Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فیلمساز ابرکوهی خبر داد

به تصویر کشیدن زندگی پیشکسوت روضه خوانی ابرکوه در قالب مستند «پله های یک منبر»


فیلمساز ابرکوهی از ساخت مستند داستانی پله های یک منبر، با محوریت زندگی یکی از پیشکسوتان روضه خوانی ابرکوه، خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، تصويربرداري بخش هاي بازسازي شده فيلم مستند داستاني «پله های یک منبر» به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر عباسی در شهرستان ابرکوه، آغاز شد.

عباسی کارگردان ابرکوهی در خصوص جزئیات این فیلم در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: موضوع مستند داستاني «پله های یک منبر»، اعلام ممنوعيت روضه خواني در سال 1315 توسط رضا شاه در ابركوه است.

وی افزود: در این راستا زندگی سید جلیل قائم محمدی پیشکسوت روضه خوانی و مداحی در ابرکوه و یکی از پرچمدارانی که در این زمینه مورد ظلم قرار گرفت را به تصویر کشیدم.

کارگردان «پله های یک منبر» گفت: قسمتی از این فیلم مربوط به دو تن از دایی های آقای قائم محمدی است که به جرم روضه خوانی توسط مأموران وقت حکومت حاکم به قتل می رسند.

وی خاطر نشان کرد: این فیلم در سه مقطع مستندی در عاشورای سال 95، بخش دوم حکایت راویان داستان در فروردین 96 که متشکل از محققان و شاهدان ماجرا است و بخش سوم بازسازی و تصویربرداری صحنه های فیلم است که در حال حاضر در دست ساخت می باشد.

هنرمند ابرکوهی با اشاره به این مطلب که حدود 50 بازیگر و هنرور در این فیلم ایفای نقش می کنند، عنوان کرد: فیلم «پله های یک منبر» محصولي از حوزه هنري استان يزد و مشاركت مركز مستند سوره، در حال ساخت است.

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد