Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در شام شهادت امام کاظم(ع)؛

مهردشتی ها در سوگ امام هفتم(ع) به عزاداری پرداختند


همزمان با شام شهادت هفتمین پیشوای شیعیان، مراسم شهادت آن امام همام، در آستان مقدس امامزادگان مهردشت برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه، همزمان با شام شهادت هفتمین پیشوای شیعیان، مراسم شهادت امام کاظم علیه السلام در آستان مقدس امامزادگان سید احمد وسید محمود علیهماالسلام مهردشت برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام خانی امام جماعت آستان مقدس، پیرامون شخصیت والای و مهم امام کاظم علیه السلام گفت: حضرت موسی بن جعفر(ع) به جرم حقگويی و به جرم ايمان و تقوا و علاقه به مردم زندانی شد، ایشان را به جرم فضيلت و اينکه از هارون الرشيد در همه صفات و سجايا و فضائل معنوی برتر بود به زندان انداختند.

وی با بیان حدیث امام کاظم علیه السلام که در کتاب شریف اصول کافی نقل شده گفت: امام کاظم علیه السلام می فرمایند: لَیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفسَهُ فی کُلِّ یَومٍ فَإنْ عَمِلَ حَسَناً استَزادَ اللهَ و إنْ عَمِلَ سیّئاً اسْتَغفَرَ اللهَ مِنهُ و تابَ اِلَیهِ؛ از مانیست کسی که هر روز حساب خود رانکند، پس اگر کار نیکی کرده است از خدا زیادی آن را بخواهد، واگر بدی کرده، از خدا آمرزش طلب نموده و به سوی او توبه نماید.

خانی افزود: امام کاظم علیه السلام در این روایت زیبا، حجت را برای همه شیعیان تمام کرده اند و هر کس وظیفه خود را به عنوان یک شیعه باید بداند.

گفتنی است ادامه مراسم با ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام پایان یافت.

 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد