Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

آیت الله علم الهدی:

مردم به گفتمان اعتدال رأی دادند نه اصلاح طلبی


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام نتایج به رقيب پیروز خود تبريك گفتند، گفت: اين رقبا كوچكترين اما و اشكالی بر روی انتخابات نگذاشتند و با انصاف و انسانيت نسبت به اين موضوع برخورد كردند.

به گزارش سروابرکوه، آیت‌الله سید احمد علم‌ الهدی امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص حضور مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی اظهار کرد: خود مساله اجرای انتخابات در واقع فتح الفتوحی در سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی مقابل دشمنانی که فکر می‌کردند که مردم ما با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها نسبت به نظام بی تفاوت شده اند که این از ارزش بالایی برخوردار هست و تحلیل خود اجنبی‌ها و بیگانگان دارند در واقع تحلیل های واقع گرایانه ای است و علی‌رغم تبلیغات گسترده‌ای که دشمنان انجام دادند هم اکنون باید پس بگیرند.

وی ادامه داد: آنها اظهار می‌کردند که انتخابات آزاد نیست انتخابات ایران مردمی نبوده و نتیجه‌اش از قبل تعیین شده و دیکته شده است، در حالی که این گونه نبوده و انتخابات ما مردمی بوده و نتیجه‌اش را مردم رقم می‌زنند و حرف هایی که آن ها می زند اشتباه بود ولی دشمنان ما آنقدر جوان مرد نیستند که وقتی حرفشان اشتباه بود بیایند و حرف خود را پس بگیرند.

نظام ایران دارای ریشه و عمق در جان مردم است

آیت الله علم الهدی افزود: دشمنان به این واقعیت رسیدند که نظام در مردم ریشه دارد، صرف نظر از اینکه این نظام، نظام با فضیلتی است که امانت دار رأی مردم هست و با کمال آزادی در عرصه صلاحیت اجرایی یا صلاحیت ذاتی افراد را آزاد گذاشته که مشارکت سیاسی کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات ایران نشان از آزادی کامل در کشور دارد، گفت: نظام ما یک نظام مقتدری هست چرا که نظام ما دارای ریشه و عمق در جان مردم است و هر گونه جریان فکری بر روی کار بیاید وحشتی نبوده چرا که این نظام دارای یک ریشه و عمق اعتقادی در خود مردم است.

نباید به اساس و قدرت نظام ضربه ای وارد شود

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه هر فکر و سلیقه ای در عرصه قدرت نظام قرار بگیرد، به اساس و اقتدار نظام ضربه ای وارد نخواهد شد، تصریح کرد: وقتی نظام و انقلاب ریشه در جان مردم دارد برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی و چه جریانی بیاید، چرا که این جریان را مردم انتخاب کردند و باید از آن پاسداری شود فقط باید کسی که وارد می‌شود به اساس و قدرت نظام ضربه‌ای وارد نکند و مزدور اجنبی‌ها و وابسته به کشور دیگری نباشد بلکه باید کسی بیاید که از خود مردم باشد و اگر این گونه باشد به عمق نظام ضربی وارد نخواهد شد دشمن نباید.

وی ابراز کرد: مجری انتخابات یک جریان فکری بوده و پیروز انتخابات هم یک جریان بوده و از ۲۵ هزار رای رقیب کمال امانت داری را کردند که در هیچ کشوری این کار را نمی‌توانید مشاهده کنید و در هیچ گوشه ای از دنیا مثل این نظام را پیدا نخواهید کرد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: ما در هیچ جای دنیا این دموکراسی را مشاهده نمی‌کنیم که مجری برگزار کننده انتخابات، جریان رقیب خود را برنده انتخابات اعلام کند در حالی که انتخابات ۲۴ خرداد در کمال صحت و امانت‌داری به انجام رسید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این انتخابات به خاطر مشارکت ۷۲ درصدی بسیار انتخابات شیرینی برای ما محسوب شد، عنوان کرد: مردم به صورت آزادانه آمدند پای صندوق های رای و سرنوشت خودشان را تعیین کردند که این لذتی برای ما داشت و با یک احساس استقلال و سر افرازی پای صندوق های رای حضور داشتند که این احساس بسیار ارزشمند است.

پیام تبریک نامزدها به رقیب پیروز، فساد فتنه ۸۸ را مقابل انسان های متدین و اصولگرا نمایش داد

وی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام نتایج به رقیب پیروز خود تبریک گفتند، گفت: این رقبا کوچکترین اما و اشکالی بر روی انتخابات نگذاشتند و با انصاف و انسانیت نسبت به این موضوع برخورد کردند.

وی ادامه داد: این موضوع فساد فتنه ۸۸ و ناجوانمردی کسانی که در سال ۸۸ به طرف دشمن رفتند و با وی دست دوستی دادند و شیرینی حضور بیش از ۸۰ درصدی مردم در پای صندوق های رای را تلخ کردند، در مقابل انسان های متدین و اصولگرایی که از روی انصاف و مروت با رقیب پیروز برخورد کردند، نشان داد.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که آن ها آنقدر فساد و فتنه انجام دادند که زمینه ساز برای دشمنان شدند، صرفا بخاطر اینکه این ها رای نیاوردند و وقتی این اقدام امسال کاندیدا را در مقابل آن اقدام ۴ سال پیش می گذاریم آینه انسانیت و غیر انسانیت را مشاهده می کنیم.

مردم به گفتمان اعتدال رأی دادند نه اصلاح طلبی

وی با بیان اینکه پیروزی روحانی و رای آوردن وی پیروزی گفتمان اعتدال بود، گفت: رای مردم اصلاح‌طلبان نبودند بلکه رای مردم اعتدال بود؛ مردم صاحب اختیار خود هستند و مردمی بصیر و بیدار هستند و با برنامه های خوب صدا و سیما به گفتمان اعتدال رسیدند و به آن رأی دادند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: زمانی باید بگوییم که اصلاح طلبان پیروز شده اند که بگوییم که رئیس جمهور بیاید و تمام اطلاح طلبان را بر روی قدرت بیاورد اما رای مردم رای اصلاح طلب ها نبود بلکه مردم به اعتدال رای دادند.

وی خاطر نشان کرد: آقای روحانی گفتند که یکسری مشکلاتی در کشور به وجود آمده و باید با اعتدال این مشکلات را حل کنیم و مردم به این اعتدال آقای روحانی رای دادند، اینکه بگوییم تفکر اصلاح‌طلبان پیروز شده اشتباه است بلکه گفتمان اعتدال و رای مردم پیروز میدان بود.

هرگز دست از استکبار ستزی بر نمی داریم

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مشکل انقلاب ما این بود که پس از پیروزی به آمریکا دست ندادیم و جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس مقابل آنها ایستادند و تا امروز با ایستادگی تمام معادلات استکبار در دنیا برهم ریخته است.

وی تأکید کرد: ما به هیچ عنوان دست از استکبار ستیزی بر نمی داریم ولو اینکه یک مقام معظم رهبری بمانند امام حسین(ع) بمانند با ۱۲۰ نفر.

آیت الله علم الهدی با اشاره به بیانیه انگلیس و روسیه برای روابط سازنده، گفت: عنوان اعتدال عنوانی است که دشمنان فکر می‌کردند که با یک جریان مدیریتی روبرو هستند یک جریان منعطف است و می‌توانند به آن نفوذ کنند، آنها به نفع آقای روحانی و دیگران نیستند بلکه آنها به دنبال دزدی های خودشان هستند.

منبع:صبح توس




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد