نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

برگزاری رزمایش 15 هزار نفری «الی بیت المقدس» بسیجیان استان یزد

برگزاری رزمایش 15 هزار نفری «الی بیت المقدس» بسیجیان استان یزد



 

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر یزد، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد امروز پیش از ظهر (یکشنبه ) در نشست خبری که به منظور برگزاری رزمایش 15 هزار نفری بسیجیان استان یزد (حامیان ولایت) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب توحیدی همانند انقلاب پیامبر اسلام (ص) است، اظهار کرد: شهدا یی که در این راه جان خود را فدا کردند جزء برای بقاء اسلام نبوده است.

سردار فتوحی با بیان اینکه دشمنان با تهدیدات خود علیه انقلاب همیشه در حال ضربه زدن به اسلام می باشند، افزود: این رزمایش الی بیت المقدس (حامیان ولایت) در راستای همین تهدیدات از 17 اسفند ماه در 5 مرحله با حضور هشت شهرستان استان یزد در محل منطقه شهید رشیدی جنب پارک کوهستان یزد آغاز می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در روز اول رزمایش تعداد 43 گردان بیت المقدس پس از دریافت تجهیزات به مدت 24 ساعت در این منطقه حضور دارند و در کلاس های فرهنگی و آموزشی شرکت می کنند.

سردار فتوحی ابراز داشت: روز دوم رزمایش با حضور 10 هزار نفر از بسیجیان آموزش دیده گردان ها و ناحیه های استان یزد وارد مرحله اصلی خود می شود.

وی به مرحله های عملیاتی رزمایش اشاره کرد و گفت: قسمت اصلی رزمایش در 5 مرحله عملیاتی صورت می گیرد که مرحله اول تحت عنوان دفاع از کوه و برزن به منظور حفظ جان مردم در منطقه توسط نیروها صورت می گیرد.

فتوحی ادامه داد: مرحله دوم رزمایش با عنوان امداد و نجات که توسط تیم بسیج جامعه پزشکی به مجروحان کمک و امداد رسانی می شود در این مرحله نیز بیمارستان صحرایی 60 تخته خوابه احداث می شود.

وی با بیان اینکه در مرحله های بعد نیروها وارد جنگ سخت، نیمه سخت و نرم با دشمن فرضی می شوند، گفت: در جنگ سخت 13 گردان امام حسین از هر شهرستان و در جنگ نیمه سخت 43 گردان بیت المقدس و در جنگ نرم نیز گردان های عاشورا و الزهرا وارد عمل شده و با دشمن به مقابله می پردازند.

فتوحی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری رزمایش بیت المقدس (حامیان ولایت) ، پاسخی بر تهدیدات دشمن و ضد انقلاب ها برای جلوگیری از ضربه زدن به آئین، دین و فرهنگ این کشور می باشد.

لازم به ذکر است این رزمایش با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرماندهان و مسئولین کشوری برگزار می شود.