Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

ثبت نام آغاز شد

اولین دوره کامل آموزش فیلمسازی درابرکوه، همراه با طرح حمایتی ساخت فیلمنامه


مسول کانون فیلم و عکس بسیج هنرمندان ابرکوه از برگزاری دوره کامل آموزش فیلمسازی برای اولین بار در شهرستان خبر داد.

اصغر عباسی مسئول کانون فیلم و عکس بسیج هنرمندان در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، از برگزاری کلاس های آموزش فیلمسازی خبر داد و گفت: برای اولین بار در سطح شهرستان، دوره کامل آموزش فیلمسازی  به همت بسیج هنرمندان در چهار بخش کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، تصویربرداری و عکاسی برگزار می شود.

عباسی هدف از برگزاری این دوره را آموزش عملی و پرورش نيروی فيلمساز فيلم كوتاه در شهرستان عنوان کرد و گفت: دوره سه ماهه  آموزش فيلمسازی به صورت مهارتی و كارگاهی طراحی شده که طی اين دوره كوتاه مدت، به دروس اصلی و مهارت های مهم و مورد نياز در عرصه فيلمسازی و همچنین عکاسی پرداخته می شود.

وی در رابطه با دروس مورد تدریس در دوره مذکور اظهار کرد: هنرجو ضمن گذراندن دوره کارگردانی با انواع نما و چگونگی تقطيع آن (دكوپاژ) و همچنين چگونگی مديريت ميزانسن، هدايت بازيگر و چيدمان صحنه آشنا می شود؛ در پی آموزش فیلمنامه نویسی، عناصر و عوامل روايت و ساختمان و ساختار فيلم نامه را فرا می گیرد.

مسول کانون فیلم و عکس بسیج هنرمندان ابرکوه افزود: آشنایی با دوربين، ابزار و ادوات تصويربرداری، لنزها، انواع حركت دوربين، همچنين اصول زيبايی شناسی تصويرمتحرك در سينما و عکاسی مربوط به بخش تصویربرداری و عکاسی می باشد. در نهایت هنرجو با اصول زيبايی شناسی تدوين نیز آشنا خواهد شد.

عباسی خاطرنشان کرد: گذراندن این مرحله، آغاز يك راه پر تجربه و جذاب برای هنرجو است كه می تواند در دوره های پیشرفته بعدی از امكانات توليد فيلم، جلسات نمايش و تحليل فيلم و فيلمنامه، آموزش های تخصصی و تكميلی هر رشته، كارگاه های آموزشی و ساير برنامه ها بهره مند شود.

برنده جایزه اول کارگردانی جشنواره سکانس بیداری، تأکید کرد: در پایان دوره فیلمسازی یکی از فیلمنامه های هنرجویان جهت ساخت مورد حمایت قرار خواهد گرفت که این مهم می تواند زمینه رشد و شکوفایی هنر فیلمسازی را در شهرستان بیش از پیش فراهم کند.

لازم به ذکر است متقاضیان ثبت نام در اولین دوره آموزش فیلمسازی در ابرکوه، ویژه ترم زمستان می توانند جهت کسب هر گونه اطلاعات با شماره 03532821300 تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه 500020301201 پیامک ارسال نمایید.

 

انتهای پیام/م.ف




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد