Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه با حضور فرماندار مطرح شد؛

لزوم حصار کشی موقوفات فاقد درآمد ابرکوه و اجرای طرح GIS


لزوم حصار کشی موقوفات ابرکوه، اجرای طرح GIS و قرار دادن ردیف اعتباری از مهمترین مصوبات جلسه اوقاف بیان شد.

به گزارش سرو ابرکوه، جلسه حصارکشی وGis موقوفات با حضور سید نبی رسولی فرماندار، مسئولین اوقاف استان و شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، معاونین توسعه و بهره وری اقتصادی و ذیحسابی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، موضوع ضرورت حصارکشی موقوفات فاقد درآمد و اجرای طرح GIS موقوفات را مطرح نمودند.

همچنین انجام دوطرح مذکور در زیباسازی شهری و جلوگیری از تجاوز به حریم موقوفات را  بسیار ضروری عنوان کرده و از آن جایی که بسیاری از موقوفات شهرستان فاقد درآمد هستند خواستار حمایت فرمانداری و اختصاص اعتبارات دولتی جهت انجام دو پروژه فوق گردیدند.

در ادامه، رسولی فرماندار شهرستان نقش وقف در حل برخی از معضلات فرهنگی، اقتصادی واجتماعی جامعه را بسیار مهم بیان کرده و گفت: با توجه به گستره فعالیت ها و خدمات وقف در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، کمک به شناسایی و احیاء موقوفات  در واقع کمک به آحاد مردم در سطح شهرستان است.

وی افزود: با توجه به جابجایی های مکرر ساختمان اداره اوقاف در سال های گذشته که سردرگمی ارباب رجوع و مستاجرین موقوفه را به همراه داشته، لزوم احداث یک باب ساختمان اداری و تهیه وسیله نقلیه مناسب جهت بررسی موقوفات پراکنده سطح شهر  با همکاری اداره کل اوقاف  یزد و فرمانداری بسیار مهم می باشد.

برخی از دیگر مصوبات مهم این جلسه به شرح زیر می باشد:
 

1)  با وجودمحدودیت های مالی در سال جاری موضوع  حصار کشی موقوفات و اجرای  طرح GIS موقوفات بررسی و در صورت امکان درردیف اعتبارات سال جاری، مبلغی برای آن در نظرگرفته خواهد شد.

2) مقررشد سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری برروی اراضی وقفی دارند به اوقاف معرفی شده و اوقاف اراضی مستعد سرمایه گذاری را احصاء نمایند.

3) مقرر شد از طریق اداره کل اوقاف یزد جهت احداث ساختمان اداره و تهیه وسیله نقلیه پیگیری لازم صورت پذیرد و فرمانداری نیز جهت تخصیص اعتبار قول مساعد داد .

شایان ذکر است رمضانعلی خادمی معاون توسعه، مهندس تربتی معاون بهره وری اقتصادی و فاضلی ذیحسابی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد و سید محسن ابطحی رئیس اداره اوقاف ابرکوه در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/ ش ک




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد