Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه حومه شرقی یزد در جمع مردم ابرکوه:

موضع گیری علما و ائمه جمعه در مقابل منکر، سیاسی بازی نیست


امام جمعه حومه شرقی یزد در یادواره شهدای فصل بهار ابرکوه گفت: زمانی که متخصصان دین، ائمه جمعه در برابر منکر و ضعف فرهنگی، موضع می گیرند، متأسفانه عده ای آن را حمل بر سیاسی بازی می دانند.

به گزارش سرو ابرکوه، یادواره شهدای فصل بهار ابرکوه با حضور آیت الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه حومه شرقی یزد، در مصلای شهدای محراب شهرستان برگزار شد.


آیت اله مدرسی با اشاره به تاریخ ملتها اظهار کرد: ملت ایران در هیچ برهه ای از تاریخ اجازه ندادند که کشور حالت مستعمره به خود گیرد، چون استقلال و دوری از استعمار را یک ارزش و زیبایی می دیدند. هر چند در طول تاریخ حکامی بودند که گرایش به دیگران داشتند اما اجازه و جرأت این را نداشتند که کشور را مستعمره کشورهای دیگر کنند. این از زیبایی های ملت ایران است و به تاریخ قبل از اسلام بر می گردد.


وی عنوان کرد: ملت ایران پیوسته به دنبال ادیان توحیدی بودند و هیچ کسی نمی تواند ادعا کند آنها در یک زمان بت پرست کامل باشند، دو گانه گرا باشند؛ چون توحید و یکتاپرستی را به عنوان یک ارزش و امر زیبا می شناسند.


مدرسی افزود: امروز در بین 57 کشور اسلامی تنها کشوری که رسماً از تشیع دفاع می کند و نام خودش را مذهب جعفری می گذارد، ایران اسلامی است. چون مذهب تشیع اصلاً قابل مقایسه با دیگر ادیان نیست. مردم ما همیشه در طول تاریخ اهل درک و فهم، اهل زیبایی شناسی و پرورش زیبایی بودند، که دوران دفاع مقدس نمونه ای از آن می باشد.


وی تاکید کرد: این هنر دفاع مقدس بود، که به ما روحیه ای بخشید که بتوانیم خودمان را مدیون شهدا بدانیم. امروز تنها ما نیستیم که به سرمایه ای همچون دفاع مقدس نیاز داریم، بلکه همه ملل و همه تاریخ بشریت نیازمند این سرمایه ارزشمند هستند، که از آن الگو بگیرند.


امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: ملت ایران انقلاب اسلامی را بر پایه های افکار امام استوار کرد و همچنان آن را پرورش داد و از آن دفاع جانانه کرد. به هر میزانی معنویت جامعه ما دچار آسیب شود به همان میزان از پیروزی و توسعه فاصله گرفته ایم.


وی گفت: زمانی که متخصصان دین، ائمه جمعه و برخی دیگر در برابر این امور موضع می گیرند، متأسفانه عده ای آن را سیاسی جلوه می دهند.  روحانیت وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست حتی در طول تاریخ کمترین امکاناتی هم از دولت جمهری اسلامی نبرده است، بلکه تماماً با تلاش خود و امکانات این مردم مومن و متدین اداره شده است.


مدرسی تصریح کرد: اگر جامعه روحانیت از امکانات دولتی استفاده نمی کنند، به این دلیل است که می خواهند مستقل باشند. هیچ دولتی برای رحانیت فرق نمی کند بلکه هر جا منکر باشد و ضعف فرهنگی ببینند، با آن مقابله می کنند. هیچ کدام از مراجع و علما از روی سیاست زدگی فتوا صادر نمی کنند.


وی در پایان تاکید کرد: در دولت قبل اگر افرادی می خواستند، کار ابتذال انجام دهند، روحانیت و مسئولین یکپارچه در مقابلشان می ایستادند.


انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد