Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

پرستار نمونه کشوری از ابرکوه مطرح کرد

شرایط نامساعد موجب نشد شغل مورد علاقه ام را ترک کنم/معوق شدن مزایا و کمبود نیروی انسانی از مشکلات حوزه پرستاری


پرستار ابرکوهی که به عنوان پرستار نمونه کشوری انتخاب شده است، گفت: با عشق و علاقه وارد این رشته شدم و شرایط نامساعد، برایم مهم نبود که بخاطر آن شغلم را ترک کنم. به اعتقاد من شرایط سخت است که انسان را پخته تر و متعهدتر می کند.

صدیقه ابوطالبی با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حرفه پرستاری در بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، برای دومین بار به عنوان پرستار نمونه کشوری انتخاب شد که در همین راستا خبرنگار سرو ابرکوه، گفتگویی با وی ترتیب داده که در ادامه می خوانیم:

صدیقه ابوطالبی که فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، ضمن معرفی خود اظهار کرد: پس از اخذ مدرک کارشناسی پرستاری در 17 دی ماه سال 57 به عنوان نیروی طرحی وارد سیستم درمانی ابرکوه شدم. در بیمارستان قدیمی شهرستان به عنوان یک پرستار معمولی در بخش ها کار کردم و بعد به عنوان سرپرستار بخش های مختلف از جمله جراحی، داخلی، اورژانس فعالیت داشتم.

 

شرایط سخت انسان را متعهد تر می کند
ابوطالبی بااشاره به حضور تعداد 90 پرستار در بیمارستان ابرکوه، خاطرنشان کرد: از سال 82 در بیمارستان خاتم الانبیاء به عنوان سرپرستار بخش اورژانس و سپس  از سال 86 در سمت رئیس خدمات پرستاری مشغول شدم.

وی افزود: 20 سال قبل زمانی که وارد سیستم کاری شدم ابرکوه از نظر امکانات بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف بود و به علت استاندارد نبودن بخش ها، شرایط کاری بسیار سخت بود. اما برای من که با عشق و علاقه وارد این رشته شدم، شرایط و محیط آنچنان مهم نبود که بخاطر آن شغلم را ترک کنم. به اعتقاد من  شرایط سخت است که انسان را پخته تر و متعهد تر می کند.

تعهد و وجدان کاری مهمترین ویژگی پرستار است
پرستار نمونه کشوری ادامه داد: در مجموع شرایط کار پرستاری به خاطر گره خوردن با جان بیماران بسیار دشوار است و مهم این است که انسان در شرایط سخت بتواند به بهترین شکل خود را نشان دهد و مدیریت کند. خدمت در مناطق محروم به انسان آرامش می دهد زیرا مهمترین ویژگی داشتن تعهد و وجدان کاری است.

رئیس خدمات پرستاری بیمارستان خاتم الانبیاء اذعان کرد: پرستاری علاوه بر تخصص و مهارت، یک هنر است؛ هنر اینکه انسان بتواند خودش را با شرایط سخت وفق دهد و کار خود را ارتقاء بخشیده و به فکر پیشرفت باشد.

ابوطالبی در رابطه با چگونگی انتخاب شدن به عنوان پرستار نمونه کشوری، تصریح کرد: انتخاب پرستار نمونه در سه سطح شهرستان، استان و کشور انجام می شود. انتخاب کشوری که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی است از طریق فرم هایی ارزیابی صورت می گیرد که سه شاخصه مهم آن، داشتن تعهد، تخصص و تجربه کاری است.

 

معوق شدن مزایا و کمبود نیروی انسانی از مشکلات حوزه پرستاری
وی در رابطه با مشکلات حوزه پرستاری، تأکید کرد: مشکلات این حوزه در سطح وسیع و با توجه به سختی کار، معوق شدن اضافه کاری ها، کارانه ها، حق مأموریت، حق لباس، ... و همچنین کمبود نیروی انسانی کافی می باشد که باید از طریق وزارتخانه پیگیری شود.

مدیر پرستاری بیمارستان ابرکوه اضافه کرد: تمام عشق پرستار این است وقتی بیماری وارد بیمارستان می شود بتواند به وی خدمت رسانی کند، اما وقتی به علت کمبود برخی امکانات مجبور به اعزام بیمار به مرکز استان می شویم، برایمان بسیار سخت است که چرا نمی توانیم خودمان شاهد بهبودی بیماران باشیم.

ابوطالبی یادآور شد: مردم از بیرون فقط نتیجه نهایی کار را می بینند و نمی دانند ما هنگام برخورد با بیمارانی که شرایط بالینی خوبی ندارند، چگونه تلاش می کنیم که به آنان کمک کنیم. اما متأسفانه بعضا امکانات محدود موجب اعزام بیماران به مرکز استان می شد و گاهی هم آنقدر بیمار را دیر به مراکز درمانی می رسانند که دیگر نمی توان برای او کاری انجام داد. برخی از افراد بی انصافی می کنند در حالی که پرستاران و کادر پزشکی از همه روح و روان و توانایی خود برای سلامتی بیماران مایه می گذارند. 

وی در خاتمه از خیرین و افراد نیکوکار در خواست کرد تا با همکاری مسئولین به تجهیز بیمارستان کمک کنند تا مجبور نباشیم بیماران را به مرکز استان منتقل کنیم که ممکن است پیامدهایی نیز داشته باشد.

 

انتهای پیام/ م.ف




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد