Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه امروز ابرکوه:

تروریست خواندن لبنان نشان می دهد که حکومت غرب؛ حکومت جنگل است


حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اقدام خصمانه اتحادیه اروپا علیه جبهه مقاومت لبنان که آن را در فهرست تروریستی خود قرار دادند، گفت: این اقدامات ناشیانه که نشان از دنباله روی کورکورانه سیاست کاخ سفید است، نشان می دهد که حکومت غرب در اروپا و آمریکا حکومت جنگل است.

وجود سازنده هر مسلمان در امر به معروف و نهی ازمنکر

به گزارش سروابرکوه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: فریضه اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر به ما می آموزد که یک انسان مسلمان، باید در زندگی شخصیتی سازنده برای ساختار اخلاقی و دینی جامعه باشد.

سید ابراهیم حسینی بیان کرد: هنجارها را ترویج و ناهنجاری های اخلاقی و عملی را در جامعه ریشه کن کند. اگر هر مسلمان زن یا مرد، اثر وجودیش تا این اندازه ارزنده و سازنده باشد، جامعه مدینه فاضله خواهد شد و فساد، پلیدی، گناه و نا امنی از بین خواهد رفت.

دین گریزی یعنی تباهی/ رنگ زندگی، باید رنگ خدایی باشد

حجت الاسلام حسینی به جوانان توصیه کرد: تجربه نشان داده است که دین گریزی، جز سقوط و تباهی و ذلت و خفت و شکست و نابودی سر انجامی دیگر ندارد. از دوران جوانی سعی کنید زندگیتان را با معیارهای قرآنی تطبیق دهید و به زندگی رنگ خدائی بخشید.

حسینی ادامه داد: زندگی رنگ و لعاب می خواهد، اگر به زندگی رنگ خدائی ندهید، زنگار و رنگ شیطانی می گیرد. ببینید چه دوستانی انتخاب می کنید که به زندگیتان رنگ بزنند و هویت شما را در دنیا و آخرت بسازند.

نماز جمعه، مجتمعی است که در بر دارنده مصالح دین و دنیا و آخرت مردم است

خطیب جمعه ابرکوه یادآور شد: شنبه پنجم مرداد سالروز عملیات افتخار آمیز مرصاد در سال 67 و سالروز اقامه اولین نماز جمعه است که به امر حضرت امام (ره) توسط مرحوم آیت ا... طالقانی در سال 1358 در تهران اقامه شد.

وی گفت: نماز جمعه یکی از دستورات دین مبین اسلام است. نماز جمعه پایگاه نشر مبانی اعتقادی و توحیدی و مرکز اگاهی بخشی به مردم و نماد وحدت امت اسلامی است. نماز جمعه آیین دیر پای رسول ا... و امیر المومنین است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: نماز جمعه مجتمعی است که در بر دارنده مصالح دین و دنیا و آخرت مردم است و باید در زمان حضور و حاکمیت امام معصوم (ع) یا در زمان غیبت به شرط حاکمیت حکومت اسلامی به دست جانشین امام معصوم و به دستور ولی امر فقیه صورت گیرد.

حسینی اظهار داشت: نظام اسلامی در ایران، کار آمدی نماز جمعه را به نمایش گذاشت و نماز جمعه ها در کشورمان، بر خلاف کشورهای اسلامی وابسته به سران ظلم و استکبار، مرکز پویایی، حرکت، بصیرت، شجاعت و نصیحت و... است.

شب قدر بهتر از 1000 شب است و 1000 شب یعنی یک عمر

وی اضافه کرد: در فرصت باقیمانده از ماه خدا بویژه شبهای قدر در امر تطهیر نفس از دنائت و رذائل اخلاقی و عملی بکوشیم که منزلت شب قدر در نزد خدا بهتر از 1000 شب است و 1000 شب یعنی یک عمر. یکی از شب های قدر برابر با شهادت امیر المومنین علی (ع) است. این ضایعه بزرگ و مصیبت عظمی را تسلیت عرض می کنم. دست پلید جریان نفاق، با زدن شمشیر زهر آلود به فرق مبارک امیر المومنین (ع)، شمشیر به فرق عدالت و انسانیت زد.

تروریست خواندن لبنان توسط اتحادیه اروپا نشان می دهد، حکومت غرب؛ حکومت جنگل است

امام جمعه ابرکوه با اشاره به اقدام خصمانه اتحادیه اروپا علیه جبهه مقاومت لبنان که آن را در فهرست تروریستی خود قرار دادند، گفت: این اقدامات ناشیانه که نشان از دنباله روی کورکورانه سیاست کاخ سفید است، نشان می دهد که حکومت غرب در اروپا و آمریکا حکومت جنگل است. زیرا از سوئی با همه وجود از تروریسم مسلح بین المللی در کشورهای مختلف بویژه سوریه و رژیم تروریستی تل آویب حمایت کرده و می کند، و از سوئی هم جبهه مقاومت مردمی در لبنان را تروریسم می خواند.

روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: جمعه آینده، روز جهانی قدس این یادگار ماندگار حضرت امام (ره) علیه اسرائیل است. حضرت امام (ره) فرمودند: روز قدس؛ روز اسلام است. یعنی هدف از مراسم عظیم راهپیمائی روز قدس فقط محکومیت این رژیم جعلی نیست، بلکه اعلام آمادگی مسلمانان با تمام توان جهت آزادی سرزمین های اسلامی است. روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

حسینی متذکر شد: این نتیجه بزرگ باید دستاورد روز جهانی قدس باشد. دستاورد حضور عظیم ملت های مسلمان در مراسم روز جهانی قدس باید مخالفت جهان اسلام با موجودیت اسرائیل و ایجاد اهرم فشار بر این رژیم جعلی و غده سرطانی، خنثی کردن توطئه غرب و رژیم صهیونیستی، تاثیر معنوی بر مسلمانان جهان و ایجاد نوعی مشارکت عمومی، زیر سوال بردن دولت های مرتجع و منفعل غرب گرا و وابسته در جهان عرب باشد.

وی در پایان گفت: از مردم متدین و انقلابی شهرستان می خواهم همگام با جهان اسلام و ایران اسلامی، در مراسم راهپیمائی روز قدس بار دیگر بر موجودیت اسرائیل خط قرمز بکشید.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد