Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه موقت بخش بهمن:

انقلاب ایران علیرغم تمام دشمنی ها الگویی برای جهان اسلام بود


امام جمعه موقت بخش بهمن گفت: علیرغم تمام دشمنی ها که جهت جلوگیری از نفوذ پیام انقلاب که همان عزت و روحیه خودباوری است می شد، انقلاب اسلامی ایران برای الگویی کشورهای اسلامی شد.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام احمد محمدی امام جمعه موقت بخش بهمن در خطبه های امروز نماز جمعه، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین رخداد قرن بیستم بود، انقلابی که برگرفته از انقلاب رسول مکرم اسلام بود، چراکه دو محو راساسی در آن نهفته است.

حجت الاسلام محمدی افزود: یکی حاکمیت ارزش های الهی و انسانی در جامعه و مبارزه باطاغوت های زمان است و دیگری مردم سالاری دینی که قدرت نرم را برای اولین بار نشان داد و بر تمامی قدرت های نظامی و رسانه ای پیروزشد.

محمدی با اشاره به عاشورایی بودن ریشه انقلاب ایران و دستاوردهای آن عنوان کرد: انقلاب ایران تمامی موجودیت و نظام ضد ارزشی دستگاه استعماری غرب و همچنین نظام سرمایه داری را به چالش کشید. استیصال و درماندگی نظام سلطه از آثار و برکات این انقلاب است. همچنین روحیه انقلابی گری در اقصی نقاط عالم، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و زیاده خواهان از دیگر خواص انقلاب اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی شکل گرفت که بسیاری از اندیشمندان دینی و سیاستمداران متدین که احتمال وقوع انقلاب مارکسیستی و سوسیالیستی را می دادند، تصور رخ دادن انقلاب اسلامی را نداشتند. انقلاب اسلامی خط قرمزهای ظالمانه و کاذب را شکست و هیمنه پوشالی استکبار را درهم پیچید.

محمدی گفت: یکی از نشانه های پیروزی و عظمت انقلاب ایران، وجود شهدا از اقشار و طبقات مختلف جامعه است، که ریشه در مردم سالاری دینی داشت. همچنین وجود یک مرجع دینی بابصیرت و روشن ضمیر در راس آن و مردم آگاه که دل به آرمان های الهی بسته و تا آخرین نفس وی را همراهی کردند، از علل پیروزی و استمرار این نهضت است.

خطیب جمعه بخش بهمن تاکید کرد: علیرغم تمام دشمنی ها و سنگ اندازی هایی که برای جلوگیری از نفوذ پیام انقلاب که همان عزت، سعادت بشری و روحیه خودباوری است، می شد، انقلاب اسلامی ایران، مرزها ودل های آزادگان را به همراه خود درنوردید و برای الگویی کشورهای اسلامی شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر در ایران مردم با رهبری پیامبرگونه یک عالم دینی توانستند حکومت اسلامی تشکیل بدهند، پس تردیدی نیست که بطریق اولی امام زمان ارواحنافداء هم موسس حکومت عدل الهی در تمامی عرصه گیتی خواهند بود.

محمدی همچنین در پایان سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به تمام سفیدپوشان این عرصه تبریک گفت.

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد