Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

پیام راهپیمایی عظیم اربعین این است که شور انقلابی برای آزادی قدس ادامه دارد


امام جمعه ابرکوه گفت: پیام برجسته راهپیمایی عظیم اربعین حسینی این است که حرکت و شور انقلابی، در راستای آزادی قدس بی وقفه ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه  ابرکوه، ضمن تسلیت اربعین سالار شهیدان، در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار کرد: از میقات حضرت موسی (ع) در کوه طور، چلّه نشینی اهل سیر و سلوک، دعا برای چهل مؤمن در نماز شب تا بعثت رسول خدا (ص) در چهل سالگی و انتقال اُسرای اهل بیت (ع) تا شام چهل منزل بعد از واقعه عاشورا؛ نشان می دهد که اربعین و عدد چهل در آموزهای فرهنگی– دینی و اخلاقی ما جایگاه خاص خود را دارد.


حجت الاسلام حسینی افزود: چهلم امام حسین (ع) سُنّت حسنه ای از اولیاء و اوصیاء سلف است که با تأیید ائمه معصومین (علیه السلام) به ما منتقل شد و اگر برای اموات خود چهلم می گیریم به تأسی از این سنّت حسنه است.


وی خاطر نشان کرد: اربعین امام حسین (ع) یک قطعه برجسته از تاریخ دینی ما است که به یاد غم ها و مصائب اهل بیت و بازگشتشان به کربلا، آن را گرامی می داریم و به توصیه های ائمه معصومین (ع) پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) و قرائت زیارت اربعین عمل می کنیم.


حسینی گفت: امروزه به لطف خدا با لحاظ شرایط خاص زمانی و تلاش تکفیریان و آل یهود سعودی و جبهه رذالت و خباثت وهابیت علیه اردوگاه پاک شیعی، اربعین به عنوان پاسخ عملی به همه این یاوه سرایان خود را نشان داده و حضور دهها میلیونی زائرین در کربلا، نماد اقتدار و انسجام جهان شیعه شده است.


وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه اربعین تا به امروز رمز ماندگاری و جاودانگی آرمان ها و تفکّر عاشورائی بوده است، به عنوان سمبل مقاومت در برابر جبهه باطل و یزیدیان زمان، نیز شکل گرفته و آوردگاه بازماندگان عرصه خون و شهادت شده است.


امام جمعه بیان کرد: همچنین اربعین به عنوان چشمه جوشان تفکّر عاشورائی، اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ زلال انقلابی مطرح است که هرگز با سکوت  و سکون دمساز نمی باشد و همواره در حال جوش و خروش و خلاصه گذرگاه قدس شریف است که از کربلا می گذرد.


حسینی تاکید کرد: راهپیمائی اربعین به نقشه راه آزادی قدس مبدل شده که از کربلا می گذرد و به لطف خدا این راهپیمائی عظیم 20 میلیونی که با حضور شیعه و سنی و شیفتگان مکتب اهل بیت از تمام کشور های اسلامی برگزار می شود؛ به عنوان سمبل جبهه مقاومت امت اسلامی در قبال بدخواهان تکفیری و عوامل اسرائیلی است.


وی با آرزوی سلامتی برای مسافرین کربلا و زائران اربعین حسینی عنوان کرد: پیام برجسته این حرکت این است که حرکت و شور انقلابی و دینی در راستای آزادی قدس بی وقفه ادامه خواهد یافت.


حسینی گفت: روزی که اربعین با محوریت و مظلومیت امام سجاد (ع)، زینب کبری (س) و جابر بن عبدالله شکل گرفت، آنان امروز را می دیدند که پس از قرن ها به حرکتی عظیم و اقیانوسی پرخروش از شیفتگان مکتب عاشورا تبدیل خواهد شد.


انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد