Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد:

برداشت ذرت دانه‌ای در 400 هکتار مزارع یزد آغاز شد/ ابرکوه و خاتم، قطب تولید این محصول در استان


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: برداشت محصول ذرت دانه‌ای از 400 هکتار مزارع استان با 6 دستگاه کمباین آغاز شد.

به گزتارش سروابرکوه، محمدعلی حاتمی زاده مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، در حاشیه بازدید از برداشت ذرت ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری از هر هکتار 6.5 تن و افزون بر 26 هزار تن محصول برداشت شود.

وی افزود: عمده سطح زیر کشت در مناطق هرات ، مروست و چاهک قرار دارد که به دلیل تفاوت قیمت محصول در بازار آزاد و خرید تضمینی، کشاورزان ترجیح می‌دهند محصول را در بازار آزاد به فروش برسانند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی یزد اضافه کرد: در آبان ماه 1397 برداشت ذرت « علوفه‌ای » در 600 هکتار پایان یافت و با احتساب متوسط 55 تن در هر هکتار 30 هزار تن محصول تولید شد.

وی بابیان اینکه افزون بر هزار و 500 کشاورز در تولید ذرت فعالیت دارند خاطرنشان کرد: امسال هزار هکتار اراضی شهرستان‌های خاتم و ابرکوه به کاشت این محصول اختصاص دارد .

حاتمی زاده یادآور شد: ذرت علوفه‌ای برای خوراک دام و ذرت دانه‌ای نیز به مصرف خوراک طیور می رسد.

این کارشناس بخش کشاورزی یزد، تولید محصولات راهبردی مورد نیاز کشور به‌ویژه ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای را از جمله سیاست و اهداف وزارت جهاد کشاورزی در استان ذکر کرد.
اراضی قابل کشاورزی یزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشک‌سالی، 116 هزار هکتار آن به کاشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد.

انتهای پیام / ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد