Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر توانبخشی شکوفه های امید ابرکوه:

توانخواهان نیامند استقلال و آینده شغلی هستند/ حضور مسئولین در جمع معلولان، امید بخش است


مدیر توانبخشی شکوفه های امید ابرکوه گفت: معلولان ذهنی باید مورد حمایت قرار گرفته تا استقال شغلی و آینده آنان تأمین شود، در این راستا حضور مسئولین در جمع توانخواهان، آنان را به آموزش و زندگی بهتر امیدوار می کند.

مرضیه زارع زاده مدیر مرکز جامع توانبخشی حرفه ای معلولین ذهنی شکوفه های امید در حاشیه برگزاری ضیافت افطاری و در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد: هدف از برپایی ضیافت افطاری برای معلولین ذهنی با حضور مسئولین تراز اول شهرستان، این است که تقابل میان مسئولین و معلولین ذهنی به منصه ظهور گذاشته شود.

زارع زاده در توضیح سخنانش افزود: معلولین ذهنی که به تصور غلط برخی افراد انسان هایی هستند که حتی از انجام امور شخصی خود بر نمی آیند، در مراکز توانبخشی حرفه ای مورد آموزش قرار می گیرند. با تلاش مربیان توانایی های آنان از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شده و در انجام امور هنری(ویترای یا نقاشی روی شیشه، پتینه یا نقاشی روی چوب)، فرهنگی و ورزشی (مکبری در مساجد، انجام فعالیت های ورزش)، فنی(سرامیک و کاشی کاری) و ... نمایان می شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم و خصوصا مسئولین باید از چنین توانایی هایی که معلولین ذهنی دارند مطلع شده تا از یک سو برای برخورد و رفتارهای مطلوب با آنان فرهنگ سازی شده و از سوی دیگر مسئولین دغدغه آینده شغلی و زندگی این معلولین را در برنامه های خود بگنجانند تا شاید این توانخواهان نیز بتوانند مستقل شده و کمکی برای والدین خود باشند.

مدیر مرکز توانبخشی شکوفه های امید ابرکوه تأکید کرد: حضور و توجه مسئولین عالی رتبه شهرستان در جمع توانخواهان به آنان و مجموعه شکوفه های امید ارزش می بخشد و سنگ بنایی برای آینده معلولین ذهنی و همچنین الگویی برای دیگر مسئولین و مردم خواهد بود؛ همین که مسئولین مراکز توانبخشی معلولان و مربیانی را که خالصانه برای آموزش چنین افرادی تلاش می کنند را ببینند باعث خوشحالی و امید بخش برای انجام خدمات بیشتر است.

زارع زاده تصریح کرد: بچه های مرکز شکوفه های امید دوست دارند که مسئولین شهرستان را بشناسند و از دیدن مسئولین در جمع خودشان احساس شادی کرده و به استعدادهای خود و آموزش هایی که می بینند امیدوار می شوند؛ چرا که نیرو محرکه فعالیت همه توانخواهان امید، روحیه و توجه است.

گفتنی است مرکز جامع توانبخشی حرفه ای معلولین ذهنی شکوفه های امید اولین مرکز توانبخشی آموزشی شهرستان ابرکوه است که توانخواهان پسر بالای 15 سال را مورد آموزش قرار می دهد.

انتهای پیام/ م.ف




رای شما
میانگین (5 آرا)
The average rating is 4.6 stars out of 5.


مرکز جامع توانبخشی حرفه ای معلولین ذهنی شکوفه های امیدبش
با سلام و عرض تشکر از مسئولین سایت سرو ابرکوه که در انعکاس صادقانه محتوا ما را در جهت توانمندی معلولین یاری می نمایند.باشد که مسئولین و کارگزاران محترم در زمینه اشتغال این قشر از توانمندان که مردان میباشند فقط به دیدها و شنیده ها بسنده نکنند بلکه زمینه بروز و ظهور این توانایی ها رابه صورت مشاغل دائم برای این عزیزان فراهم نمایند.ومن ا...توفیق
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ ۰۹:۱۸

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد