Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه ابرکوه:

ناهماهنگی بین سه قوا علت اصلی مشکلات اقتصادی است/ شرایط سخت جنگ اقتصادی تعارف‌بردار نیست


امام‌جمعه ابرکوه گفت : بدون تعارف کشور در مرحله سخت تشدید جنگ اقتصادی با امریکا است و می‌طلبد که سران سه قوا تصمیم قاطع و سریع جهت ناهماهنگی‌های بین خودشان بگیرند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز با تأکید بر اینکه مسئولین عزم جدی برای رفع مشکلات اقتصادی بگیرند تا مردم را از این فشارها نجات دهند، اظهار کرد : متأسفانه کشور در شرایط التهاب اقتصادی است که ناشی از فشار برنامه‌ریزی‌شده دشمن و ندانم‌کاری، بی‌برنامگی و خواب بودن گروه اقتصادی دولت است.

علت همه مشکلات اقتصادی، دولت نیست
حجت‌الاسلام حسینی گفت : انصافاً که مقصر مشکلات اقتصادی فقط دولت نیست، بلکه یکی از اصلی‌ترین عوامل، ناهماهنگی بین نهادهای مسئول است. ناهماهنگی بین قوای سه‌گانه و درون هر یک از قوا و اختلاف بین نهادهای مسئول درباره چگونگی مدیریت بازار ارز، نرخ سود بانکی، سیاست‌های تجاری، قیمت‌های غیرمنطقی خودرو و برخی موضوعات دیگر، سرانجامی تشتت زا ایجاد می‌کند و تداوم آن موجب هدر رفت توان کشور می‌شود.

وی با یادآوری درگیری فیزیکی بین برخی نمایندگان مجلس و رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی با موضوع بازار ارز، تصریح کرد : این رفتارها ناشی از نبود وحدت رویه در تصمیم‌گیری‌ها است. درصورتی‌که با تشکیل جلسات هماهنگی بین قوا مبنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری، می‌توان خیلی سریع اتاق فرماندهی اقتصادی کشور را فعال کرد که یقیناً کارساز خواهد بود.

شرایط سخت جنگ اقتصادی تعارف‌بردار نیست
خطیب جمعه ابرکوه، بیان کرد : بدون تعارف کشور ما وارد مرحله سخت تشدید جنگ اقتصادی با امریکا شده است، جنگی که در آن دشمن نقاط ضعف اقتصادی را نشانه رفته و می‌طلبد که سران سه قوا تصمیم قاطع، انقلابی و سریع بگیرند.

وی خاطرنشان کرد : چنانچه این موضع قاطع امروز رئیس‌جمهور، جنب‌وجوش و حرکت جدّی مسئولین و سیاست‌گذاران اقتصادیِ از خواب بیدار شده، یک سال قبل شکل می‌گرفت، شاهد این وضعیت اقتصادی و فشارها نبودیم.

این مقام مسئول تأکید کرد : امیدواریم بتوانند آب‌رفته را به جوی بازگردانند و حباب‌های کاذب نرخ شوک‌آور ارز، سکه، ماشین و به‌خصوص مایحتاج اساسی مردم را بشکنند.

حسینی اذعان کرد : به‌هرحال ملت هنوز امیدوار است که شما مسئولین کشور، کارآمدی از خود نشان دهید وگرنه باید خودتان هم برای نجات کشور از بحران اقتصادی به خواست قانون تن دهید.

فجایع 6 تا 12 تیرماه در ایران نماد عینی حقوق بشر آمریکایی است
وی با اشاره به حوادث روزهای ششم تا دوازدهم تیرماه سال‌های مختلف در ایران، که دست جنایتکار سازمان سیا و آمریکا نمایان است و به هفته قوه قضائیه و دیگر مناسبت‌ها نام‌گذاری شده است، گفت : چه به‌جا این هفته، نماد هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گرفته است.

امام‌جمعه ابرکوه، شهادت دکتر بهشتی به همراه 72 تن دیگر، حمله ددمنشانه ناو جنگی امریکا به هواپیمای مسافربری، ترور نافرجام مقام معظم رهبری، بمباران شیمیایی سردشت، را از فجایع نماد عینی حقوق بشر آمریکایی، بیان کرد.

حسینی ادامه داد : اکنون آمریکا پس از ناکامی در ترور نظامی، دسیسه‌های سیاسی و تهاجم فرهنگی، چشم امید به ایجاد ناآرامی اقتصادی در کشور باهدف بهره‌برداری امنیتی دوخته است.

دسیسه‌های شیطان بزرگ برای براندازی نظام تمامی ندارد
وی، ضمن بیان اینکه برنامه‌های ترامپ مثل خروج از برجام، دیوانگی نیست بلکه حساب‌شده است، تأکید کرد : مردم و مسئولین ما بدانند که سیاست‌های شیطان بزرگ در نحوه روبرویی و براندازی نظام در ایران بسیار پیچیده لایه‌بندی شده و مرموزانه است.

حسینی در پایان به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی در سال 252 هجری قمری اشاره کرد و گفت : ازآنجاکه این بزرگوار به چند واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد، معروف به عبدالعظیم حسنی است که گفته می‌شود دوران امامت امام رضا، امام جواد، امام هادی و امام عسکری (ع) را درک کرده است.

انتهای پیام/ف




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد