Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس سازمان امداد و نجات کشور در یزد:

آرامش مردم در گرو عملکرد و آموزش هلال احمر است/امدادرسانی به ۳۵۰ هزار نفر در ۲۲ هزار عملیات


رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح پایگاه امداد هوایی هلال احمر استان یزد گفت: عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به ویژه سازمان امداد و نجات باید به گونه ای باشد که مردم با دیدن یک امدادگر یا نجاتگر احساس آرامش کنند و این جز با آموزش و تمرین های دائم محقق نخواهد شد.

به گزارش سروابرکوه به نقل از خبرنگار یزد رسا، صبح امروز پایگاه امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مسئولین استان یزد افتتاح شد.

در این مراسم رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از افتتاح این پایگاه امدادی اظهار داشت: امیدوارم با افتتاح این پایگاه امدادی در روز پر برکت عرفه، یک گام بزرگ در تسکین آلام بشری برداشته باشیم.

 محمود مظفر آمادگی برای مقابله با حوادث را رکن اصلی هلال احمر عنوان کرد و افزود: هلال احمر وظیفه دارد با تجهیزات و امکانات مناسب و لازم و نگهداری اقلام ضروری  در انبارها در صورت بروز هر حادثه سریع وارد عمل شوند و به مردم کمک کنند.

توسعه بیشتر امداد و نجات با آموزش های همگانی 

وی با اشاره به  برنامه پنجم توسعه ادامه داد: در این برنامه توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات در بخش های زمینی، دریایی و هوایی را بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشتند که با آموزش های همگانی امداد و نجات در صدد توسعه بیشتر امداد و نجات هستیم.

مظفر به احداث پایگاه های امداد ونجات جاده ای با عنوان پیگاه های امداد ونجات بین شهری اشاره نمود و تصریح کرد: این پایگاه ها نه تنها در جاده بلکه در همه حوادث اعم از برف و بوران ، سیل و زلزله آمادگی دارند به عنوان اولین تیم ها  وارد عملیات شوند.

مردم ایران از ۴۰ حادثه دنیا ۳۰ حادثه را تجربه کرده اند

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم های مختلف در کشور، مردم ایران با حوادث  متفاوتی مواجه می شوند به طوری که از ۴۰ حادثه دنیا ۳۰ حادثه را تجربه کرده اند و همین موضوع باعث شده تا آمادگی ایران در مقابله با حوادث روز به روز افزایش یابد.

محمود مظفر اذعان داشت: امروز با یاری خداوند متعال توانستیم نوزدهمین پایگاه هوایی امداد ونجات را در ایران راه اندازی کنیم و بر آن مصممی که در هر استان یک پایگاه امداد هوایی ایجاد کنیم و مطمئناً وجود این پایگاه ها با توجه به سختی کار آن و مهارت های تخصصی که باید تمام پرسنل آن ببیند باعث پیشرفت امدادی آن استان و کشور می شود.

مظفر با بیان اینکه تاکنون هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ده فروند بالگرد امدادی را در اختیار دارد خاطرنشان کرد: این ده فروند کل امداد هوایی استان ها را پوشش می دهد و امیدواریم امسال با اضافه  کردن ۴ فروند بالگرد جدید و پیشرفته  دیگر بهتر در امر امداد هوایی یاری رسان مردم باشیم.

امدادرسانی به ۳۵۰ هزار نفر در ۲۲ هزار عملیات

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: تا به امروز ۲۲ هزار عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر در کشور صورت گرفته که در این عملیات ها نزیک به ۳۵۰ هزار نفر خدمات امدادی دریافت کردند.

محمود مظفر در پایان با تأکید بر ضرورت استمرار آموزش در سازمان امداد و نجات تصریح کرد: عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به ویژه سازمان امداد و نجات باید به گونه ای باشد که مردم با دیدن یک امدادگر یا نجاتگر احساس آرامش کنند و این جز با آموزش و تمرین های دائم  محقق نخواهد شد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد