خطرات ناشی از بلایای طبیعی است، ضمن نصب صاعقه گیر و کاشت گیاه اطراف این درخت، در آینده نزدیک شاخه های آن بیشتر مهار خواهد شد و هر راهکاری که کارشناسان ارائه کنند، جهت حفظ و سلامتی آن اجرا خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که دغدغه سرو ابرکوه را دارند، گفت: از این افراد خواهش می کنیم قبل از اینکه اخبار و گزارشات خود را در سایت ها منتشر کنند، بیایند و از نزدیک از مجموعه محیط زیست و هیأت امنا سرو، مسائل و جزئیات را جویا شوند و همه ما پاسخگو آنها خواهیم بود.

گفتنی است صبح امروز خبری با عنوان «سرو تاریخی ابرکوه در معرض خطر+ عکس» در سایت تابناک یزد، منتشر شده بود.

 

 

 

 

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد