Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه موقت تهران در جمع مردم ابرکوه:

ابرکوه؛ مهد صلحا و علما و شهر دوست داشتنی/ چادر بانوان ابرکوهی مصداق تعظیم شعائرالله/ باید سوء مدیریت ها در عرصه اقتصادی کشور اصلاح شود


امام جمعه موقت تهران در جمع مردم ابرکوه گفت: در کشور ما اقتصاد بیمار است و نباید از آن غافل ماند البته باید سوء مدیریت ها را هم لحاظ کرد چرا که اگر برخی از سیاست های اقتصادی اصلاح شود توطئه دشمنان بی اثر می شود.

به گزارش سرو ابرکوه همزمان با شب شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)؛ مراسم یادواره 70 شهید فصل بهار شهرستان ابرکوه با حضور آحاد مردم و مسئولان این شهرستان و با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و نماينده مجلس خبرگان رهبرى در مصلی شهدای محراب ابرکوه برگزار شد.

آیت الله خاتمی در جمع مردم ولایت مدار ابرکوه ضمن تسلیت شهادت امام کاظم(ع)؛ حضور پرشور مردم در مجلس شهدا را نشانه پایبندی مردم به نظام و ادامه دادن راه آنان عنوان کرد.

ابرکوه؛ شهری دوست داشتنی/ منزلگاه امام رضا(ع) نشانه عظمت تاریخی ابرکوه
خاتمی با بیان اینکه ابرکوه شهر بسیار دوست داشتنی است گفت: وجود منزلگاه امام رضا(ع) در این شهرستان بر طبق روایات و کتب تاریخی نشان از عظمت این شهرستان دارد و مردم این شهرستان باید افتخار کنند که در این شهر نفس می کشند.

وی شهرستان ابرکوه را مهد علما و صلحا بیان کرد و ادامه داد: ترکیب جمعیتی این شهرستان که همه عاشق اهل بیت(ع) و دارای انسجام هستند بسیار ارزشمند است و این نعمتی است که باید شاکر بود.

تاسیس و تقویت حوزه های علمیه خواهران و برادران راهکاری برای توسعه فرهنگ 
آیت الله خاتمی پوشش چادر بعنوان حجاب غالب زنان و دختران شهرستان ابرکوه را مصداق تعظیم شعائر الله برشمرد و افزود: اینکه عده ای می گویند چادر متعلق به صدر اسلام نیست یک حرف غیرواقعی است و آیات و روایات دال بر صدق این کلام است.

این مقام کشوری وجود حوزه های علمیه خواهران و برادران در ابرکوه را سرمایه ملی و یکی از عوامل توسعه دینی این شهر بیان کرد و گفت: وجود حوزه های علمیه و تقویت آن باعث کاهش جرم، توسعه سیاسی و بالتبع آن توسعه اقتصادی می شود و باید مسئولان بر اختصاص بودجه فرهنگی به این مراکز علمی اهتمام داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران وجود عالمان، فرهیختگان و شهدا در ابرکوه را نشانه سابقه درخشان علمی و معنوی آن بیان کرد و گفت: در کتب تاریخی استاد ملاصدرا فیلسوف بزرگ جهان اسلام، یک ابرکوهی معرفی شده است و همچنین وجود بیش از 800 شهید و جانباز در این شهرستان از افتخارات معنوی این شهرستان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، دین مداری در طول تاریخ را هزینه بر عنوان کرد و گفت: برای حفظ دین باید آبرو، مال و جان را فدا کرد و این وضعیت از صدر اسلام تا کنون وجود داشته است.

دستپاچگی های امروز آمریکا و اتحادیه اروپا و تحریم های پی در پی نشانه رشد سریع نظام در جهان است
وی تحریم های پی در پی و دشمنی کشورهای مختلف با نظام جمهوری اسلامی را نشانه سرعت پیشرفت کشورمان برشمرد و افزود: این همه دستپاچگی های آمریکا، فرانسه و اتحادیه اروپا در ایجاد تحریم های فراوان علیه ایران و تبلیغات مسموم فضاهای مجازی و ماهواره ای نشان از رشد سریع نظام است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مورد کسانی که نظام اسلامی را در آستانه سقوط مطرح کرده اند گفت: نظام اسلامی ایران، شجره طیبه تنومندی است که تندباترین ها حتی شاخه آن را به لرزه در نیاورده است.

امروز ایجاد یاس در بین مردم بزرگ ترین خیانت به کشور است
خاتمی بزرگ ترین خیانت امروز در کشور را ایجاد یاس و ناامیدی در مردم برشمرد و گفت: دشمن با حضور در سه عرصه قصد از بین بردن مقاومت ملت ایران را دارد که باید مردم و مسئولان با حضوری مقتدرانه در این سه میدان این توطئه را خنثی کنند.

وی شکستن مقاومت ملی در عرصه دینی را اولین توطئه دشمنان عنوان کرده و گفت: از بین بردن ارزش های دینی همچون محرم و نامحرم، تغییر سبک زندگی دینی، بی توجهی جوانان به نماز، روزه و مساجد از مواردی است که در راس برنامه های ماهواره های و شبکه های مجازی وابسته به دشمنان قرار دارد.

آیت الله خاتمی حمله به 20 حوزه علمیه، 15 دفتر امام جمعه، حسینیه  و مساجد در اغتشاشات دی ماه سال 96 را از نمونه کینه دشمنان از اسلام و نظام اسلامی برشمرد و تاکید کرد: این برنامه ها همه با هدف اسلام زدایی است و جماعتی که وارد میدان شده اند تمامی هجمه های خود را علیه دین بکار گرفته اند.

دروغ بستن به مراجع تقلید در فضای مجازی با هدف شکستن مقاومت دینی مردم است
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اینان حیاء ندارند، هر روحانی که فعال تر باشد بیشتر در معرض تخریب است، علیه روحانیت بویژه مراجع تقلید دروغ می گویند تا بتوانند مقاومت دینی را بشکنند.

وی عرصه اقتصادی را دومین هدف دشمنان بیان کرد و گفت: در کشور ما اقتصاد بیمار است اما درمان آن اقتصاد مقاومتی است و از عناصر اساسی اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی و تولید فاخر است.

اقتصاد کشور بیمار است/ وحدت و انسجام ملی راهکار مقابله با توطئه های دشمن در عرصه سیاسی
خاتمی افزود: امروز تمرکز دشمنان در این عرصه بیشتر است و نباید از آن غافل ماند البته باید سوء مدیریت ها را هم لحاظ کرد چرا که اگر برخی از سیاست های اقتصادی اصلاح شود توطئه دشمنان بی اثر می شود.

امام جمعه موقت تهران بی اعتمادی مردم به نظام را توطئه دشمنان در عرصه سیاسی خواند و گفت: امروز باید به صراحت گفت که مستقل ترین قدرت جهانی که وابسته به هیچ دولتی نیست نظام جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی با هدف ایجاد عدالت اجتماعی با پشتوانه و حمایت مردم برپا شد گر چه این هدف کاملا محقق نشده است اما باید با وحدت ملی که سرمایه انقلاب است از این گردنه های سخت عبور کنیم.

انتهای پیام / ک




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد