Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

قنات های ابرکوه جانی تازه گرفت

جاری شدن آب از قنات های خشک جلیل آباد و خسروآباد در ابرکوه + تصویر


رئیس اداره آب منطقه ای ابرکوه گفت: در اثر خاموشی چاه های آب کشاورزی ابرکوه،قنات هایی که چندین سال است خشک شده بودند، دوباره جاری شده و طبیعت را زنده کردند.

به گزارش خبرنگار سرو ابرکوه، محمد حسین باقری رئیس اداره آب منطقه ای شهرستان ضمن اعلام خبر فوق، اظهار کرد: در پی طرح  شورای حفاظت منابع آب ابرکوه مبنی بر راه اندازی کنتورهای هوشمند و خاموشی یک ماهه چاه های کشاورزی، چندین قنات در ابرکوه که سال های سال خشک شده بودند، دوباره جانی تازه گرفته و آب از آنها جاری شد.

باقری تصریح کرد: چندی قبل به دلیل بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی شاهد جاری شدن آب از قنوات نوش آباد و رستم آباد بودیم و در روز گذشته نیز قنات های سیاه (جلیل آباد) و قنات خسرو آباد دوباره فعال شدند که خبری مسرت بخش و خوشحال کننده برای کشاورزان منطقه بود.

رئیس آب منطقه ای ابرکوه خاطرنشان کرد: قنات سیاه (جلیل آباد) از جمله قنوات موسوم به نهر قدیم و نهر جدید است که طولانی ترین مسیر انتقال آب شهرستان محسوب می شده به نحوی که از مادر چاه قنوات در منطقه فراغه تا مزرعه مریم آباد بیش از 30 کیلومتر انتقال آب صورت می گرفته است.

وی با بیان اینکه قنوات مذکور چندین سال به دلیل افت شدید سطح آب کاملا خشک و فاقد آب شده بودند، افزود: در سال آبی جاری شهستان ابرکوه تا کنون فقط یک میلیمتر بارندگی داشته که این آمار در مقایسه با سال قبل (28.2 میلیمتر)، 96 درصد کاهش داشته اشت.

انتهای پیام/م.ف




رای شما
میانگین (4 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد