Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

میوه تنظیم بازار با ظاهری مناسب و درونی پوسیده!

تفاوت فاحش میوه تنظیم بازار با تبلیغات صدا وسیما!/میوه نامرغوب دویست میلیون تومان بدهکارم کرد!/افزایش 2هزارتومانی«لیمو شیرین» در دو روز!


بررسی های میدانی در سطح شهر نشان می دهد اگرچه قیمت انواع میوه نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی پیدا نکرده است اما آنچه بیش از این صدای مردم را درآورده است کیفیت نامناسب میوه تنظیم بازار در آستانه تحویل سال است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا؛ این روزها هر کسی به مغازه‌های میوه‌ فروشی در سطح شهر سری زده باشد، به خوبی با کاهش تنوع و افزایش قیمت‌ها مواجه شده است، به گونه‌ای که قیمت محصولاتی مانند سیب و پرتقال بیش از دو برابر آن اعدادی است که مسئولان بارها اعلام کرده‌اند.

 

این افزایش قیمت البته گریبان سایر کالاها نظیر مرغ و گوشت را هم گرفته است و در کنار گرانی تشدید شونده قیمت محصولات لبنی، رنگ از اعتماد کمرنگ شده مردم بیش از پیش برده است!

 

برخلاف وعده‌های داده شده در مورد توزیع گسترده میوه شب عید در استان، بررسی های میدانی در سطح شهر نشان می دهد اگرچه  قیمت انواع  میوه  نسبت به سال گذشته  افزایش محسوسی  پیدا نکرده است  اما آنچه بیش از این  صدای  مردم را درآورده است کیفیت نامناسب  میوه  تنظیم بازار در آستانه تحویل سال است.

 

قیمت میوه «لیمو شیرین»  در دو روز، 2 هزار تومان افزایش یافت/صدای مردم به گوش مسئولین نمی رسد!

یک شهروند یزدی  از کیفیت پایین میوه های عرضه شده در سطح شهر گلایه داشت و عنوان کرد: قیمت ها سال به سال افزایش پیدا می کند  اما کیفیت میوه جات  نه تنها دستخوش تغییر نمی شود  بلکه  امسال به  پایین ترین حد ممکن رسیده است.

 

خانم خانه دار با بیان اینکه  طی دو روز  گذشته دو هزار تومان به قیمت میوه لیمو شیرین  افزوده شده است  گفت: قیمت میوه لیمو شیرین از کیلویی سه هزار به نه هزار تومان  و همچنین  قیمت میوه موز از چهار هزارتومان به هفت هراز تومان رسیده است.

 


وی با اشاره به اینکه صدای مردم به گوش مسئولین نمی رسد  تاکید کرد: قیمت  میوه روز به روز بالا می رود، مسئولین  نه تنها توجه نمی کنند بلکه  همچنان  به شعار های  خود ادامه می دهند.

 

میوه های تبلیغی در صدا وسیما تفاوت فاحشی با میوه های تنظیم بازار دارد/ میوه تنظیم بازار با ظاهری مناسب و درونی پوسیده!


شهروند دیگری از یزد با بیان اینکه قیمت میوه شب عید  نسبت به گذشته در بازار بهبود یافته  است گفت: میوه هایی که در اخبار صدا وسیما تبلیغ و به مردم نشان می  دهند نشان می دهند  تفاوت فاحشی  با میوه هایی که در بازار عرضه می شود  دارد.

 

این پیمانکار شرکت  تصریح کرد: میوه سیب درختی  در حالی کیلیویی 2800 به فروش می رسد  که مانده به نظر می رسد و اصلا نمی شود به آن نگاه  کرد.

وی خاطر نشان کرد: میوه ها از نظر ظاهری بسیار مناسب هستند اما وقتی پوست آنها باز میشود  بسیاری از آنان درون پوسیده و خراب دارند.

فقدان مراکز میدان تربار در محلات شهر یزد/ قیمت ها مناسب ،کیفیت پایین /قدرت خرید میوه خوب ندارم!

یکی دیگر از شهروندان  یزدی نیز بیان کرد: در عین حالی که کیفیت مناسبی را نمی توان برای میوه ها امسال در نظر گرفت گفت: قیمت ها خیلی مناسب است، پرتقال کیلویی 4 هزار تومان و  سیب قرمز و سیب زرد هم قیمت مناسبی دارند.

 


کارمند دولت  با بیان اینکه مسئولین به مایحتاج ضروری زندگی مردم  توجه  خاصی داشته باشند گفت: من  شخصاً در گذشته میوه هایی پرتقال و سیب  را از سبد خانوار خود حذف کردم اما در این ایام از توانایی خرید این میوه بهرمند شدم.


وی در پایان یادآور شد: اگر میدان تربار یزد همانند تهران در سطح شهر وجود داشته باشد مردم از سهولت  در خرید میوه برخوردار می شوند و هزینه و راه بسیار ی را طی نمی کنند.

 

 درست است خانوارهایی که از شرایط مالی رنج می برند میوه  ها بی کیفیت را به منزل ببرند!؟


یکی دیگر از شهروندان یزدی با عنوان اینکه  امسال میوه بازرگانی  در بازار نسبت به  سال گذشته با کیفیت  خیلی پایین تری عرضه شده است گفت: با نزدیک شدن به پایان سال، میوه شب عید و تهیه آن تبدیل به یکی از دغدغه‌های مردم شده است.

 


وی با اشاره به اینکه مسئولین تمهیداتی را برای  قشر ضعیف جامعه  فراهم نکردند بیان کرد: درست نیست خانوارهایی که از شرایط مالی رنج می برند میوه  ها بی کیفیت را به منزل ببرند.

 

عرضه میوه درصندوق های نه و ده کیلویی/ پاکت خالی را درجیب گذاشتم و به خانه می روم!

این کارمند بازنشسته دولت  با اشاره به اینکه متاسفانه میوه فروشی ها میوه  به اندازه نیاز به مشتری نمی دهند گفت: میوه در سبد نه و ده کیلیویی عرضه شده است که فقط سه جهار کیلو از آن کیفیت دارد.

 

وی تصریح کرد: خیلی از اقشار جامعه به ویژه اقشار ضعیف جامعه  توان خرید سبد ده کیلویی میوه را ندارند.


این کارمند بازنشسته دولت  با بیان اینکه فروشنده از درخواست من مبنی بر خرید صندوق  سه کیلویی  پرتقال و سیب درختی ممانعت  کرد وگفت: من پاکت خالی را درجیب گذاشتم و به خانه می روم!

 

اگر میوه پرتقال تامسون در میدان تربار کیلویی هزار و پانصد فروش  برسد، کسی نمی خرد!/دویست میلیون به علت بارهای نامرغوب و گران بدهکار شدم!
 

یکی دیگر از شهروندان یزدی با اشاره به اینکه کیفیت میوه های شب عید افتضاح است گفت: من  خجالت می کشم از اینکه اینگونه میوه های نامرغوب را به میهمان نوروزی  تعارف کنم.


این فروشنده میوه  تاکید کرد: اگر میوه پرتقال  تامسون در میدان تربار کیلویی هزار و پانصد فروش  برسد،  کسی نمی خرد!


وی ادامه داد: ظاهراً  میوه های نامرغوب را داخل نایلون  کردند  و به مردم در سطح بازار به عنوان میوه عیدی غالب می کنند.


این شهروند دارالعباد با بیان اینکه مسئولین شعار میدهند گوشت بره در تلویزیون نشان دادند اما وقتی می خرند گوشت بز هست تصریح کرد: تا به امروز به خاطر دویست میلیون به علت با رهای نامرغوب و گران بدهکار شدم.

 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد