Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دبیر برگزاری سوگواره عکس عاشورایی پلک؛

حضور 249 عکاس با بیش از 4 هزار عکس در مسابقه عکس ابرکوه/ اسامی برگزیدگان سوگواره عاشورایی «پلک»


دبیر برگزاری دومین دوره مسابقه عکس عاشورایی در ابرکوه، با اشاره به اینکه تعداد 4218 فریم عکس به مسابقه ارسال شده است، بر اهمیت این حرکت فرهنگی و ضرورت حمایت بیشتر مسئولین تأکید کرد.

اصغر عباسی دبیر برگزاری دومین دوره مسابقه عکس عاشورایی با عنوان «پلک» در حاشیه اختتامیه این سوگواره و در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: امسال برای دومین سال متوالی مسابقه عکس عاشورایی، در سطح حرفه ای(عکاسی با دوربین)، دو بخش ویژه(عکاسی از عزاداری سراسر کشور) و اصلی(عکاسی از عزاداری شهر ابرکوه) برگزار شد.

عباسی  با بیان اینکه تعداد 249 عکاس از سراسر کشور، در مسابقه مذکور شرکت کردند، افزود: در بخش اصلی این مسابقه 2941 فریم عکس از 53 عکاس و در بخش ویژه 1277 فریم از 196 عکاس به دبیرخانه سوگواره پلک ارسال شد. این آمار نشان می دهد که هنر عکاسی نسبت به سال گذشته که تعداد شرکت کنندگان 81 نفر بودند، رشد چشمگیر داشته و با کیفیت مطلوب همراه بوده است.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان سال قبل که 81 نفر بودند، تصریح کرد: افزایش بیش از 100 درصدی حضور عکاسان در دومین دوره سوگواره عاشورایی ابرکوه نشان از پیشرفت چشمگیر این هنر در شهرستان و همچنین منحصر به فرد بودن عزاداری این خطه از کشور می باشد.

دبیر سوگواره مذکور ضمن گلایه از مسئولین ، تأکید داشت: باتوجه به آمار مذکور که راهی جهت توسعه و ترویج ارزش ها و فرهنگ اصیل مردم شهرستان می باشد، تداوم یافتن این حرکت فرهنگی بزرگ و تأثیر گذار نیازمند حمایت بیشتر مسئولین در بخش های مختلف می باشد.

عباسی راه یافتگان به مرحله نهایی مسابقه را به شرح ذیل نام برد که برخی از آنها موفق به حضور با بیش از یک عکس در این مرحله شدند:

بخش اصلی:
مهدی اکرمی ابرقوئی از ابرکوه/ نفیسه السادات قائم محمدی از ابرکوه/ غلامعباس کارگر از بداف/ ابوالفضل فلاح زاده از ابرکوه/دانیال فلاح زاده از ابرکوه/حامد اکرمی از ابرکوه/ پیام روستا از شیراز/ پوریا مسعودی از اصفهان/ احسان امیدی از ابرکوه/ جواد صالحی از اردی/ سیدسجاد ابطحی از ابرکوه/ علی رسول پور از مهردشت/ کامران دانایی از ابرکوه/ محمد حق شناس از مهردشت/ محمد صابری از آباده/ مریم ابرقویی از ابرکوه

بخش ویژه:
احمدرضا کریمی از تهران/ سیدحسین کمالی از قزوین/ سیدجواد میرحسینی از قم/ حمیدرضا بازرگانی از زنجان/ سیدهاتف حسینی از خمینی شهر/ حسین نظری از زنجان/ محمد محمدزاده از مشهد/ علی کاشانی زاده از قم/ بهزاد بهروزنیا از تهران/ جواد پرست از خراسان رضوی/ رضا عیسی پور از اردبیل/ سارا جعفری از اردکان/ سیدعلی حسینی فر از خراسان رضوی/ شیدا باباگلی از تهران/ علی متقی از قم/ محمدرضا شکیبایی از آباده/ میلاد سمنگانی از خراسان رضوی

وی یادآور شد، پس از داوری تصاویر ارسال شده از بین راه یافتگان به مرحله نهایی، 6 عکس به عنوان عکس های برتر و همچنین یک تصویر نیز به عنوان عکس قابل تقدیر، از سوی هیأت داوری معرفی شدند که اسامی عکاسان بدین ترتیب می باشد.

بخش ویژه:
نفر اول: حمید رضا بازرگانی از زنجان/ برنده لوح تقدیر، تندیس مسابقه، هدیه شرکت نورنگار و 4 میلیون ریال جایزه نقدی
نفر دوم: سید جواد میرحسینی از قم/ برنده لوح تقدیر، هدیه شرکت نورنگار و 3 میلیون ریال جایزه نقدی
نفر سوم: علی کاشانی زاده از قم/ برنده لوح تقدیر، هدیه شرکت نورنگار و 2 میلیون ریال جایزه نقدی

بخش اصلی:
نفر اول: نفیسه سادات قائم محمدی از ابرکوه/ برنده لوح تقدیر، تندیس مسابقه، هدیه شرکت نورنگار و 4 میلیون ریال جایزه نقدی
نفر دوم: پیام روستا از شیراز/ برنده لوح تقدیر، هدیه شرکت نورنگار و 3 میلیون ریال جایزه نقدی
نفر سوم: پوریا مسعودی از اصفهان/ برنده لوح تقدیر، هدیه شرکت نورنگار و 2 میلیون ریال جایزه نقدی

شایان ذکر است که جایزه قابل تقدیر این مسابقه شامل لوح تقدیر، هدیه شرکت نورنگار و یک میلیون ریال جایزه نقدی به محمد صابری از آباده تعلق گرفت.

وی در خاتمه این گفتگو از برگزاری نمایشگاه عکس های ارسالی به مسابقه پلک، خبر داد و گفت: از تاریخ ١٨ لغایت ٢٥ آذر مجموعه تاریخی خانه آقازاده ابرکوه میزبان برگزاری نمایشگاه تصاویر منتخب خواهد بود. ضمن اینکه همین نمایشگاه از تاریخ ٢٧ آذر لغایت ٢ دی در گالری گنجینه فرهنگ و هنر یزد دایر خواهد شد.
انتهای پیام/م.ف






رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد