Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه:

تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی به ابرکوه فراهم شده است


فرماندار ابرکوه گفت: ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی تمام امکانات و تمهیدات لازم را را برای استقبال از مسافران نوروزی به این شهرستان فراهم کرد.

به گزارش سرو ابرکوه، سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه، درگفت وگو با خبرنگار ایرنا باتبریک فرارسیدن سال نو اظهار کرد: برای هرچه بهتر پذیرایی از مسافران نوروزی تصمیمات و برنامه های لازم اندیشده شد تا مسافران در سفر به این شهرستان تاریخی خاطرات خوشی را به عنوان سوغات به همراه خود ببرند.

وی افزود: برای رفاه حال مسافران نوروزی بیش از 30 مرکز رفاهی برای اسکان مسافران نوروزی شامل 15 مدرسه تیپ الف و ب و ویژه توسط آموزش و پرورش ،خانه مسافر با 150 تخت ، خانه های بوگردی ، مهمانسراها ادارات و نهادها و امامزادگان باگنجایش یکهزار و 200 نفر در شب مهیا شده است.

رسولی ادامه داد: علاوه براین مراکز پارک ها و بوستانهای اداره منابع طبیعی ، شهرداری های ابرکوه و مهردشت برای رفاه حال مسافران برای نصب چادرهای مسافرتی آماده سازی شده است.

نماینده عالی دولت درابرکوه اضافه کرد: امکانات لازم از سوی دستگاههای مختلف برای رفاه حال مسافران شامل تامین نان از سوی نانوائی ها، پول نقد در عابربانکها ، سوخت وسایط نقلیه ها، نظارت کامل بر مراکز تهیه و توزیع کنندگان مواد غذائی و پروتینی و همچنین فعال بودن مراکز بهداشتی و درمانی فراهم شده است.

فرماندار ابرکوه اضافه کرد: بیش از 50 واحد نانوائی و اصناف تولیدی ، توزیعی و خدماتی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در این شهرستان از سوی اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی ابرکوه فعال است که با ایجاد کشیک های لازم برای نانوایی ها برای پخت نان در ایام تعطیلات نوروز هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی یاد آورشد: چهار پایگاه امداد و راهنمای مسافران نوروزی در محل مسجد امام خمینی (ره) کیلومتر 15 جاده ابرکوه – دهشیر و و میادین شهدا شهر ابرکوه و همچنین سرو چهار هزار و 500ساله برای ارایه خدمات توسط جمعیت هلال احمرابرکوه مستقر شدند.

رییس ستاد خدمات سفر مسافران نورورزی ابرکوه از اجرای طرح ترافیکی در ایام نوروز ، اقدامات حفاظتی و امنیتی در بوستانها و مکانهای تاریخی و تفریحی برای پیشگیری از سوی نیروی انتظامی خبر داد.

وی افزود: شهرستان ابرکوه در نوروز سال 95 میزبان بیش از 250 هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی در ایام تعطیلات بود و به نظر می‌رسد این آمار در نوروز 96 افزایش چشم گیری داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد غرفه های فرهنگی و صنایع دستی در مجاورت سرو 4500 ساله ابرکوه که حضور بیشتر گردشگران را دارد به مسافران معرفی می شود.

فرماندار ادامه داد: یکی از راه‌های جذب گردشگر و مسافر نوروزی به شهرستان ابرکوه معرفی بیشتر آثار تاریخی ، طبیعی ، موزهای مردم شناسی و ظرفیت های گردشگری و آئین‌های خاص و غذاهای سنتی ویژه نوروزی است .

فرماندار تصریح کرد: در این راستا دو هفته نامه 15دی ابرکوه و سایت های خبری با همکاری نهادهای مسئول در معرفی بیشتر این شهر تاریخی زمینه جذب گردشگران تلاش می کنند.

نماینده عالی دولت درابرکوه بابیان اینکه ابرکوه یکی از 14شهرگردشگری کشور انتخاب شده است گفت: این شهرستان دارای بیش از 400 اثر تاریخی و طبیعی است که 128 اثر آن درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که از این تعداد چهاراثر ناملموس بی نظیر شامل موسیقی مراسم محرم ، زنجیر زنی ، جوش دور و شده برداری است .

وی افزود: سه اثر طبیعی و دو موزه مردم شناسی و موزه عبرت ، منزلگاه امام رضا (ع) ، خانه آقازاده ابرکوه که به عنوان طرح پشت اسکناس دو هزارتومانی است، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500 ساله ، خانه آقازاده و بافت 162هکتاری تاریخی از دیگر آثار تاریخی شاخص این شهرستان است.

انتهای پیام / ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد