نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

هدف از تحریم های به اصطلاح فلج کننده اقتصادی دشمن قیام مردم علیه نظام است

هدف از تحریم های به اصطلاح فلج کننده اقتصادی دشمن قیام مردم علیه نظام است



 

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الغدیر از ابرکوه، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در همایش بزرگ بصیرتی با موضوع اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سال 57 همه چیز آمریکا به خصوص آقایی او را در جهان گرفت و ثابت کرد که می توان روبروی آمریکا ایستاد و به آن وابسته نبود؛ اظهارداشت: ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز 205 بار دچار تحریم شده است که 115 مورد آن از سوی آمریکا بوده است که تحریم های خود را در 5 مرحله بر ایران تحمیل کرده است.

حجت الاسلام تقدسی بیان کرد: آمریکا در حالی که می دانست ایران جنگ زده است و باید شروع به باز سازی تخریبات کند و با توجه به اینکه اقتصاد ایران وابسته به نفت است دست به تحریم صنایع بالا دستی نفت و گاز زد، و این بیماری اقتصادی کشور ماست که به یک اقتصاد تک بعدی و تک محصولی اتکا دارد.

وی در رابطه با تحریم ها و مذاکرات ایران با آمریکا گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند "اگر می گویند ما منزوی شده ایم، ایرادی ندارد؛ ما حاضریم منزوی شویم اما شکوفا شویم؛ بگذارید به ما ندهند، ما خودمان می سازیم، ما این انزوا را به قیمت شکوفایی می پذیریم".

تقدسی پس از بیان سخنان امام راحل اظهار داشت: آمریکا تحریم های خود را با تحریم کالاهای دو منظوره مانند آلومینیوم ادامه داد تا در نهایت در مرحله پنجم، نهایت فشارش را با تحریم هوشمند یا فلج کننده بر ایران وارد کرد؛ یعنی وارد فاز نظامی و جنگ داخلی شد و شعارش هم فشار به دولتمردان، اثر در مردم است که در نهایت مردم در اثر فشار اقتصادی دست به نافرمانی مدنی بزنند و علیه رهبر و نظام قیام کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج ابرکوه یکی از تیرهای این تحریم ها را مسئله انتخابات آزاد دانست که توسط دشمنان مطرح شده و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند: "گوش به زنگ باشید، داریم به انتخابات نزدیک می شویم و هر لحظه ممکن است. دشمن با یک حادثه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نا امنی ذهن مردم را از انتخابات به یک مسئله دیگر معطوف کند که از حضور حداکثری جلوگیری کند. هر نوع اختلاف در بین مسئولین و شایعه پراکنی در جامعه، خیانت به مردم است."

حجت الاسلام تقدسی عنوان کرد: آمریکا تحریم های خود را با تحریم شخصیت ها، بنزین هواپیما، کشتیرانی ایران، متحد کردن دشمنان انقلاب اسلامی ایران، فلج کردن اقتصاد ایران از طریق خارج کردن تجار ایرانی از کشور، جلوگیری از خرید نفت ایران از سوی کشورهای دیگر و ... ادامه داد؛ اما خود اوباما در خبرگزاری رویتر اعلام کرد: "ما در بحث تحریم ها و برانگیختن مردم ایران علیه نظامشان موفق نشدیم، اما به عده ای نیاز داریم که در داخل و خارج فریاد بزنند که ما موفق شدیم".

وی در رابطه با وظیفه مردم در مقابله با تحریم گفت: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی، مدیریت مصرف و خرید محصولات داخلی می باشد" همچنان که رهبر معظم ما فرمودند فرهنگ مردم باید به جایی برسد که در مورد کالاهایی که مشابه داخلی دارد در مقابل بیگانگان دست دراز نکنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج ابرکوه خاطرنشان کرد: شعار ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است و حضرت زهرا(س) نشان دادند که هر کسی خواستار ولایت است باید سیلی آن را تحمل کرده و مقاومت کند. ما پیرو ولایت فقیه هستیم و فقط پای عَلم ولایت فقیه سینه می زنیم که مصداق فعلی آن حضرت امام خامنه ای می باشند.

همایش بزرگ بصیرتی با موضوع اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها در مسجد صاحب الزمان مهرآباد با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمن تقدسی نماینده ولایت فقیه در این ناحیه برگزارد شد.