Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

توسط عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد

تذکر کتبی نماینده مردم ابرکوه در مجلس به رئیس جمهور


صباغیان نماینده مهریز و ابرکوه به رئیس‌جمهور در خصوص عدم اجرای ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر کوچک سازی دولت تذکر کتبی داد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (سه شنبه، 18 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیرا قرائت کرد.

- تذکر هادی قوامی نماینده مردم اسفراین به وزیر جهاد کشاورزی درباره جبران خسارت سرمازدگی 170 میلیارد ریالی باغداران شهرستان اسفراین.

- تذکر احمد حمزه نماینده مردم کهنوج به وزیر جهاد کشاورزی با توجه به اوضاع نامساعد کشاورزی در جنوب کرمان و دست خالی ماندن کشاورزان به دلیل عدم فروش محصولات دستور دهید پول گوجه خریداری شده تعاون روستایی و پول گندم خریداری شده در اسرع وقت به کشاورزان پرداخت شود.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به رئیس جمهور درباره ضرورت فوری در رفع اختلاف بین وزرای راه و شهرسازی و کشور که باعث توقف فعالیت ساختمان سازی در کشور شده و درآمد شهرداری ها و دهیاری ها و تامین اجتماعی را کاهش داده و مردم را معطل کرده است.

- تذکر محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز به همراه 16 نماینده دیگر به وزیر علوم و تحقیقات درباره ضرورت بازنگری در سیاست های آموزشی و متوقف کردن سیاست تضعیف پیام نور.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر کشور درخصوص علت عدم مشخص کردن حدود و محدوده شهری شهر پرند چیست؟ و اینکه چرا فرودگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) که در دل شهر رباط کریم قرار دارد به شهرری با 45کیلومتر فاصله محلق شده است. تذکر وی به وزیر دفاع درخصوص علت عدم توجه به پادگان‌ها، پرسنل و درجه‌داران ارتش مستقر در شهر پرند شهرستان رباط کریم چیست؟ همچنین تذکر این نماینده به وزیر آموزش وپرورش درخصوص علت تاخیر چندین ساله در تکمیل استخر دانش‌آموزی بهارستان چیست؟ و تذکر به رئیس‌جمهور درخصوص علت کم‌توجهی به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) چیست؟

- تذکر محمدابراهیم رضایی نماینده خمین و امیر خجسته نماینده همدان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص اینکه چرا در سازمان نظام مهندسی که در آن عده‌ای به فساد و امضاءفروشی مشغول هستند نظارت و کنترل لازم صورت نمی‌گیرد.

- تذکر ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان به اتفاق علیرضا محجوب، نادر قاضی‌پور و سهیلا جلودارزاده به وزیر کار و تعاون درخصوص اجرای هرچه سریع‌تر ماده 22 قانون برنامه ششم و تعیین‌تکلیف کارگردان زیرزمینی.

- تذکر عبدالله صامری نماینده خرمشهر به وزیر نیرو درخصوص اینکه مسئول بی‌تدبیری و بی‌مدیریتی در شرکت توانیر استان خوزستان و سازمان آب و برق استان خوزستان چه کسانی هستند؟ همچنین تذکر این نماینده به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص اینکه مسئول بی‌کفایتی و بی‌مدیریتی در شرکت رونق‌کشی خرم شهر کیست؟

- تذکر نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، علیرضا محجوب نماینده تهران و محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز به وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی  درخصوص لزوم تسریع در پرداخت حقوق معوقه کارگران کارخانه فولاد ارومیه، کارخانه نبرد خاورمیانه و کارخانه پروفیل ارومیه.

- تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل به وزیر علوم درخصوص اینکه چرا ماده 9 آیین‌نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مورد نیروهای قراردادی اجرا نمی‌شود و تذکر وی به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اینکه چرا پس از گذشت چندین سال و هزینه‌کرد صدها میلیون تومان هنوز نظام بهره‌برداری برای اراضی پایاب سد خودآفرین دشت مغان تعریف نشده است.

- تذکر امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص بی‌‎توجهی به پروژه خط آهن همدان و ملایر و تذکر به وزیر آموزش وپرورش درخصوص تاخیر در پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریسی در حوزه انتخابیه و در سطح ملی.

- تذکر شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن و رامسر به وزیر نیرو درخصوص اینکه وزارت نیرو برای تامین آب مناطق محروم حوزه انتخابیه چه اقداماتی انجام داده است؟ و تذکر وی به رئیس‌جمهور درخصوص مردم دولت یازدهم و دوازدهم از مزیت‌های دریا مازندران و جنگل‌های منطقه واقع در بالادست چه استفاده‌ای برای اشتغال کرده‌اید و چه نقشی در اشتغال آن‌ها داشته است. 

- تذکر  نادرقاضی پور، علیرضا محجوب و احمد امیرآبادی نمایندگان ارومیه، تهران و قم به وزیر فرهنگ درخصوص در نظر گرفتن تهمیدات لازم در ایام ماه مبارک رمضان برای توسعه روزه داری. 

- تذکر سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان و آران بیدگل به وزیر کشور درخصوص  ممنوعیت حضور اتباع خارجی در شهرستان کاشان در جهت حفظ اشتغال در  بخش های خدماتی  و ساختماعی

- تذکر محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و ابرکوه به رئیس‌جمهور  درخصوص عدم اجرای ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر کوچک سازی دولت.

- تذکر عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر به وزیر نیرو در خصوص اینکه مسئول جلوگیری از تخلفات در برخی از ادارات خوزستان کیست؟ و همچنین تذکر به وی در خصوص اینکه مسئول جلوگیری از حق‌خوری‌ها و تضییع حقوق کشاورزان در حوزه مالی توسط مدیریت سازمان آب و برق خوزستان در حق قشر زحمتکش کشاورز کیست و همچنین تذکر به وزیر نیرو در مورد پاسخگویی عدم اجرای طرح سیفونی توسط سازمان آب و برق خوزستان جهت جلوگیری از نابودی برخی زمین‌های کشاورزی شهرستان خرمشهر.

- تذکر نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به وزرای کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در مورد ضرورت تسریع در شبانه روزی کردن جاده‌های شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان برای انتقال محصولات کشاورزی آنها به ترکیه.

- تذکر آقایان نادر قاضی‌پور، محمدحسین فرهنگی، اکبر رنجبرزاده و علیرضا محجوب و خانم‌ها فاطمه ذوالقدر و سهیلا جلودارزاده به وزیر کشور در خصوص تسریع در صدور مجوز راهپیمایی برای کارگران کشور در چارچوب قانون.

- تذکر نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در آسفالت جاده ایرانشهر به بم و ایرانشهر

- تذکر شهاب نادری نماینده مردم اورامانات به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ریشه یابی شرکت‌های سوددهی که در یک مدل زمان محدود به شرکت‌های زیان‌ده تبدیل می شوند.

- تذکر نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، اکبر رنجبرزاده و محمدحسین فرهنگی نمایندگان ارومیه، تهران، اسدآباد و تبریز به وزیر کشور در خصوص لزوم تسریع در تعیین تکلیف سهمیه خبرنگاران برای ورود به طرح ترافیک.

- تذکر حسین نیازآذری نماینده مردم بابل به وزیر نیرو در خصوص اینکه با توجه به تصمیم به تشکیل کارگروه سازگاری با کمبود آب مشکل سوخت کشاورزان برای کشت بهاره در هاله‌ای از ابهام است.

- تذکر نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر امور خارجه در خصوص لزوم احضار سفیر فرانسه در پی ضرب و شتم خبرنگاران ایرانی.

- تذکر آقایان علی بختیار و حسینعلی حاجی دلیگانی نمایندگان گلپایگان و شاهین شهر به وزیر نیرو در خصوص علت عدم واگذاری مدیریت بهره‌برداری سد کوچری که ابلاغیه آن در سال 96 صادر شده است، چیست؟

- تذکر روح الله بابایی صالح به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص علت عدم پرداخت حقوق قطعه سازان و تبعیض قائل شدن بین شرکت‌های قطعه ساز همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اینکه چرا نظارتی بر قیمت‌گذاری و کنترل بازار و افزایش روزافزون قیمت کالاها و خدمات مورد نیاز مردم نمی‌شود.

- تذکر هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص سپرده گذاران کاسپین و پدیده شاندیز و علویه نیشابور تیم ارزیابی مشخص و گزارش مشخص به سپرده‌گذاران داده شود و نارضایتی سپرده‌گذاران همچنان وجود دارد.

- تذکر محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت تأخیر در اتمام پروژه کنارگذر سقز.

- تذکر عین الله شریف پور نماینده ماکو به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص عدم تجمیع دانشگاه پیام نور و همچنین تذکر به وزیر اقتصاد و امور دارایی مبنی بر عدم پایبندی به ضوابط و تمیکن بانک‌های عامل به وام‌های قرض الحسنه.

- تذکر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام آباد غرب به وزیر آموزش و پرورش در خصوص پیگیری ناکارآمدی برای اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در اجرای مصوبه وزارتخانه در خصوص فرهنگیان و دانش آموزان زلزله زده شهرستان اسلام آباد غرب و دالاهو و همچنین تأکید بر عمل به تکلیف وزارت آموزش و پرورش در خصوص مناطق زلزله زده شهرستان‌های اسلام آباد غرب و دالاهو.

- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت به رئیس جمهور در خصوص اینکه چرا با قانون بودجه سال 97 افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان با حقوق پایین اعمال نمی شود./

پایان پیام




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد