Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گفتگو با حافظان قرآن مدرسه سفیران بهشت ابرکوه:

برای حفظ قرآن از دانشگاه مرخصی گرفتم/ همیشه به جایگاه حافظان غبطه می خوردم/ تحت هر شرایطی یک صفحه قرآن حفظ کنید


یکی از حافظان مدرسه دخترانه سفیران بهشت به دوستان خود توصیه کرد: ضمن دنبال کردن درس و علم، تحت هر شرایطی توانایی خود را محک زده و یک جزء یا حتی یک صفحه از قرآن را حفظ و با قرآن انس بگیرند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ قرآن كريم، برترين و بالاترين هديه حضرت احديّت به بشر می باشد و حفظ آن يكي از توفيقات بزرگ الهي است كه شامل حال هر كسي نمي‎شود.


مداومت در قرائت و حفظ قرآن عامل بسياري از توفيقات و بركات الهي است. با قرآن کریم زندگي زيبا مي‎شود و جان مي‎گيرد و بدون قرآن، آدمي چون مرده اي است متحرك، كه نه روح دارد و نه آرامش واقعي.


علاقه مندان می توانند آثار و برکات حفظ قرآن در زندگی دنیوی و اخروی را، در گفتگوی اختصاصی سرو ابرکوه با حافظان مدرسه حفظ یکساله سفیران بهشت شهرستان، بخوانند:

 


حفظ قرآن چنان شیرین است که سختی هایش حس نمی شود
صدیقه نوروزی متولد سال 1375 از روستای اسفندآباد، اظهار کرد: واقعا برای حضور در محضر قرآن، طلبیده شدم و همه چیز دست به دست هم داد تا این توفیق نصیبم شود. قرآن برکاتی دارد که از دید انسان دور نمی ماند، مثلا یکی از مشکلاتی که چند سال گریبان گیر آن بودم، در سال حفظ، به راحتی برطرف شد.


نوروزی تصریح کرد: با وجود اینکه در کنکور سراسری پذیرفته شده بودم، اما دغدغه حفظ قرآن داشتم. به همین خاطر از دانشگاه مرخصی گرفتم. ضمن اینکه پدر و مادرم نیز بسیار مرا به این کار تشویق کردند. حتی زمانی که من خسته می شدم و کم می آوردم آنان به من روحیه داده و حمایتم کردند.


حافظ 25 جزء قرآن کریم ادامه داد: همیشه می گویند که مدرسه خانه دوم ماست، اما من معتقدم که مدرسه حفظ قرآن خانه اول ماست. علاقه به حفظ قرآن آنچنان شیرینی دارد که هیچ سختی احساس نمی شود.

 


در مدرسه حفظ همه در یک ردیف هستند/هیچ فعالیت قرآن نداشتم
مهدیه سعیدمنش لیسانس برق و الکترونیک بیان کرد: قبل از حضور در این مدرسه هیچ گونه فعالیت قرآنی نداشتم و از وجود مدرسه حفظ در ابرکوه نیز اطلاعی نداشتم، تا اینکه در مراسم اعتکاف با این مکان آشنا شدم. در ابتدا تصور حضور در محیطی به دور از خانواده و دوستان برایم سخت بود. اما لطف خداوند شامل حال من شد و به طور معجزه آسایی به این مکان علاقمند شدم.


سعیدمنش عنوان کرد: انگیزه ام برای حفظ قرآن عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی بود و در این راه پدر و مادرم مشوق من بودند. خداوند خودش در آیه 156 سوره اعراف فرموده است: هر کس در این راه قدم بردارد رحمت الهی شامل حالش می شود.


وی با بیان این مطلب که خداوند همه درسهای زندگی را در کتاب قرآن آورده است، گفت: در رابطه با مسائل قرآنی تفاوت سنی مهم نیست، کوچکی و بزرگی مفهومی ندارد و همه در یک ردیف هستند. اینجا در واقع رابطه قرآن و عترت را به نحو احسن درک می کنیم، چرا که برای این منظور هیچ گونه اجباری در کار نیست.


قرآن آموز مدرسه سفیران بهشت به دوستان خود توصیه کرد: ضمن دنبال کردن درس و علم، تحت هر شرایطی توانایی خود را محک زده و یک جزء یا حتی یک صفحه از قرآن را حفظ کنند و با قرآن انس بگیرند. مثلا یک شب به جای گوش دادن به آهنگ های غنا، صوتی از قرآن را گوش دهند، تا برکات آن را ببینند.

 


خانواده حمایتم می کنند/ حافظ قرآن 70 نفر را شفاعت می کند
فاطمه اکرمی زاده متولد 1380، کلاس هفتم در ادامه صحبت های دوست خود گفت: من خودم به حفظ قرآن علاقه داشتم ولی از نظر جسمی توانایی کافی برای دور بودن از خانواده را نداشتم. ولی با خودم گفتم حتی اگر بمیرم، باید قرآن را حفظ کنم و همیشه خود را با این آیه تسکین می دادم: "الا بذکر الله تطمئن القلوب". در حال حاضر به لطف خدا مشکلی ندارم و پا به پای دوستان دیگر پیش آمده ام.


اکرمی زاده تأکید کرد: والدین بدانند که آمدن به مدرسه حفظ باعث افتخار است و حافظ قرآن می تواند 70 نفر، از جمله پدر و مادر خود را شفاعت کند.


وی در رابطه با سختی کار حفظ بیان کرد: اوایل حفظ کردن برایم سخت بود ولی باتوجه به اینکه خداوند در قرآن می فرماید: "قرآن را آسان می کنیم برای پند گرفتن" و همچنین در آیه 186 سوره بقره که می گوید: "از خداوند کمک بخواهی خودش کمک می کند"، خواندن قرآن با معنای آن برایم آسان می شد.

 


تأثیر قرآن را بر روحیه و زندگی خود می بینم
آرزو نجفی یکی دیگر از اعضای مدرسه حفظ یکساله قرآن ابراز کرد: سال گذشته قسمت نشد که در این مدرسه قرآن حفظ کنم، به همین خاطر در دومین دوره شرکت کردم.


نجفی اضافه کرد: هم اکنون تأثیرات حفظ قرآن را بر روحیه و زندگی خود احساس می کنم که خیلی بهتر از قبل شده است.

 


همیشه به جایگاه حافظان غبطه می خوردم
زهرا صالحی از محله اردی شهر مهردشت اذعان کرد: با اینکه برای حضور در مدرسه حفظ، مسافت زیادی را باید طی می کردم، ولی خانواده ام مخالفتی نکردند و حتی مشوق من بودند.


وی خاطر نشان کرد: همیشه به جایگاه کسانی که حافظ قرآن بودند، غبطه می خوردم و خیلی دلم می خواست من هم روزی مانند آنان حافظ شوم و امروز به لطف خدا این آرزوی من برآورده شد.


قرآن رذائل را از انسان دور و موجب رشد فضائل می شود
در ادامه مرضیه غلامزاده سرپرست خوابگاه مدرسه سفیران بهشت بیان کرد: همه اعضای این مدرسه، همدل و همدرد هستند و یکدیگر را درک می کنند. ضمن اینکه تجربه زندگی در خوابگاه برای زندگی آینده آنان نیز موثر و مفید است.


غلامزاده ضمن بیان این مطلب که مدارس سفیران بهشت دخترانه و پسرانه زیر نظر بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه است، تصریح کرد: قرائت قرآن و دعاهای مختلف برای آنان روان شده، رذائل اخلاقی در آنان حذف و فضائل رشد کرده است.


سال گذشته از قرآن آموزان مدرسه حفظ بودم
محدثه زارع یکی از اساتید فعلی مدرسه حفظ که در سال گذشته یکی از قرآن آموزان همین مدرسه بوده است، اظهار کرد: همیشه می گویند هر کسی در هر مسیری که هدفش باشد خداوند در همان مسیر کمکش می کند.


زارع در خاتمه گفت: زمان تحویل سال و سر سفره هفت سین آرزو کردم، یکی از حافظان قرآن باشم، که این خواسته ام اجابت شد و در این راه حمایت اهل بیت(ع) را احساس می کنم.


انتهای پیام/ م.ف




رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


فاطمه
سلام بنده یکی از حافظان مدرسه سفیران بهشت هستم که الحمدلله در سال گذشته موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.....خدا را شاکرم که مرا لایق دانست تا حافظ کلام وحی شوم امیدوارم که حامل و عامل قرآن باشم
+2 (2 آرا)
پست شده در ۱۳۹۵/۰۳/۱۶ ۱۷:۲۱

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد