Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یاداشت/محمد حسین رمضانی؛

توان دیپلماسی یا رشادت حججی ها؟!


کسانی که خون شهدا مدافع حرم را کم اهمیت جلوه می دهند و با سخنانی سخیف و سبک درصدد بدهکار کردن این رزمندگان هستند، جفای به خون شهدا می کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، این روزها شمیم ایثار و شهادت وزیدن گرفته و سرتاسر ایران را همراه با رایحه های خویش معطر ساخته است. خبر شهادت مظلومانه شهید محسن حججی یکی از مدافعان مظلوم حرم، دل ها را جریحه دار ساخته و همه رسانه ها را به خود مشغول کرده است.

گویی قصه کربلا همچنان ادامه دارد، قصه اسارت ها، قصه دریدن ها و قصه سر بریدن ها!

اما آنچه که موجب ناراحتی و رنجش بیشتر خانواده های شهدا و مدافعان حرم می شود، سخنان غیرمنصفانه و مقایسه ایستادگی و مقاومت شهدا و رزمندگان مدافع حرم با توان دیپلماسی و کم ارزش جلوه دادن خون این شهداست!

آقای کرباسچی در ایام انتخابات می گفت؛ با توان دیپلماسی می توانیم مسائل منطقه را حل کنیم، زرگان دیپلماسی ما  توانستند شش ابرقدرت را روبروی خود بنشانند و بزرگترین مساله تحریمی در شورای امنیت را حل کنند. پس آنها می توانند با توان دیپلماسی بیایند و مسائل منطقه را حل کنند.

در جواب ایشان و دیگر افرادی که این تفکر را دارند، باید گفت: واقعا اگر برجام حاصل دیپلماسی است که امروز شاهد نقض آن هستیم، باید دست تک تک رزمندگان مدافع حرم در سوریه و عراق را ببوسیم، چرا که قدرت و هیبت ایران اسلامی را به رخ ابرقدرت ها و مستکبرین عالم کشاندند.

داعشی را که عقل و زبان آدمیزاد سرش نمی شود و از خوارج بدتر است و هر روز جنایاتی مرتکب می شود که در طول تاریخ کم سابقه است، چطور می توان با توان دیپلماسی مهار کرد؟

امروز بزرگان دیپلماسی ما مدیون خون شهدای مدافع حرم هستند، که با خون خویش، پشتوانه ای استوار و محکم برای آنها در جهان ساختند.

ابرقدرت ها امروز از توان دیپلماسی ما هراسی ندارند، اما از رشادت ها و مقاومت های شهدایی همچون حججی ها هراس دارند.

اینکه امروز برخی خون این شهدا را کم اهمیت جلوه دهند و با سخنانی سخیف و سبک درصدد بدهکار کردن این رزمندگان جان بر کف باشند، جفای به خون این شهدا است!

اما هنوز مایه آرامش قلوب مؤمنین طراوت این آیه است:

وَ لاَ تَحْسَبَن‌َّ الَّذِین‌َ قُتِلُواْ فِی سَبِیل‌ِ اللَّه‌ِ أَمْوَاَتَا بَل‌ْ أَحْیَآءٌ عِندَ رَبِّهِم‌ْ یُرْزَقُون‌َ
مرده نپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، بلکه زنده‌ اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

محمد حسین رمضانی
1396/5/21

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (8 آرا)
The average rating is 3.5 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد