Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

قابل توجه مسئولین مربوطه؛

حکایت یک بام و دو هوا در خیابان «مهرآوران» مسکن مهر ابرکوه


حکایت یک بام و دو هوا، حکایت خیابان «مهرآوران» مسکن مهر شهرستان ابرکوه است، که پس از گذشت چند سال، یک طرف آن آسفالت و طرف دیگر خاکی می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ با وجود اینکه چندین سال از اجرای پروژه مسكن مهر در شهرستان، که بیشتر متقاضیان آن اقشار کم درآمد بودند، می‌گذرد، نقاط ضعف بسیاری در ادامه روند این پروژه به چشم می خورد که قابل انکار نیست. یکی از آن معضلات، آسفالت نبودن خیابان ها و کوچه های مسکن های مهر می باشد.


ساکنین مسکن مهر شهرستان ابرکوه نیز ز این مشکلات بی نصیب نماندند. تا جایی که اهالی سایت قمر بنی هاشم (جهانستان) و نبادان پس از پیگیری های مکرر و عدم دست یابی به نتیجه مطلوب، با استناد به فیلم و عکس و ارسال آن به سایت خبری سرو ابرکوه، اعتراض خود را در پی مشکلات فراوان مسکن مهر، به ویژه آسفالت منطقه اعلام کردند.


تصاویری که در پایان گزارش مشاهده می کنید مربوط به خیابان مهرآوران و کوچه های حدیث سایت های مذکور می باشد که ما بین سایت های قمر بنی هاشم، نبادان و در طرف دیگر سایت مصلا قرار دارد. نکته قابل توجه این است که یک طرف خیابان که مربوط به سایت مصلا می باشد، دارای آسفالت بوده و طرف دیگر، سایت جهانستان و نبادان، همچنان بدون آسفالت باقی مانده است.


آقای «الف» یکی از ساکنین این محل در گفتگو با سرو ابرکوه، اظهار کرد: اکنون 2 سال از آسفالت نیمه کاره این خیابان می گذرد در حالی که اهالی مجبورند جهت جلوگیری از جمع شدن آب باران در چاله و مقابل منازلشان، خود اقدام به گرفتن بلدوزر نموده و چاله ها را پر نمایند. پس از پیگیری های انجام شده توسط اهالی در راستای رفع این مشکل، مسئولین تعاونی ها می گویند: "تا زمانی که ساکنین جهت تسویه نهایی و پرداخت اقساط خود اقدام نکنند، نسبت به آسفالت این مناطق، خدماتی صورت نمی گیرد".


آقای «ف» نیز با تایید صحبت های همسایه خود، گفت: وقتی بعضی خانه های این خیابان هنوز خالی از سکنه می باشد، پس تکلیف دیگران چه می شود؟ چرا مسئولان بدون پیگیری کامل این قضیه و سرانجام رساندن کار، موضوع را رها کردند؟


وی افزود: ساکنین سایت های مذکور، نسبت به زیرساخت های خانه هایشان هم اعتراض داشتند، که هنگام تحویل با نقص هایی در سیستم لوله‌های آب‌ و فاضلاب، برق کشی ساختمان، نداشتن درب و پنجره، آیفون و .... روبرو بودند. این در حالی است که سایت های دیگر با مبلغ دریافتی مشابه، تمام این امکانات را در طرح خود به صورت کامل اجرایی کرده اند.


آقای «ج» یکی دیگر از ساکنین عنوان کرد: مسئولان ذی ربط در پاسخ به اعتراض این نحوه تحویل منازل، گفته اند: "صاحب خانه ها، کاستی های موجود را برطرف و فاکتور آن را به شرکت های محله خود دهند، تا هزینه های صرف شده را دریافت کنند".


وی می گوید: در ادامه این نارضایتی ها، ساکنین مسکن مهر سایت قمر بنی هاشم، شکایت نامه خود را به شرکت تعاونی مسکن مهر و با ضمیمه کردن کپی فاکتورهای ذکر شده و استشهادنامه که به امضای اهالی رسیده است، به دادگستری تحویل دادند، که متاسفانه تا کنون کوچکترین اقدامی در این زمینه انجام نشده است.


متن کامل نامه ای که از طرف برخی اهالی ساکنین مسکن مهر به سایت سرو ابرکوه ارسال شده است، بدین شرح می باشد:


دست مسولین واقعا درد نکنه...!!!


در طی پروژه آسفالت کوچه و خیابان های مسکن مهر ابرکوه، با همت و تلاش بی وقفه مدیران برخی از شرکت های محلی، این پروژه به صورت آنچه مشاهده می کنید، مشکلات مردم را نه تنها کاهش نداد، بلکه گاها باعث جدایی ساکنین یک طرف خیابان با طرف دیگر نیز گردید...


در پی عدم رسیدگی و پیگیر نبودن مسولین، ساکنین برخی از کوچه و خیابان ها همچنان در کنار ناخاله ها و پسماندهای ساختمانی زندگی می کنند. این مسله نه تنها از زیبایی کوچه ها کاسته است بلکه نارضایتی شدید اهالی را به دنبال دارد.


بر همین اساس عده ای از آنان اعتراضات خود را در قالب شکایت نامه ای جمعی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارائه نمودند که باز هم با سردوانی مسولین محترم و آماده به کار، روبرو شدند.


آنچه در این میان مورد اهمیت می باشد و ساکنین این مناطق جویای پاسخ آن هستند، این است که:


1-چرا افرادی که تنها به فکر جیب و منافع خود می باشند مسولیت این قبیل کارها را بر عهده می گیرند و زمانی که وقت پاسخگویی به مشکلات مردم بیچاره می رسد، دست از کار کشیده و از مسولیت کناره گیری می کنند؟


2-گناه این مردمی که در این قسمت از مسکن مهر ساکن هستند، چیست که باید در تابستان با گرد و خاک و در زمستان با گل و لای حاصل از کوچکترین بارش بارانی زندگی کنند؟


3-اگر به گفته مسولین برخی از اهالی بدحساب؛ مقصر این امر هستند که اقساط عقب افتاده زیادی دارند، پس گناه افراد خوش حساب چیست که هیچکس پاسخگوی مشکلات آنان نیست. آیا همین مسولین نباید چاره ای برای اینگونه افراد بیاندیشند؟


4-در نهایت اگر خود مسولین امر به جای این همشهریان بودند حاضر به زندگی در چنین کوچه و خیابان هایی بودند؟؟!!

جمعی از اهالی ساکنین مسکن مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد