Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

«سرو لار باشت» کم از سرو ابرکوه ندارد! + سند


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در کانال رسمی خود نوشت: جهت یاداوری مدیر کل محترم میراث فرهنگی! سرو دو هزار و 770 سال پیش، میراث زنده در لار باشت، کم از سرو ابرکوه ندارد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از باشت نیوز،غلامرضا تاجگردون در یادداشتی که در کانال رسمی خود منتشر کرده آورده است: جهت یاداوری مدیرکل محترم میراث فرهنگی.سرو دو هزار و هفتصد و هفتاد سال پیش ، میراث زنده در لار باشت، کم از سرو ابرکوه ندارد.

درخواست توجه میراث و ثبت آن را داشتیم. بعد از پیگیری مدیرکل محترم آمد وً با او عکس یادگاری گرفت. امیدوارم فراموش نشود و بسنده به عکس یادگاری نشود. سازمانهای مردم نهاد پیگیری کنند تا ما مسئولین نخوابیم.

در دی ماه سال ۱۳۹۵ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی اثر گردشگری درخت سرو لار شهرستان باشت خبر داد.

درخت سرو لار در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر باشت و حدود ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، تصریح کرد: مورخین قدمت این درخت را حدود ۲۷۰۰ سال تخمین زده‌اند.

این استان با داشتن بیش از ۳۰۰ تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، بیش از ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای مسافران است.

یکی دیگر از آثار باستانی شهرستان باشت  به ارتفاع یک متر و قطر ۱٫۵متر مربوط به دوره قاجار  که به عنوان سطل زباله امامزاده استفاده می شود.(لینک اینجا بخوانید)که انگار بجای اهمیت دادن به آثار باستانی در حال نابودی آنها هستیم.

و اما جوابیه ای از طرف روابط عمومی داره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منتشر شد که  کم کاری خود را توجیح کردند ولی این جوابیه  توجیح  مناسبی نبود (لینک اینجا بخوانید) چنانکه یک اثر تاریخی وقف نمی شود و اگر هم قرار است در جوار امامزاده باشد باز هم میتوان دور آن را حصار کشی و آن را ساماندهی کرد.

امیدواریم مسئولین کم کاری خود را بپذیرند وبه جای توجیه کار خود مشکلات و مطالبات شهروندان را جوابگو باشند.

 

انتهای پیام/ ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد