Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گزارش میدانی/دعای جوانان ابرکوهی در اعتکاف؛

آمده ام مسیر بندگی ام را پیدا کنم/ دلم هوای مکه و کربلا دارد/ از خدا شفای مادرم را خواستم/ ریشه داعش را بخشکاند


هر چند مجهزترین دوربین ها هم قادر به توصیف این لحظات نیستند، ولی حال و هوای زیبا و معنوی معتکفین ابرکوهی در آخرین ساعات مراسم پر فیض اعتکاف را از زبان خودشان بشنوید.

به گزارش سرو ابرکوه، پس از سه روز عبادت و بندگی امروز می خواهند مزد بگیرند، می خواهند کلید قفل های بسته خود را از خداوند بگیرند. هر کس حاجتی در دل دارد و چیزی از معبودش می خواهد؛ به جرأت می توان گفت این واپسین لحظات، زیباترین و گران بها ترین لحظه ای است که خداوند ارزانی اشان داشته که شاید هیچ دوربینی نمی تواند زیبایی های آن را ثبت و ضبط نماید.


خبرنگار سرو ابرکوه، امروز با حضور در مسجد جامع شهرستان به میان معتکفین رفت تا گوشه ای از زیبایی های رجب المرجب را به تصویر بکشد و با جوانانی که سه روز در خانه خدا سکنی گزیدند چند کلامی صحبت کند...

 


آمده ام مسیر بندگی ام را پیدا کنم
خانم معتکف ابرکوهی می گوید: مسجد بهترین مکان برای خلوت کردن با خداست، من هم به اینجا آمده ام تا مسیر بندگی ام را پیدا کنم و فارغ از دلبستگی های دنیا چند روز فقط به خدا و اعمال و رفتار خودم فکر کنم تا بتوانم ارتباطم را با خداوند محکم تر کنم.

 


از خدا شفای مادرم را می خواهم
 خانم جوانی گفت: نزدیک شدن به خداوند و سبک شدن بار گناهان یک ساله می تواند بهترین بهانه برای سه روز حضور در حرم امن الهی باشد.

وی افزود: وقتی در اعتکاف هستیم اگر چه اطرافمان شلوغ است اما مثل این می ماند که با خداوند تنها شده ایم و هر چه که در دل داریم می توانیم با او در میان بگذاریم.


این خانم در لحظات آخر از خداوند خواست: اول به همه مسلمین جهان سلامتی عنایت کند، بعد از آن شفای مادر بیمارم را می خواهم. دعا می کنم همه جوانان عاقبت به خیر شده و خوشبخت شوند.

 


فرج امام زمان را نزدیک کند/ دلم زیارت مکه و کربلا می خواهد
دختر خانمی دیگر با اشتیاق عنوان کرد: اعتکاف را خیلی دوست دارم و امسال خداوند توفیق داده که برای سومین بار در این مراسم شرکت کنم. من معتقدم اعتکاف در زندگی فردی انسان نیز اثر دارد و خیلی به درد زندگی می خورد.


وی خاطر نشان کرد: چیزی به پایان این زیبایی نرسیده و دعایم این است خداوند فرج امام زمان را نزدیک کند، به همه مردم سلامتی ببخشد و اگر صلاح می داند زیارت مکه و کربلا را هم نصیب من کند.

 


ریشه صهیونیست و داعش را بخشکاند
 خانمی که مشغول دعا خواندن بود، تصریح کرد: سه روز تنهایی و دوری از دلبستگی های دنیا هم از نظر معنوی و هم از نظر فرهنگی، اجتماعی و مادی زندگی انسان را تأمین می کند و باعث می شود انسان یه گام به هدف والای خود که همان کمال و خوشنودی خداوند است نزدیک تر شود.


وی ضمن آروزی ظهور منجی عالم بشریت از خدا خواست: تا شر دشمنان اسلام را از سر مسلمانان جهان کم کند و ریشه استکبار، صهیونیسم، ظلم و به خصوص داعش را بخشکاند؛ دعا می کنم خدا همه جوانان را خوشبخت کند و به همه پدر و مادر ها سلامتی بدهد.

 


برای بیماران به ویژه مادرم دعا می کنم/ سال های بعد هم بتوانم در اعتکاف شرکت کنم
خانمی که با همراهان قرآن قرائت می کرد، گفت: من به همراه دوستانم امسال برای اولین بار در اعتکاف شرکت کردیم و هدفمان این بود که حتی برای یک روز هم که شده با خدای خود خلوت کنیم و از او بخواهیم گناهان ما را با رحمت بی منتهای خود ببخشد.


وی ملتمسانه برای همه بیماران به ویژه مادر خود دعا کرد و از خداوند توفیق خواست تا در سال های بعد نیز بتواند در مراسم اعتکاف شرکت کند.




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 3.0 stars out of 5.


عاطفه رئیسی
سلامبر همه ی معتکفان عزیز.....خوشا به سعادتی این عزیزان که در این مراسم معنویی شرکت کردند وانشاالله دعای همه براورده شود....
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۲/۲۱ ۱۲:۱۵
حاج فاطمه قنبری
من با اینکه 18سال بطور مداوم در مراسم پرفیض اعتکاف شرکتم کردم و در هر سال میبینم تعداد حضور جوانان در این مراسم بیشتر میشود بسیار خوشحال میشوم.
امسال هم تمام جوانان با عشق وخلوص رازونیاز میکردند.
انشالله در سالهای بعد تعداد حضور جوانان شهرمان پررنگ تر شود.
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ ۱۴:۰۷

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد