Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

بازهم گلایه‌های امام‌جمعه ابرکوه از مسئولین بخش صنعت که کسی نمی‌شنود؛

بی مدیریتی‌ها، کارخانه کوثر ابرکوه را به «بهانه نداشتن خاک» به خاک نشاند/ رفت‌وآمدهای بی‌حاصل مسئولین و مدیران کل/ انتقال تجهیزات تولیدی به خارج از ابرکوه در سال رونق تولید


امام‌جمعه ابرکوه، بازهم در خطبه‌های نماز نسبت به بلاتکلیفی وضعیت کارخانه‌های کاشی کوثر و سیمان شهرستان و عدم نظارت بر تسهیلاتی که در این حوزه به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود، گلایه کرد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، ظهر امروز در خطبه‌های نماز ضمن اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی سیل به مناطق مختلف کشور، اظهار کرد : همچنان که این بارش‌ها در برخی مناطق کویری نوید رحمت بود، جلوه‌های همت و همدلی را در کشورمان به نمایش گذاشت.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد : در شهرستان ابرکوه نیز کمک‌های مردمی در قالب گروه‌های مختلف و موکب خدام الحسین (ع) در چندین نوبت به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

وی گفت : کمک‌های مردمی در قالب وجه نقد و مواد غذایی، پوشاک، پتو، گونی و دیگر مایحتاج اساسی و اولیه زندگی، در پایگاه‌های و محلات شهرستان توسط موکب خدام الحسین (ع) واقع در میدان امام حسین (ع)، بسیج، کمیته امداد و هلال‌احمر در حال حاضر نیز در حال جمع‌آوری است، تا در مرحله بعدی به دست نیازمندان رسانده شود.

تحقق شعار (ارتش فدای ملت) و جلوه‌های مردمی نیروهای مسلح در بحران سیل
حسینی افزود : در بحران سیل که بیشتر استان‌ها و مناطق کشور را درگیر کرد، همت بلند ارتش و سپاه و جلوه مردمی بودن نیروهای مسلح کشور، در شعار (ارتش فدای ملت) تحقق یافت و یک‌بار دیگر صحنه‌های ایثار و فداکاری مردم همچون زمان جنگ در مناطق سیل‌زده نمایان شد.

وی تصریح کرد : در مقابل این همدلی و ایثار در مناطق سیل‌زده، چهره دشمنان و ادعاهای دروغین آنها بود که آشکارتر شد. زیرا بر اساس اسناد رسمی آمریکا به‌رغم تمام ادعاهای دروغین مدافع حقوق بشر، مانع رسیدن هرگونه کمک‌های خارجی و حتی هلال‌احمر به کشور ایران شد.

بحران سیل نشان داد؛ مشکلمان مدیریت بحران نیست، بلکه بحران مدیریت است
خطیب جمعه ابرکوه عنوان کرد : امروز مردم ایران یک‌بار دیگر دوران جنگ را تجربه کردند که در عرصه بین‌المللی تنها هستند و نمی‌توانند از بیگانگان انتظاری داشته باشند.

حسینی با اشاره به اینکه بخشی از چرایی این حادثه سیل، خود مشغولی دولتمردان و مسئولین است، گفت : در سه دهه گذشته تاکنون کسی به فکر لایروبی رودخانه‌های بزرگ در مناطق سیل‌زده نبوده است و گویا آنها تصرفات در مسیل‌ها را حادثه‌ساز نمی‌دانستند!

این مقام مسئول ادامه داد : ازجمله واقعیت‌های نمایان شده در حادثه سیل نوروز 98 در کشور ما نشان داد؛ مشکلمان مدیریت بحران نیست، بلکه بحران مدیریت است.

با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در اعیاد مزاحمت‌های ترافیکی ایجاد نکنیم/ انتظار؛ حرکت است نه سکون
وی، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) منجی موعود گفت : ضمن تشکر از عزیزانی که ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی اعیاد و نیمه شعبان برپا می‌کنند، انتظار می‌رود در خیابان‌ها پذیرایی نکنند تا مزاحمت‌های ترافیکی برای مردم ایجاد نشود. چنانچه بازهم مشکلی بود پلیس راهور باید پاسخگو باشد.

حسینی با تأکید بر نقش سازنده جوانان اذعان کرد : روز نیمه شعبان به نام روز مستضعفین جهت ایجاد دولت جهانی به دست امام زمان (عج) نام‌گذاری شده است، در این راستا جوانان انقلابی ما باید بسترساز دولت مستضعفین باشند. چنانچه کمترین انتظار از جوانان در گام دوم انقلاب این است الگویی را که تحت عنوان مراحل پنج‌گانه محقق شدن تمدّن نوین اسلامی مطرح ساخته‌اند، برای تفهیم مهدویت و ترسیم افق موفقیت برای آینده جهان، نشان دهند.

امام‌جمعه ابرکوه، با تشکر از جوانان فعال شهرستان جهت برگزاری مراسم نیمه شعبان و احیاء این شب، افزود : لذا نباید نقش جوانان را نادیده بگیریم و اساساً برگزاری عید نیمه شعبان باهدف نگاه به افق آینده است و جوانان عزیز باید نشان دهند که انتظار، حرکت است نه سکون.

نقش اساسی مجموعه اطلاعاتی کشور در دفع دشمنان و حفظ ارزش‌ها
وی در ادامه خطبه‌ها به گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت : مجموعه اطلاعاتی کشور به لطف خدا مجموعه‌ای سالم، هوشیار، بصیر، مخلص و پرتلاش است که همچون عقابی تیزبین آسمان و زمین انقلاب، نظام و کشور را رصد می‌کند.

حسینی اضافه کرد : این سربازان گمنام امام زمان هستند که پرتلاش زمینه دفع شر دشمنان داخلی و مزدوران خارجی را فراهم می‌کنند و دست عناصر ناباب و خرابکار جیره‌خوار دلارهای آمریکایی و ریال‌های سعودی را از کشور قطع و از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب مجاهدانه دفاع می‌کنند.

امام‌جمعه شهرستان خاطرنشان کرد : ملت رشید و فهیم ما همیشه قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی این نیروهای متعهد، متخصص، انقلابی و باانگیزه هستند که با هدفمندی و آرمان‌گرایی با حساسیت بالا و بدون وابستگی سیاسی و جناحی و با نگاه جامع در راستای منافع ملی و انسجام اسلامی در تبعیت از فرمان‌ها رهبری انجام‌وظیفه می‌کنند.

بی مدیریتی‌ها، کارخانه کوثر را به «بهانه نداشتن خاک» به خاک نشاند
وی در بخش‌های پایانی خطبه ضمن گرامیداشت روز بهداشت حرفه‌ای و ایمنی در راستای محقق شدن رونق تولید ملی، از مسئولین، کارفرمایان و کارگران درخواست همدلی و همکاری کرد.

حسینی یادآور شد : انتظار داریم مسئولین تأثیرگذار استانی کم‌لطفی‌های گذشته خود را در حق ابرکوه جبران کنند. در کارخانه عظیم کاشی کوثر با 12 خط تولید، بهترین و مجهزترین دستگاه‌های تولید که ظرفیت به‌کارگیری حدود ۷۰۰ کارگر را دارد، چرا باید بی مدیریتی‌ها این کارخانه را به بهانه نداشتن خاک به خاک بنشاند؟!

عدم نظارت دقیق بر تسهیلاتی که سرمایه‌گذاران برخی صنایع ابرکوه دریافت می‌کنند
امام‌جمعه تأکید کرد : این‌همه استاندار، فرماندار و مدیرکل آمدند و رفتند، هیچ‌کس نپرسید چرا این ظرفیت و سرمایه راکت مانده و پول‌ها و وام‌هایی که سرمایه‌گذار در این حوزه دریافت کرده است کجا رفته است؟!

وی بیان کرد : اداره کل صنعت، معدن و تجارت که مجوز و تسهیلات داده است، چرا نظارت شایسته بر روند اجرایی شدن ظرفیت تولید این کارخانه و رسیدگی به مشکل کارگران ندارد.

بی‌برنامگی کارفرمایان و مسئولین در کارخانه کوثر و سیمان ابرکوه
حسینی گفت : آیا معنی حمایت از رونق تولید این است که سرانجام کاشی کوثر به‌جایی برسد که زمزمه انتقال دستگاه‌های آن از شهرستان به گوش برسد؟! نمونه دیگرش کارخانه سیمان است که همین دیروز بنده سر زدم. همه دستگاه‌ها توسط سرمایه‌گذار خریداری و آماده نصب است، اما این تجهیزات زیر باران و آفتاب رهاشده و کار راکد و روی زمین ‌مانده است!

امام‌جمعه عنوان کرد : متأسفانه معلوم نیست کارفرما چه مشکل یا برنامه‌ای برای نجات از این وضعیت دارد و نه مشخص است استانداری و مدیران کار و صنعت و معدن چه تدبیری برای این کارخانه‌ها دارند؟!

وی تصریح کرد : اگر مدیران و مسئول استانی نمی‌خواهند ما در ابرکوه کار و تولید و اشتغال داشته باشیم، به ما بگویند تا تکلیفمان را بدانیم. اگر مرد عمل به اوامر رهبر هستند چرا چهار سال است این کارخانه  رهاشده و در قبال حق مسلم ملی بی‌مسئولیت هستند؟!

انتهای پیام/ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد