Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

همزمان با هفته وقف صورت گرفت

نشست اصحاب وقف شهرستان با امام جمعه ابرکوه + تصویر


همزمان با گرامیداشت هفته وقف، اصحاب وقف شهرستان با حسینی امام جمعه ابرکوه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سرو ابرکوه، در ششمین روز از هفته وقف کارکنان اوقاف به همراه  اعضای هیأت امناء و خادمین امامزادگان شهرستان با امام جمعه ابرکوه دیدار و گفتگو کردند.

طی این نشست سید محسن ابطحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه ضمن بیان گزارش عملکرد امسال اداره تحت مدیریت خود اظهار کرد: ابرکوه دارای 285 موقوفه اعم از منفعتی و انتفاعی می باشد که مشتمل بر 655 رقبه است و درآمد آن ها عمدتا در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و خیریه مصرف می شود. با توجه به ترویج فرهنگ وقف در شهرستان 15 وقف جدید به ثبت رسیده که این تعداد در یک سال اخیر در ابرکوه، نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده و ما شاهد رشد صد در صدی وصولی عواید موقوفات بوده ایم.

ابطحی همچنین از برنامه ریزی جهت اجرای طرح جامع توسعه فضای اطراف امامزاده احمد(ع) خبر داد و افزود: طرح نامبرده که به منظور توسعه فضای سبز و ایجاد امکانات رفاهی برای زائران در دستور کار قرار دارد جهت اجرایی شدن و آزادسازی زمین های اطراف امامزاده، نیاز به 5 الی 6 میلیارد اعتبارد دارد.

وی نداشتن بودجه ای مشخص جهت پرداخت قبوض مختلف و فشار بیش از حد ادارات مربوطه جهت وصول این مبالغ را از جمله مشکلاتی دانست که دامن گیر امامزاده ها، خادمین، هیئت امناء و در مجموع اداره اوقاف می باشد.

عباسی عضو هیئت امناء امامزادگان سید احمد و سید محمود(ع) مهردشت نیز تصریح کرد: نبودن امام جماعت جهت برپایی نمازهای پنج گانه یکی از مشکلات امامزادگان می باشد؛ چرا که انجام بسیاری از فعالیت های فرهنگی در مساجد و امامزاده ها در گرو وجود روحانی است که می تواند کلیه برنامه ها را تحت الشعاع قرار دهد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه در جمع اصحاب وقف شهرستان ضمن مبارک دانستن تقارن هفته وقف با آغاز ماه ربیع الاول گفت: روشن است که مسئله موقوفه و سامان بخشدین به وضعیت امامزادگان برای شهرستان بسیبار حائز اهمیت است. لذا دلسوزی عده ای ایثارگر برای این اماکن متبرکه حکایت از عمق عشق و علاقه آنان به ائمه اطهار (ع) دارد.

حسینی ضمن تأکید بر این که ضایع کردن حق رقبات موقوفه از جمله غم بار ترین اعمال است، افزود: موقوفات در زندگی انسان ها اثرات وضعی فراوانی دارد؛ حال چه با علم و چه بدون علم، اثرات خود را در زندگی واقفین خواهند گذاشت. لذا ضایع کردن آن موجب مبتلا شدن به غم های دنیوی و اخروی خواهد  شد.

انتهای پیام/م.ف




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد