Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سخنران مراسم "سوگواره یاس نبوی":

با اقتصاد مقاومتی، حوزه اقتصاد کشور را پویا کنیم


حجت الاسلام موسوی در مراسم "سوگواره یاس نبوی" در امامزاده شهیدان ابرکوه گفت: ما باید با اقتصاد مقاومتی این حوزه را پویا کنیم تا در سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت الاسلام سید حسین موسوی ابرکوه

.

به گزارش سروابرکوه، مراسم "سوگواره یاس نبوی" به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) به مدت سه شب در امامزاده شهیدان(ع) ابرکوه با سخنرانی و مداحی به همت آستان مقدس امامزاده شهیدان و هیات رزمندگان اسلام شهرستان ابرکوه برگزار شد.

حجت الاسلام سیدحسین موسوی مسئول جبهه فرهنگی راه انقلاب در این مراسم اظهار داشت: در طول زندگی ائمه اطهار(ع) که 250 سال طول کشید بهترین بندگان و برگزیدگان خدا پا به عرصه وجود گذاشتند ولی بیشترین مصیبت و سختی را همین عزیزان کشیدند.

حجت الاسلام موسوی گفت: آرمان ائمه(ع) چه بود و چرا حضرت زهرا(س) سیلی خوردند؟ قضیه فدک چه بود؟ مگر حضرت زهرا(س) دنبال مال و دارایی بود؟ نه!!! زندگی اهل بیت(ع) سیاسی بوده و با حضور فعال در صحنه ها به دنبال تحق حاکمیت خدا بودند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) شهید راه ولایت است و این بانوی شهیده با حاکمیت باطل و شیطانی مبارزه کرد.

موسوی بیان داشت: 25 سال بعد از رحلت پیامبر اکرم(س)، علی(ع) حاکم شد و برای اولین بار عدالت در جامعه برقرار شد اما عمر این حکومت 4 سال و 9 ماه بیشتر به طول نینجامید و حاکمیت خدا در این مدت محقق شد، بعد از آن دیگر حکومت اهل بیت(ع) محقق نشد و ائمه معصومین(ع) به نحوی از حکومت کردن دور نگه داشته شده و به شدت تهدید شدند لذا امام زمان(عج) غایب شدند.

وی تصریح کرد: زهرا(س) برای غربت شیعه می گریست و امروز هم شیعه در اوج غربت است. قبل از انقلاب اسلامی، زمانی که کشف حجاب شد، زمانی که روضه امام حسین(ع) ممنوع شد و همه ی اینها از مظلومیت شیعه بود اما با ظهور روح الله(قدسره) این مظلومیت به پایان رسید اما امروز، می خواهند بار دیگر، حسین(ع) و زهرا(س) را از ما بگیرند چرا که می دانند اینها سرمایه های ما هستند.

موسوی گفت: دشمنان انقلاب فکر نمی کردند انقلاب اسلامی ایران 35 سال طول بکشد، در هر زمان جبهه هجوم دشمن بر ما تغییر کرد، ارزش هر کس به اندازه همان چیزی است که در سر می پروراند و ملت ما عاشق شهادت است و چنین ملتی شکست ناپذیر است و دشمن تمام تلاش خود را کرد تا این تفکرات را با راه اندازی جنگ نرم عوض کند و متاسفانه تا حدودی هم موفق شد.

وی افزود: باید بدانیم کل یوم عاشورا، و کل ارض کربلا، کربلا یعنی مبارزه حق و باطل و این مبارزه هر روزه است، امروز هم جنگ است و می خواهند رهبر عزیز را که پرچمدار این نهضت عاشورایی است، زمین بزنند.

موسوی گفت: امروز جامعه ما به برکت خون شهیدان توانسته است قله های رفیع علمی را بپیماید و همین گونه خواهد توانست بر مشکلات اقتصادی فائق آید ما باید با اقتصاد مقاومتی این حوزه را پویا کنیم تا در سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، بر مشکلات غلبه کنیم.

وی به مسئله جمعیت اشاره کرد و گفت: جامعه ما امروز با کاهش جمعیت روبروست و به تبع آن با کمبود نخبه نیز مواجه خواهد شد، این یکی از اهداف دشمن است و خانواده ها باید با کم کردن سطح توقعات خود، توجه به وضعیت صحیح زندگی و تحقق سبک زندگی دینی، نسبت به افزایش جمعیت اقدام کنند.

در ادامه این مراسم، مداحان اهل بیت(ع) مجید دهقان، حاج محمود بذری و مجتبی اکرمی به مرثیه سرایی پرداختند.

.

حجت الاسلام سید حسین موسوی شهیدان ابرکوه

.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد