Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مسئول زکات کمیته ابرکوه:

طرح پلاک‌کوبی درختان ابرکوه برای زکات اجرایی شد


مسئول زکات کمیته امداد ابرکوه از اجرای طرح پلاک‌کوبی درختان ابرکوه برای اختصاص عواید آن به زکات خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، حجت‌الاسلام روح‌الله رستگار، بعد از ظهر امروز در جلسه شورای زکات ابرکوه با حضور امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: بر خلاف آنچه باور مردم است، زکات تنها به زکات واجب خلاصه نمی‌شود و همه فعالیت‌ها شامل زکات مستحبی است.

وی بیان کرد: فطرت پاک مردم به دنبال اقداماتی است که به زندگی آنها برکت بدهد و از این قبیل فعالیت‌ها استقبال می‌کنند.

رستگار خاطر نشان کرد: علت اینکه در جامعه کمتر به مسئله زکات بها می‌دهند، این است که فکر می‌کنند زکات به کار آنها تعلق نمی‌گیرد.

مسئول زکات کمیته ابرکوه ادامه داد: این مسئله در حالی است که در قرآن کریم تنها یک آیه در مورد زکات واجب وجود دارد اما در مورد زکات مستحب آیه‌های قرآنی بسیار است.

وی تأکید کرد: باید مردم را نسبت به این مسئله توجیه کرد که زکات مستحب که مورد تأکید خداوند قرار دارد به تمامی مردم تعلق می‌گیرد و همه می‌توانند با پرداخت آن به زندگی و کسب و کار خود رونق دهند.

رستگار با اشاره به طرح شجره طیبه که در باغات ابرکوه در حال انجام است، گفت: در این طرح کشاورزان یک یا چند درخت خود را پلاک‌کوبی می‌کنند تا محصول آن را به امر زکات و کمک به نیازمندان منطقه اختصاص دهند.

وی ادامه داد: این امر که با استقبال باغداران روبرو شده است، نمونه‌ای از پرداخت زکات مستحبی است که درآمد آن با نظارت باغداران بین افراد نیازمند همان منطقه تقسیم می‌شود.

نماینده فرماندار ابرکوه نیز در این جلسه اظهار داشت: به نظر من پرداخت‌های زکات مردم باید در یک حساب تجمیع شود تا بتوان به غیر از کمک‌های نقدی از راه‌های دیگری نیز به رفع مشکل نیازمندان یاری رساند.

جهانگیر امیدی افزود: با این کار اکثر گره‌های افراد نیازمند که به دلایل مختلف و از جمله بیماری و بدهی ایجاد شده است، با پرداخت وام‌های خرد باز می‌شود.

در این جلسه همچنین از اقدام خیر یکی از شهروندان ابرکوه با نام علی مدد مقیمی که هزینه سفر کسانی که تاکنون به مشهد مقدس نرفته یا در سال‌های بسیار دور به این سفر روحانی مشرف شده بودند را تقبل کرد، تجلیل شد.

انتهای پیام/س*




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد