Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس بهداشت ابرکوهی:

ایجاد «محیط شاد در خانواده» باعث پیشگیری از تمایل فرزندان به محیط های ناسالم می شود


کارشناس بهداشت روان در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ابرکوه گفت: خانواده موفق، خانواده ای است که محیطی شاد وصمیمی در خانه ایجاد می‌کند تا فرزندان کمتر به محیط های ناسالم رغبت داشته باشند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از ایثار یزد، همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران در سالن اجتماعات بنیاد شهید شهرستان ابرکوه برگزار شد.

مصطفی کریمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه، در این مراسم با بیان اهمیت و جایگاه نهاد خانواده در جامعه اسلامی بر لزوم جلوگیری از آسیب های اجتماعی توسط خانواده ها تاکید کرد.

کریمی افزود: دین مبین اسلام همواره خانواده را به عنوان اولین مرکز آموزشی مورد توجه قرار داده است و والدین باید مسئولیت خود در این زمینه به بهترین شکل به انجام رساندند تا فرزندانی صالح را به اجتماع تحویل دهند.

در این مراسم کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت نیز پیرامون شادبودن وشاد زیستن گفت:  دور کردن خاطرات بد که عامل ایجاد انرژی منفی در ذهن هستند و داشتن انرژی مثبت و ذهن را درگیر مسائل و خاطرات خوش هرچند کوچک کردن ما را به سمت آرامش هدایت می کند و نتیجه آن خانواده ی سالم و پرانرژی است.

محمدی کارشناس آسیب‌های اجتماعی  در ارتباط با موضوع اعتیاد و نقش خانواده و دوستان در پیشگیری از آن گفت: اضطراب ،عدم توانایی حل مساله،سرکوب احساسات وعواطف و استفاده غیر اصولی از وسایل ارتباط جمعی از عوامل ابتلا به اعتیاد است.

وی خانواده موفق را خانواده ای دانست که محیطی شاد وصمیمی در خانه ایجاد می‌کند تا فرزندان کمتر به محیط های ناسالم رغبت داشته باشند و نیاز است که والدین برای برخورد با فرزندان راهکارهایی متنوع وجذابی داشته باشند و برای مشکلاتی که توانایی حل آن را ندارند از افراد مورد اعتماد و کاردان مشورت بگیرند.

انتهای پیام / ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد