Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه خبر داد

کاهش 10 درصدی تولید گندم در ابرکوه نسبت به سال گذشته


مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه گفت : تولید گندم در ابرکوه نسبت به سال زراعی گذشته، به دلیل کاهش بارندگی، افت سطح آب های زیرزمینی و تداوم 2دهه پدیده خشکسالی کاهش داشته است.

به گزارش سرو ابرکوه؛ مهدی غیب الهی در گفت و گو با خبرنگار ۱۵ دی، عنوان کرد : به دلیل کاهش بارندگی، افت سطح آب های زیرزمینی و تداوم 2دهه پدیده خشکسالی، 12هزار تن گندم در این شهرستان تولید شد که این عدد نسبت به سال زراعی 96- 95، 10درصد کاهش دارد.

وی ضمن اشاره به متوسط تولید 4 تن محصول گندم در واحد سطح، اظهار کرد: با توجه به تلاش کشاورزان و شرایط آب و هوایی، تغذیه مناسب و اجرای آبیاری تیپ در بعضی مزارع این رقم به ۲ برابر رقم یادشده نیز رسیده است.

مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه امسال همانند سال قبل هر کیلوگرم گندم ۱۳هزار ریال خریداری می شود اضافه کرد: چهار مرکز خرید شرکت های تعاونی روستایی به صورت تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می کنند.

وی با اشاره به خشکسالی و افت سطح آبهای زیرزمینی تاکید کرد: آبدهی ۶۴۸ حلقه چاه کشاورزی و ۱۳ رشته قنات از ۱۴۰میلیون متر مکعب سالانه هم اکنون به ۱۲۰میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

۳۵ درصد اشتغال شهرستان به کشت ۱۵هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و نیز فعالیت های دامداری و دامپروری وابسته است. سالانه ۱۹۰هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می شود و هفت هزار و ۵۰۰ خانوار از این طریق امرار معاش می کنند.

انتهای پیام/ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد