Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

میرقانعی همزمان با روز بسیج سازندگی اعلام کرد

اجرای بیش از ۱۲۰ پروژه عمرانی توسط جهادگران یزدی


مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان یزد همزمان با روز بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی با اجرای بیش از 120 پروژه عمرانی در سطح استان یزد، مناطق محروم استان را از خدمات بسیجیان بهرمند کرد.

به گزارش سرو ابرکوه، مسؤول سازمان بسیج سازندگی یزد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر یزد، اظهار داشت:بسیج سازندگی استان یزد در عرصه های مختلف فعالیت های خود را در راستای کمک رسانی به مناطق محروم انجام داده است.

سید محمد میرقانعی افزود: اردوهای ۱۵ روزه بسیج مساجد و محلات در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی در عرصه های عمرانی و غیره به مناطق محروم و روستا ها صورت گرفت که با رشد ۲۰ درصدی اعتبار ریالی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی به ۷۵ درصد از مدارسی که نیاز به مرمت داشتند خدمات ارائه داده، گفت: اردوهای ۱۰ روزه دانش آموزان و فرهنگیان درعرصه بهسازی، زیبا سازی و مرمت مدارس که از جمله فعالیت های نقاشی، تعمیر میز ونیمکت و غیره بود که در حدود ۲۹۴ واحد آموزشی و پرورشی در سطح استان یزد از این خدمات بهرمند شدند.

میرقانعی بیان کرد: بسیج سازندگی استان یزد اردوهای یک روزه طرح هجرت حلقه های شجره طیبه صالحین نیز در طی سال ۹۱ برگزار کرد که تعداد ۱۳۴۶۰ نفر از اقشار مختلف در این طرح حضور یافتند در این راستا در کمک رسانی و خدمات رسانی به مردم فعالیت های ارزنده ای را ارائه کردند.

وی به اعزام تیم های پزشکی به روستاها ومناطق محروم داخل و خارج از استان یزد اشاره کرد وگفت: در سال ۹۱ تعدا ۱۷۸ تیم عمومی و تخصصی شامل ۶۲۰ نفر در برنامه بهداشتی و درمانی با بسیج سازندگی همکاری داشته اند و خدمات پزشکی را ارائه کردند.

میرقانعی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی یزد در آموزش نیز پیشقدم بوده، تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر که حدود ۲۸۸۰۰ نفر از این کلاس ها و برگزاری کلاس های آموزش فنی و حرفه ای در ۱۶۰ دوره در رشته های مختلف تعداد ۳۶۶۰ نفر از این کلاس ها بهرمند شدند.

وی همچنین برگزاری کلاس های آموزش تحصیلی برای محصلان در ۷۹ کلاس اعم از ریاضی، فیزیک، شیمی، مشاوره و غیره که تعداد ۲۱۶۰ نفر از این کلاس ها بهرمند شدند.

میرقانعی با بیان اینکه ۲۰ اعزام اردوهای جهادی دانشجویی در سال ۹۱ داشتیم، گفت: گروه های جهادی در داخل و خارج از استان یزد فعالیت های آموزشی، بهداشتی، پژوهشی، مشاوره ای و فرهنگی توسط ۵۰۰ نفر جهادگر دانشجو به افراد نیازمند درمناطق محروم ارائه شد.

وی تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۲ در ایام عید نوروز در مناطق محروم خوزستان و چهار محال بختیاری ۴ گروه جهادی اعزام شدند که برنامه های جهادی خود را انجام دادند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی یزد به برنامه های بسیج سازندگی در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: برنامه های طرح هجرت نظیر سال قبل با مشارکت اقشار مختلف بسیج در راستای شعار سال رهبری "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" با محوریت ترویج، فرهنگ سازی و تولید محوری در خدمات سازندگی صورت خواهد گرفت.

وی به برنامه های اجرایی بسیج سازندگی در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: تولیدات غذایی مورد نیاز خانواده ها، مرغ و تخم مرغ، کود ورمی کمپوست، توسعه و پرورش شیلات و ماکیان و تولید قارچ در برنامه های اجرایی بسیج سازندگی قرار دارد.

میرقانعی از دیگر برنامه های بسیج سازندگی کمک رسانی در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و اذعان کرد: درعرصه های مختلف کاری، ارائه فعالیت های ترویجی، تبلیغی، اطلاع رسانی، مشاوره و کلاس های آموزشی در زمینه تولید زعفران، تولید عسل، صنایع تبدیلی، گلخانه و دام سنگین و سبک می باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی یزد صورت گرفته است، افزود: مرمت و بازسازی ۱۰۰ واحد مسکونی نیازمند، آبرسانی به ۴ روستا، جدول گذاری در ۱۵ روستا، احیاء بافت تاریخی ۱ روستا، ساخت دیوار ساحلی ۲ روستا و ایجاد مخزن آب شرب برای ۲ روستا از برنامه های عمرانی بود که توسط بسیجیان صورت گرفت.

میرقانعی با اشاره به روند خدمات رسانی به مناطق محروم نسبت به سال های گذشته، گفت: بنا به ارزیابی که مرکز از استان یزد داشته است در بحث بسیج سازندگی رو به پیشرفت بوده و انتظار داریم مجموعه استان یزد به خصوص ستاد هماهنگی و پشتیبانی طرح هجرت و با کمک اقشار مختلف، خدمات بیشتری را رقم بزنیم.

وی خاطر نشان کرد: تمام افرادی که تمایل به شرکت در اردوهای طرح هجرت دارند می توانند به پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج مراجعه کنند و در این اردوها شرکت نمایند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد