Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در نامه اعتراضی مطرح شد؛

اخراج تامل برانگیز کارکنان قرادادی کمیته امداد در آغاز سال جدید


جمعی از کارکنان قراردادی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با ارسال نامه ای در فضای مجازی، به اخراج گسترده این نهاد اعتراض کردند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ جمعی از کارکنان قراردادی کمیته امداد، در اعتراض به اخراج بی حد و مرز کارکنان این نهاد، نامه ای در فضای مجازی منتشر کرده اند.

متن این نامه به این شرح است:

چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار

موضوع: درخواست پیگیری وضعیت نیروهای قراردادی کمیته امداد

سلام علیکم

با احترام به اطلاع می رساند مسئولین نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) در اقدامی تامل برانگیز دست به اخراج گسترده بسیاری از کارکنان قراردادی خود در سراسر کشور زده است.

مسئولین ذیربط علاوه بر اخراج این حجم عظیم از کارکنان، برای باقیمانده کارکنان با تغییر وضعیت قراردادها به حجمی و ساعتی شرایط را به گونه ای تعیین کرده اند که، سایر پرسنل قراردادی نیز تمایلی به ادامه همکاری نداشته باشند.

در طرح جدید امداد قراردادها به صورت 150 ساعت کار در ماه منعقد میگردد و حق بیمه از طرف امداد پرداخت نمی گردد و چنانچه فرد تمایل به برخورداری از بیمه باشد می بایست بصورت خویش فرما اقدام نماید.

لازم به ذکر است که با توجه به شرایط خاص کشور در ابتدای انقلاب؛ نهادهای انقلابی مانند کمیته امداد از قانون کار معاف شده و این وضعیت تا کنون ادامه دارد، لذا مسئولین ذیربط با سوء استفاده از خلاء قانونی موجود طی دهه های گذشته ظلم مضاعفی را در حق پرسنل قراردادی روا داشته اند به طوریکه همینک کارمندان دارای نزدیک به دو دهه سابقه به راحتی از کار خود اخراج می شوند و به زودی به خیل عظیم مددجویان امداد خواهند پیوست.

گفتنی است تا به الان برای کارکنان قراردادی حتی بیمه بیکاری هم در نظر نگرفته اند و پس از اخراج با آن همه سابقه میبایست بدون هیچ درآمدی زندگی هود را گذران کنند و بعضاً به دلیل بالا رفتن سن آنها نمیتوانند در ارگان دیگری مشغول کار شوند.

این اقدام موجی از نارضایتی ها را در بین کارکنان دلسوز و خیر اندیش خود ایجاد کرده و سال جدید را به کام پرسنل قراردادی خود تلخ کرده است.

پرسنلی که عمری را در راستای خدمت به محرومین جامعه صرف کرده اند، مع الوصف خواهشمندست نسبت به پیگیری موضوع اهتمام ویژه مبذول دارید.

با تشکر

جمعی از کارکنان قراردادی کمیته امداد

انتهای پیام / ف




رای شما
میانگین (24 آرا)
The average rating is 4.25 stars out of 5.


مسعود قزوینی زاده
به نام خدا بنده دارای سابقه ۱۸ ساله بیمه کمیته امداد می باشم ( غیر مدتی که بیمه هم برایم پرداخت نمی شده) بماند که بسیاری از نورچشمی ها بعد از من آمدند و دارای پست شدند رزومه کاری و توانمندی بنده برای اکثر امدادگران سطح کشور بخصوص اکرامی های محترم آشکار است ، لذا علاوه براینکه معترض می باشم مدعی هم هستم که چرا تاکنون فاقد پست می باشم الان تازه می گویند قراردادساعتی از نوع مشاور که هم بیمه خویش فرما بدهم و هم مالیات ارزش افزوده مشاغل آزاد اگر هم دوست داشتن بابت ساعت کار انجام شده ۳۰ درصد بصورت کیفی بدهند آهای ای دولت مردانی که می خواهید عدالت را برپا کنید به خود بیایید که یک نهاد انقلابی علاوه بر بی عدالتی از نهاد بودنش هم سوء استفاده کرده و بیمه ما را هم ۲۷ درصد پرداخت نموده و الان حتی بیمه بیکاری هم به ما تعلق نمی گیرد
+9 (9 آرا)
پست شده در ۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۸:۲۳
حسین اکبری
سلام من یکی ازکارکنان قراردادی کمیته امداد هستم روز سوم کاری امسال وقتی رفتم سرکار انگشت جهت کارت ساعت زدم دیدم اثرانگشتم دنمیخونه یه دفعه دیدم واحد اداری گفت انگشت نزن گفتم چرا مگه خراب شده گفت نه شما اخراج شدید...
سکته نکردم جای شکرش باقی بود بعد متوجه شدم اقایون در اقدامی ساوک گونه همه اثرانگشت ها رو ضرب الاجلی گفتن ازکارت ساعت ها حذف شوند.ایام عید فتاح عیدی مارو خوب داد...
نمیدونم چکار کنم کاش زودتر میگفتن ماشین قسط گرفتم کلی برنامه ریزی وقرض داشتم واقعا خدا این بلا رو سر هیچ بنده ای نیاردامدادی که خود برای دیگران شغل درست میکند وواحد اشتغال دارد اینجوری نیروه های خودرا قلع وقم میکنه...
مشکل ما اینه اقایون ازجنس امداد ومحرومین نیستن ودرک نمیکنن کاش قبلا یه روز توکمیته امداد کار کرده بودن.........
+8 (12 آرا)
پست شده در ۱۳۹۵/۰۱/۱۶ ۱۶:۲۷
یک خیر
با سلام. این خبر که عین حقیقته پس چرا فیلتر شده؟ این بندگان خدا سالها با حقوق کم کار مددجو را را می انداختند حالا اگر این وضع ادامه پیدا کنه از صف کارمند کمیته وارد صف مددجوی کمیته میشند. خصوصا که بیمه بیکاری هم ندارند. اگر هم حقیقت نداره خوب کمیته تکذیب کنه و باهاشون قرارداد مثل سابق تنظیم کنه البته با پرداخت سه درصد حق بیمه بیکاری.
+12 (14 آرا)
پست شده در ۱۳۹۵/۰۱/۱۴ ۱۱:۴۱
انصاف
با سلام
من نیروی قراردادی لیسانس هستم، هفت سال جوانی وعمرم را باافتخار برا امداد گذاشتم .فراتر از وظیفه کار کردم چرا که فرزند مددجو بودم اکنون نیز برای مددجو کار میکردم با جان ودل کار میکردم .خدا میداند کار درامداد آنقدر سخت و وقت گیر است که تمام افکار واوقاتت را مشغول میکند. یک جوان لیسانس با حداقل حقوق ، بدون مزایا، بدون اضافه کار، بدون هیچ تسهیلاتی ،به امید اینکه یه روز وضعبیتمون بهتر بشه، ولی الان آینده و آرزوهای ما برباد می رود .
آخرپدرومادر ما از بدی روزگار گرفتار فقر شده بودند با این تصمیم امداد (ساماندهی قراردادیها) دوباره ضربه مهلکی می خوریم
چونکه سن ما رفته بالا، جایی برا کار کردن نداریم،با همین حقوق کم ، زن وبچه اداره میکردیم، وام گرفته بودیم ، قسط پرداخت میکردیم. همچنین در بین اقوام آبروی ما میرود.
چرا به یک جوان آن هم فرزند مددجوی همین امداد،
قرار بود کمک کنیداز فقر ونداری عبور کند چرا ما را اینگونه رها کردید الان چگونه وکی دنبال ی تخصصی باشیم تا شاید جایی لقمه نانی پیدا کنیم . آبروی ما چه میشود .
آینده ما چه میشود. خوب ما جوانی قدرت انگیزه خود را برای امداد گذاشتیم
انصاف نیست اکنون رها شویم
+27 (28 آرا)
پست شده در ۱۳۹۵/۰۱/۱۴ ۱۲:۰۷

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد