Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جلوه های تحقق اقتصاد مقاومتی در استان یزد؛

بانوي خلاق بهابادي که با «فروش شير شتر» اشتغال زایی می کند/ مسئولان مي‌گويند به ما مربوط نيست!


بانوي فعال در عرصه اقتصاد مقاومتي گفت: از مسئولان مي خواهم تا گوش شنيدن و دست عمل داشته باشند و مشكلات منطقه را حل كنند تا مردم نيز قادر به توليد بوده و مجبور به مهاجرت به شهر نشوند.

به گزاش سرو ابرکوه، به نقل از پایگا اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان یزد، بانوی کارآفرین بهابادی که با فروش شیر شتر عرصه درآمد جدیدی برای خود به وجود آورده است، گفت: 4 سال پیش با وامی که از بسیج سازندگی گرفتم توانستم علاوه بر تهیه ملزومات خود، سه نفر حاشی شتر (بچه شتر) خریداری کرده و از آنها نگه داری کنم.

عصمت شفیعی پور اظهار داشت: بحمد الله با پرورش شترها و رسیدن آن ا به مرحله شیردهی تولید و فروش شیر شتر را آغاز کردم که هرچند در ابتدا برای جاب نظر مردم و قیمت آن با مشکلاتی مواجه شدم ولی خیلی زود این محصول جای خود را در بین مردم باز کرده و توانستم به سود معقولی دست پیدا کنم.

آینده روشن فروش شیر شتر

شفیعی پور گفت: فروش شیر شتر اقدامی تقریبا نو است و مردم علاقه دارند که آن را تجربه کنند؛ مصرف این شیر خواص بسیاری برای انسان دارد و گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند توانایی بدن را بالا ببر؛ اکنون وضع فروش خوبی دارم و عمدتا در تأمین نیاز مشتریان شیر شتر به علت تعداد اندک شترهایمان با مشکل رو به رو می شوم که این نشان می دهد بازار این شیر از آینده خوبی برخوردار است.

وی افزود: امسال نیز دو نفر شتر بالغ خریداری کرده و به قبلی ها اضافه کرده ایم که در صورت وجود امکانات علاوه بر تولید شیر شتر می توانستیم فروش گوشت شتر را نیز آغاز کنیم.

بانوي كار آفرين بهابادی ادامه داد: در كنار پرورش شتر، پرورش صد رأس گوسفند و شش رأس گاو را نيز به همراه با دو پسر و همسرم انجام مي دهيم كه به لطف خداوند براي تمامي خانواده شغل ايجاد شده است و از اين راه زندگي خود را مي گذرانيم.

وي با ابراز نگراني از وضعيت بازار فروش محصولاتي دامي افزود: از آنجا كه مجبوريم خوراك دام را از يزد تهيه كنيم هزينه هاي اضافي زيادي را متحمل مي شويم و اين هزينه ها مستقيما بر قيمت محصولات ما تأثير مي گذارد که افزايش قیمت نيز مزيدي بر علت كسادي بازار خواشده و تولید کنندگان را با مشکلات بسیاری روبرو می کند.

مسئولان مي گويند به ما مربوط نيست

شفيعي گفت: من به همراه خانواده خود چنديدن سال است كه به كار دامداري مشغول هستيم و همواره رفع مشكلات منطقه را از مسئولان خواسته ايم و لي متأسفانه هيچ كمكي به دامداران منطقه نمي شود، بارها به فرمانداري و ساير ادارات مربوطه بهاباد مراجعه و رفع مشكلات منطقه از جمله مشكلات برق و آب را خواسته ايم ولي آن ها توجهي نمي كنند و مي گويند به ما مربوط نيست.

وي در ادامه نبود مكان مناسب پرورش دام به دور از مناطق مسكونی، مشکلات حمل و نقل و مشكلات برق و آب را از عمده ترين معضلات منطقه برشمرد و تصريح كرد: از مسئولان مي خواهم تا گوش شنيدن و دست عمل داشته باشند و مشكلات منطقه را حل كنند تا مردم نيز قادر به توليد بوده و مجبور به مهاجرت به شهر نشوند.

علاقه، شرط اصلي آغاز دامداري

اين بانوي فعال در عرصه اقتصاد مقاومتي گفت: كساني كه مي خواهند شغل دامداري را براي خود برگزينند توجه داشته باشند كه علاقه شرط اصلي اي كار است.

وي افزود: تازه واردان به اين عرصه يا كساني كه در فكر ورود هستند بايد توان تأمين مكان مناسب و بهداشتي، آذوقه كافي و ساير ملزومات از جمله رعايت بهداشت دام را داشته باشند؛ بهتر است كه از تعداد كم شروع كنند و به صورت پلكاني فعاليت خود را رشد و توسعه دهند.

انتهاي پيام/ د




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد