Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گزارش میدانی/ آسیب های ماهواره؛

ماهواره بنیان خانواده ها را نابود می کند/ تحویل داوطلبانه 110 ماهواره کمتر از 2 ماه در ابرکوه


این بار خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سرو ابرکوه در پی شناسایی آسیب های مخرب ماهواره ها به سراغ مردم شهرستان رفت تا نظرات آنها را در مورد این عامل فساد اجتماعی و فرهنگی جویا شود...

به گزارش سرو ابرکوه؛ ماهواره برنامه هاي تخريبي و نابهنجاري دارد؛ تا جايي كه برخي از جامعه شناسان و كارشناسان فرهنگي را برآن داشته تا براي مصونيت جامعه انساني، به ويژه نهاد خانواده چاره انديشي كنند. تاثير برنامه‌هاي اين ابزار قدرتمند بر افكار عمومي و عملكرد آن را به ويژه از نظر تربيتي و جامعه پذيري نبايد از نظر دور داشت.

تماشاي ماهواره ها، نشان دهنده علاقه كمتر به مطالعه است و فرد را تنبل و از نظر رواني، منفعل بار مي آورد، فعاليت ذهني را كند و روح انسان را تسخیر مي كند. ماهواره، مبلّغ پرخاش‌گري و ستيزه‌جويي است.
دیدن عکس ها و فيلم هاي مبتذل، كم كم انسان را معتاد مي كند؛ و با ندیدن آنها، در زندگي خود احساس كمبود مي‌كند و حالت كسالت به او دست مي دهد. تماشاي صحنه‌هاي مبتذل، ذهن و انديشه انسان را تسخير مي كند. فردي كه به تماشای اينگونه تصاویر عادت کرده، به كار و فعاليت سازنده اقتصادي بي‌رغبت مي شود.
 

اثرات سوء ماهواره بعدها در زندگی مشخص می شود
در سطح شهر با اولین همشهری عزیز که روبرو شدیم عنوان کرد: واقعا این فیلم های ماهواره طوری طراحی شده که کلیه خانواده ها را از هم می پاشد. تاثیرات آن در گذشته مشخص نبود و در حال حاضر معلوم می شود که چگونه به تدریج به خانواده ها ضربه زده است.
وی ادامه داد: راهکار رفع این معضل شناساندن آسیب های آن به جوانان از طریق رسانه است. باید به کلیه خانواده ها و جوانان اطلاع رسانی کرد که بفهمند ماهواره اثرات سوئی دارد که همان لحظه رویت نمی شود و بعدها در زندگی آینده خود را نشان می دهد و باعث تزلزل خانواده هایشان می شود.


همشهری دیگر تاکید کرد: ماهواره در هر خانه، مسکن و مکانی که باشد همه ی آن خانه، زندگی و برنامه مردم را به فساد و منجلاب می کشاند. همه را از راه راست منحرف کرده و همه را بدبخت و بیچاره می کند.
وی گفت: قدیما خیلی بهتر بود که این برنامه ها نبود همه مردم سرشان به کار خودشان بود. دنبال زندگی و برنامه های خودشان بودند، هیچ کس دنبال فساد و این اوضاع نبود.
این همشهری در ادامه تصریح کرد: به جوانان توصیه می کنم که خودشان باید به راه راست هدایت شوند. باید پدر و مادر ها در کنارشان بنشینند و با آنها صحبت کنند. والدین نباید اجازه ورود ماهواره را به خانه بدهند و یا بدتر خودشان بخرند، که با این اوضاع در جامعه روبرو شویم.
 

کلا ماهواره بنیان خانواده ها را داغون می کند
دختر دانشجو اهل سبزوار که به قصد مسافرت به ابرکوه آمده بود، گفت: به نظر من دست های پشت پرده ماهواره، شبکه ها و فیلم هایش را جوری طراحی کرده و از پیش ساخته اند که کانون خانواده ها دائما از هم پاشیده و گسسته می شود و دوباره به پیوند می خورد. این بی ثباتی و عدم استحکام را در کانون گرم خانواده های ما رواج داده و برای جامعه الگوسازی می شود. کلا ماهواره بنیان خانواده ها را داغون می کند.


جوان سبزواری نیز در ادامه حرف های خواهرش افزود: من خودم حدود یک سالی از ماهواره استفاده می کردم ولی مدتی است جمع کردم، چون بحث تبلیغات ماهواره اعصاب آدم را خرد می کند. به جوانان توصیه می کنم که همین فیلم ها و شبکه های ایرانی بهتر از ماهواره است. من که قبلا ماهواره داشتم شبکه های ایرانی خودمان را بر آن ترجیح می دهم.
 

 در طرح داوطلبانه کمتر از 2 ماه بیش از 110 ماهواره تحویل داده شد
در ادامه سراغ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه رفتیم تا از فعالیت فرهنگی آنها در این راستا مطلع شویم. ابراهیمی اظهار داشت: اجرای طرح دجالواره از اول اردیبهشت ماه سال 93 در ناحیه بسیج شروع شد. کار مطالعاتی آن حدود 2 ماه طول کشید و در واقع از نیمه شعبان با رمز "یا زهرا(س)" کار عملیاتی آن شروع شد. کار ما؛ کار فرهنگ سازی بود نه کار انتظامی. به هیچ عنوان از کسی درخواست تحویل ماهواره نکردیم. فقط کار فرهنگی اطلاع رسانی در حلقه های صالحین، نشست های منتظران موعود و عاشقان ولایت را انجام دادیم.
وی افزود: 30 درصد آسیب های ماهواره را در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم بفهمانیم که این امواج ضلال چه معظلاتی دارد و چه آسیب هایی را امروزه به جامعه ما وارد کرده است.
عزیزانی که ماهواره هایشان را به دلخواه تحویل دادند یک دستگاه گیرنده دیجیتال هدیه گرفتند و در کمتر از 2 ماه بیش از 110 ماهواره خود به خود تعویض شد. چنانچه در حال حاضر که با مشکل خرید دستگاه دیجیتال روبرو هستیم تعداد 60 الی 70 نفر برای تحویل ماهواره ها ثبت نام کرده اند.
ابراهیمی عنوان کرد: نمایشگاهی از ماهواره های تحویل داده شده در مصلای شهدای محراب برپا شد که پس از آن نیز افراد بیشتری برای تحویل داوطلبانه ماهواره در خواست دادند. امیدواریم در پایان سال 93 شهری بدون ماهواره( ام الفساد) داشته باشیم.




رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد